Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba išnagrinėjo bylą dėl bendrovės "Aspiro Lithuania" veiksmų, pažeidžiančių nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo nuostatas.
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba raštu ir elektroniniu paštu gavo nemažai vartotojų skundų dėl pažeistų vartotojų teisių, susijusių su galimu klaidinimu dėl "Aspiro Lithuania" nesuteiktos išsamios informacijos apie teikiamas paslaugas bei jų apmokėjimą.
Kreipdamiesi į Tarnybą vartotojai teigė, kad paveikti televizijoje, spaudoje ir internete "Aspiro Lithuania" skleistos reklamos, jie telefonu užsisakė bendrovės siūlomus žaidimą, ekrano užsklandą ar melodiją mobiliam telefonui, nepastebėję smulkiu ir neryškiu šriftu pateiktos informacijos, kad po vienkartinio užsakymo jie tampa paslaugų, už kurias teks mokėti papildomai, prenumeratoriais. Bendrovė apie paslaugų prenumeratą vartotojams patvirtindavo trumpąja žinute.
Kai kuriais atvejais vartotojai teigė užsakę "Aspiro Lithuania" paslaugas 5 dienoms ar savaitei, tačiau jų teikimas buvo automatiškai pratęsiamas ir už nepageidaujamos prenumeratos pratęsimą vartotojams į sąskaitą buvo įtraukiamas atitinkamas mokestis. Vartotojai taip pat skundėsi, kad paslaugos teikėjas nebuvo aiškiai nurodęs kaip atsisakyti nepageidaujamos paslaugos.
Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymas nustato, kad komercinė veikla yra nesąžininga, jeigu ji neatitinka profesinio atidumo reikalavimų ir iš esmės iškreipia arba gali iš esmės iškreipti vidutinio vartotojo ekonominį elgesį siūlomo produkto atžvilgiu. Įstatymas draudžia klaidinantį informacijos neatskleidimą - esminės informacijos, kuri vidutiniam vartotojui reikalinga tinkamam sprendimui priimti, nuslėpimą ar pateikimą neaiškiai, nesuprantamai, dviprasmiškai ar ne laiku, kai tokiu būdu vidutinis vartotojas skatinamas priimti tokį sprendimą, kurio kitomis aplinkybėmis jis nebūtų priėmęs.
Bylos nagrinėjimo metu "Aspiro Lithuania" atstovai informavo, kad su visais parašiusiais skundus Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai vartotojais pasiektas taikus susitarimas - dėl bendrovės skleistos klaidinančios informacijos patirti nuostoliai jiems buvo kompensuoti. Atsižvelgdama į šią aplinkybę bei geranorišką bendrovės bendradarbiavimą Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba už Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pažeidimą "Aspiro Lithuania" skyrė 9000 litų baudą.
Naujausi komentarai