Rusijoje sudužusio lėktuvo šturmanas buvo apsvaigęs nuo alkoholio Pereiti į pagrindinį turinį

Rusijoje sudužusio lėktuvo šturmanas buvo apsvaigęs nuo alkoholio

2011-09-19 20:47
Rusijoje sudužusio lėktuvo šturmanas buvo apsvaigęs nuo alkoholio
Rusijoje sudužusio lėktuvo šturmanas buvo apsvaigęs nuo alkoholio / Scanpix nuotr.

Lėktuvo Tu-134 katastrofos netoli Petrozavodsko 2011 birželį priežastis buvo neteisingi įgulos veiksmai, pranešė avarijas tiriantis Tarpvalstybinis aviacijos komitetas (TAK), rašo britų visuomeninio transliuotojo BBC naujienų svetainė.

Kaip sakoma pranešime TAK tinklalapyje, katastrofos priežastis buvo tai, kad  įgula nepriėmė sprendimo skristi antrąjį ratą ir lėktuvas nusileido žemiau nei nustatytas mažiausias saugumo aukštis, lakūnams nematant priartėjimo šviesų ir antžeminių orientyrų.

Komitetas taip pat patvirtino, kad sudužusio lėktuvo šturmanas atliko skrydį lengvai apsvaigęs nuo alkoholio, ir tai buvo vienas prie katastrofos prisidėjusių veiksmų.

Sekmadienį interviu televizijos kanalui „Rossija 1“ Rusijos tyrimų komiteto atstovas Vladimiras Markinas pareiškė, jog teismo medicinos ekspertizė nustatė, kad šturmano kraujyje yra alkoholio.

Ekspertams kelia abejonių ir tai, kad šturmanas galėjo įlipti į lėktuvą apsvaigęs nuo alkoholio, ir tai, kad jo veiksmai galėjo tapti katastrofos priežastimi.  

„Šturmanas rūpinasi navigacija ir nustato maršrutą. Aukštyje jis sprendimų nepriima ir pilotavime nedalyvauja. Jis iš viso sėdi kitoje kabinoje“, - paaiškino BBC skraidantis lakūnas Michailas Markovas.

Tačiau, kaip rodo tyrimo rezultatai, orlaivio vadas pakluso „parodžiusiam didelį aktyvumą“ šturmanui.

Oro bendrovės „RusAir“ laineris Tu-134, atlikdamas reisą iš Maskvos į Karelijos sostinę, nukrito arčiau nei už kilometro nuo Petrozavodsko oro uosto tūpimo ir kilimo tako vėlai vakare birželio 20 dieną.

Per katastrofą žuvo 47 žmonės iš 53 buvusių lėktuve.

Kaip anksčiau pranešė Rusijos žiniasklaidos priemonės, 50 metų Amano Atajevo, kuris buvo atsakingas ue maršruto nustatymą ir aukščio apskaičiavimą, kraujyje buvo nuo 0,80 iki 1,0 promilės alkoholio.

50 metų Amanas Atajevas buvo patyręs lakūnas. Jis iš viso buvo išskraidęs 13 tūkst. valandų, kurių didelę dalį praleido lėktuve Tu-134.

Žuvusio šturmano giminaičiai pranešė, kad viena jo polinkio į alkoholį priežasčių galėjo būti šeimos problemos, visų pirma skyrybos su žmona.  

„Girtavo. Bet laikėsi vienos taisyklės: jis dieną prieš skrydį niekada negerdavo“, - sakė buvusi A.Atajevo uošvė Asia Šumakova interviu RBK.

Lakūnas Michailas Markovas abejoja, kad Tu-134 šturmanas galėjo ateiti į lėktuvą girtas.

„Aš manau, kad tai praktiškai neįmanoma. Ateini skristi, bendrauji su gydytoju, kalbiesi, - aiškina M.Markovas. - Man per 40 metų to matyti neteko“.

Įgulos klaidą iš pat pradžių tyrėjai nagrinėjo kaip pagrindinę lėktuvo sudužimo priežastį.

Taip pat buvo manoma, jog katastrofa galėjo įvykti dėl sudėtingų meteorologijos sąlygų (oro uoste buvo tirštas rūkas), oro uosto antžeminių tarnybų klaidos ar orlaivio techninio gedimo.

Oro bendrovė pareiškė, kad lėktuvas, skraidęs daugiau kaip 30 metų, buvo visiškai  tvarkingas, prieš skrydį buvo atliktas jo patikrinimas. Be to, kaip nustatė ekspertizė, Tu-134 varikliai veikė nustatytu režimu iki susidūrimo su žeme.

Vėliau vicepremjeras Sergejus Ivanovas pareiškė, kad lėktuvo katastrofos priežastis tikriausiai buvo lakūno klaida. S.Ivanovas drauge pažymėjo, kad Tu-134 sudužimas primena Lenkijos prezidento Lecho Kaczynskio lėktuvo Tu-154 avariją netoli Smolensko.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra