Pagaliau ir sostinė turės pigių skrydžių bendrovę – nuo kitų metų balandžio iš Vilniaus pradeda skraidyti Vengrijos pigių skrydžių bendrovė „Wizz Air“.
Vengrai nepabūgo to, kad Lietuvoje viena po kitos bankrutavo dvi vietos kapitalo oro bendrovės ir yra įsitikinę, kad jiems pavyks pritraukti pakankamai keleivių. Bendrovės vadovas Josephas Varadis neslepia ambicingų planų – per metus „Wizz Air“ Lietuvoje planuoja aptarnauti apie 300 tūkst. keleivių. Iš viso bendrovė aptarnauja apie 9,3 mln. keleivių per metus.
„Wizz Air“ nuo balandžio 16 d. pasiūlys skrydžius į Korką, Stokholmą ir Romą, nuo balandžio 17 d. – į Londoną, Milaną ir Donkasterį, o nuo balandžio 18 d. – į Eindhoveną ir Barseloną.
Vengrų bendrovės interneto svetainėje bilietą iš Vilniaus į Londoną jau galima nusipirkti už maždaug 15–20 eurų. Pasak J.Varadžio tokios kainos bus ir ateityje. Tiesa, tik nusipirkus bilietus iš anksto. Bilietai į Ispaniją kainuoja apie 60–70 eurų.
„Mes tyrėme rinką ir manome, kad ji turi potencialo. Pvyzdžiui, Lenkijoje prieš keletą metų iš Varšuvos į Londoną skraidė tik apie 30 tūkst. keleivių, dabar vien mes skraidiname apie 200 tūkst.
Esame tikri kad mums pavyks. Pigių skrydžių bendrovės stimuliuoja rinką, kai nukrenta kainos, daugiau žmonių nusprendžia keliauti“, – sakė „Wizz Air“ vadovas Josephas Varadis.
Bendrovė Tarptautiniame Vilniaus oro uoste (TVOU) žada įkurti bazę ir laikyti vieną lėktuvą „Airbus A320“.
Pirmais metais Vilniuje bendrovė ketina sukurti apie 25–30 darbo vietų. Tačiau J.Varadis pabrėžė, kad oro vežėjas nežada investuoti į oro uostą. „Esame skrydžių bendrovė“, – į klausimą apie investicijas trumpai atsakė vengrų bendrovės vadovas.
"Džiaugiuosi, kad tai yra ilgalaikis sprendimas. Kalbamasi, kad tai nebūtų atėjimas vienam ar dviems sezonams. Eina kalba apie ilgalaikę perspektyvą dirbti Vilniaus oro uoste", – džiaugėsi susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.
„Wizz Air“ ir Vilniaus oro uostas partnerystės sutartį pasirašė jau praėjusį penktadienį.
Oro uosto ir savo pasiekimais džiaugėsi ir TVOU vadovas Tomas Vaišvila „Atlikome didelį darbą, pakeitėme oro uosto valdymą, sumažinome mokesčius, tad oro uosto kainos dabar yra priimtinas ir pigių skrydžių bendrovėms“, – kalbėjo T.Vaišvila. Primename, kad tik pradėjęs darbą jis sakė nežadantis nuleisti oro uosto mokesčių tiek, kad TVOU galėtų įsikurti pigių skrydžių bendrovės. TVOU tuo metu derėjos su „Ryanair“, tačiau T.Vaišvila pareiškė, kad TVOU airių bendrovės sąlygos nepriimtinos.
Vasarą iš Vilniaus skirtingos oro bendrovės skraidino maždaug 30-čia krypčių. Tačiau trūko keleivių. Tačiau dabar, anot T.Vaišvilos lėktuvų užpildymas siekia apie 70 proc. Skrydžių naujomis kryptimis – apie 50 proc., o populiariausiomis kryptimis – apie 90 proc.
Bankrutavus lietuvių bendrovei "Star1 Airlines", TVOU šiuo metu dirba 14-ka reguliariųjų skrydžių bendrovių, tarp kurių – "Lufthansa", "Finnair", "Aer Lingus", SAS, "Brussels Airlines", "airBaltic".
Balandį Vilniuje veiklą turėtų pradėti dar viena bendrovė – „airBaltic“ savininkų įkurta „Baltic aviation systems“ (BAS) .
„BAS jau rengia dokumentus, reikalingus licencijai gauti ir artimiausiu metu ruošiasi juos pateikti CAA. Jie savo ketinimų tikrai neatsisako“, – patikino E.Masiulis.
Paklaustas ar TVOU nebus šioms bendrovėms per ankšta ministras pareiškė, kad tai nuspręsti paliekama konkurencijai. Esą pati rinka nuspręs, kaip seksis skrydžių bendrovėms.
Naujausi komentarai