Pereiti į pagrindinį turinį

Lietuviams nuosavas verslas atrodo it beprotybė

2011-09-05 14:33
Lietuviams nuosavas verslas atrodo it beprotybė
Lietuviams nuosavas verslas atrodo it beprotybė / Shutterstock nuotr.

Savo verslą turi 4,1 proc. Lietuvos gyventojų, rodo rinkos ir viešosios nuomonės tyrimų įmonės „Baltijos tyrimai“ 2011 metų gegužę atlikta apklausa.

Ketvirtadalis likusiųjų tvirtina anksčiau galvoję verstis savarankiškai, rašo dienraštis „Verslo žinios“.

Tačiau tik 5 proc. „svarstančiųjų“ ketina pradėti verslininko karjerą per artimiausius metus, arba tuzinas žmonių iš tūkstančio nacionalinėje reprezentatyvinėje Lietuvos gyventojų apklausoje dalyvavusių respondentų.

Kai kuriuos visuomenės lyderius, tikėjusius, esą sunkmetis privers lietuvius labiau pasikliauti savimi ir imtis savarankiškos veiklos iniciatyvų, sociologai gali nebent nuvilti.

„Baltijos tyrimų“ duomenys rodo, kad ketinančiųjų per artimiausius 12 mėnesių išbandyti save versle šiemet yra dvigubai daugiau nei pernai (šeši apklaustieji), tačiau vargu ar tokia pažanga turi prasmę, nes visi skaičiai nesiekia net leistinos paklaidos ribos.

„Baltijos tyrimų“ vadovė Rasa Ališauskienė Lietuvos žmonių apklausose atpažįsta fatalizmo nuotaikas: „Esą buvo laikas, kada ėmėmės verslo, taupėm, tačiau per du dešimtmečius įvykusios krizės taip aplamdė šonus, kad paaiškėjo, jog gyventi reikia čia ir dabar, galvojant apie šią dieną.“

Fatalizmo mažiau paveikti gal tik vyresnio amžiaus žmonės, savo gyvenime matę šilto, šalto ir kur kas skaudesnių išgyvenimų. „Tačiau gyvenimas vadovaujantis “čia ir dabar" filosofija niekaip neskatina imtis savarankiško verslo, nes prieš apsisprendžiant reikia apgalvoti bent dešimtmečio ateitį, - sako R. Ališauskienė.

Jeigu „Baltijos tyrimų“ apklausoje tuzinas atsiliepusių, savo verslą pradėti planuojančių entuziastų nerastų, kur pritaikyti savo pasiryžimą ir energiją, vartojimo tendencijas tiriančios kompanijos „AC Nielsen“ Baltijos šalių skyriaus vadovas Artūras Urbonavičius siūlytų pagalvoti apie nišinės prekybos verslą. "Mažos parduotuvės Lietuvoje nunyko dėl modernios prekybos plėtros, tačiau turėtų atgimti kaip nišinės prekybos taškai, - sako jis.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų