Prancūzijos teismas pirmadienį skyrė baudą JAV oro bendrovei "Continental Airlines", pripažinęs ją kalta dėl 2000 metais 113 žmonių gyvybių nusinešusios lainerio "Concorde" katastrofos, kuri galutinai sužlugdė komercinius viršgarsinių lainerių skrydžius.
Tyrėjai nustatė, kad jog šią avariją nulėmė metalinė nuolauža, atitrūkusi nuo "Continental" lėktuvo DC-10 ir likusi gulėti ant tūpimo bei kilimo tako.
Vėliau "Concorde" užvažiavo ant nedidelės titano nuolaužos, kuri susprogdino lainerio rato padangą, o jos skutai esą prakiurdė degalų baką, kuris užsiliepsnojo.
"Continental" turės sumokėti 200 tūkst. eurų (690,6 tūkst. litų) baudą ir sumokėti milijono eurų (3,45 mln. litų) kompensaciją už Prancūzijos oro bendrovei "Air France" padarytą žalą.
Dėl netinkamai pagamintos ir prieš DC-10 pritvirtintos titano plokštelės teisėjas skyrė "Continental" darbuotojui Johnui Taylorui 15 mėnesių laisvės atėmimo bausmę, nuosprendžio vykdymą atidedant.
Šio darbuotojo viršininkas Stanley Fordas buvo kaltinamas, jog nepatikrinęs priėmė J.Tayloro atliktą darbą, tačiau S.Fordas ir trys Prancūzijos civilinės aviacijos pareigūnai, tarp jų buvęs "Concorde" programos vadovas Henri Perrier, buvo išteisinti.
81 metų H.Perrier, kuris 1978-1994 metais vadovavo "Concorde" programai aviacijos ir kosmoso technologijų bendrovėje "Aerospatiale", šiuo metu priklausančiai įmonių grupei EADS, buvo kaltinamas, jog ignoravo virtinę su šiais viršgarsiniais laineriais susijusių incidentų, kurie įvyko prieš katastrofą Paryžiaus apylinkėse.
2000 metų liepos 25 dieną į Niujorką turėjęs skristi "Concorde" įsirėžė į vieną viešbutį ir sprogo tuojau po to, kai laineris pakilo iš Charlesio de Gaulle'o oro uosto. Per šią tragediją žuvo 100 keleivių, devyni įgulos nariai ir dar keturi žmonės, buvę ant žemės.
Teismas nurodė, kad šie pareigūnai nekalti dėl "jokio rimto nusižengimo", nors jie buvo kaltinami nepadarę išvadų iš ankstesnių incidentų: problemos dėl neretai sprogstančių "Concorde" padangų buvo žinomos nuo 1979 metų.
Šių lainerių skrydžiai buvo galutinai nutraukti 2003 metais.
Pareigūnai pasirūpino, kad būtų sustiprinta "Concorde" padangų konstrukcija, tačiau nepasirūpinta papildomai apsaugoti degalų bakų.
"Continental" neigė, kad katastrofą nulėmė nuo jų lėktuvo atsiskyrusi nuolauža, kuri vėliau susprogdino "Concorde" padangą. Oro bendrovės advokatas Olivier Metzneris tvirtino, kad "Concorde" užsiliepsnojo, nuriedėjęs 700 metrų kilimo taku.
Teisininkas nedelsdamas paskelbė, kad "Continental" apskųs teismo nutartį, pridūręs, kad ji "tiktai gina prancūzų interesus".
Naujausi komentarai