Dalis jų neslepia, kad tai – iššūkis, reikalaujantis ne tik kūrybiškumo, bet ir inovatyvių technologijų.
Minint 60-ąjį lėlės gimtadienį prie visame pasaulyje vykstančių kūrybinių aktyvacijų šįkart prisijungė 17 mūsų šalies dizainerių: Agnė Kuzmickaitė, Ramunė Piekautaitė, Egidijus Rainys, „Tiulio fėja“ su Viktorija Jakučinskaite, Ingrida Inži, Airida Skrickienė, Monika Kazakevičiūtė MAS924, Raimonda Silė, Aida Kapočiūtė, Robertas Kalinkinas, Milda Bordeaux, Aurelija Beliakaitė, Lilija Larionova, Kristina Kruopenytė, Laura Daili, Ieva Daugirdaitė ir Diana Paukštytė.
A. Kuzmickaitė: įdomu prisiliesti prie šio reiškinio
Kostiumų dizainerė A. Kuzmickaitė taip pat neslepia sentimentų lėlei „Barbie“, kuri ją lydėjo nuo mažens. „Atsimenu, kai gavau pačią pirmą Barbę, kurią tėtis atsivežė iš Amerikos, Lietuvoje tai buvo didelė naujiena. Lėlės juk būdavo kuriamos kaip kūdikiai ar putlesnės mergaitės, o „Barbie“ buvo liekna, ilgakojė, atitinkanti (ar netgi hiperbolizuojanti) modelio standartus“, – pasakoja dizainerė.
Kartu ji priduria, kad ši lėlė ją domino ne tik vaikystėje: „Stebėjau, kaip buvo kuriami barbių modeliai, kaip jie tobulėjo, plėtėsi suknelių, batelių asortimentas, augo prekinis ženklas. Man labai įdomu prisiliesti prie šio reiškinio.“
A. Kuzmickaitės teigimu, galimybė sukurti savo lėlės „Barbie“ įvaizdį – terpė eksperimentams. „Lėlė yra gana maža, tad ne visi sprendimai gali būti įgyvendinti. Tačiau proporcijos, stilistika – itin artima madai, todėl galima žiūrėti kūrybiškai ir ieškoti netradicinių sprendimų,“– sako kūrėja.
R. Kalinkinas: lėlė skatina sieti save su sėkminga ateitimi
Drabužių dizaineris R. Kalinkinas pasakoja, kad turėti lėlę „Barbie“ buvo daugelio jo kartos vaikų svajonė. „Norėjome turėti tą didįjį lėlės namą, automobilius, Keną ir žaisti šeimą. Išlikę prisiminimai yra šilti, galbūt netgi skatinantys žvelgti į ateitį ir asocijuoti save su prabangiu gyvenimu – vila, baseinu, daugybe gražių daiktų“, – pripažįsta jis.
Mados kūrėjas teigia, kad šiandien „Barbie“ jam asocijuojasi su amerikietiška svajone, t. y. idėja, jog sunkiu darbu, atkaklumu ir drąsa galima tapti turtingam ir susikurti laimingą gyvenimą. „Šios lėlės itin spalvinga praeitis. „Barbie“ buvo filmuojama ne viename muzikiniame klipe. Smagu prisiliesti prie šio tarptautinio prekės ženklo ir būti jo dalimi.“
Kartu dizaineris atskleidžia, kad jo sukurtam lėlės įvaizdžiui buvo panaudotos itin inovatyvios šiuolaikinės technologijos. „Manau, elgėmės kitaip, nei kiti kūrėjai, ir priėmėme netradicinius sprendimus. Norime, kad „Barbie“ būtų aktuali šių dienų Lietuvos kontekste, o kartu tai ir iniciatyva paskatinti jaunimą žaisti su lėlėmis ir sieti save su sėkminga ateitimi“, – intrigą užmezga R. Kalinkinas.
I. Daugirdaitė: smalsu įgyvendinti idėją, kurią vaikystėje pradėjo mama
Barbę, kurią tėvai jai parvežė iš Amerikos, drabužių dizainerė I. Daugirdaitė atsimena iki šiol: „Ji buvo su besilankstančiomis kojomis, tobulu makiažu ir gražiais, spalvingais drabužiais.“ Vaikystės prisiminimai – viena iš priežasčių, kodėl dizainerei buvo įdomu sukurti savo „Barbie“ įvaizdį: „Mama sukurdavo ir pasiūdavo lėlei drabužius. Tai buvo viena įdomiausių žaidimo dalių vaikystėje – šią lėlę perrenginėti. Smalsu įgyvendinti idėją, kurią vaikystėje pradėjo mama.“
Dizainerė priduria, kad priimti „Barbie“ įvaizdžio kūrimo iššūkį taip pat paskatino ir galimybė prisidėti prie pasaulinio lygio dizainerių, tokių kaip Christianas Dioras, Givenchy ir daugybė kt., taip pat kūrusių drabužius šiai lėlei.
„Mano požiūriu, svarbu prisidėti prie pasaulinio lygio iniciatyvos ir atstovauti savo šaliai. Tai – pavyzdys jaunoms kartoms, skatinantis ateityje kurti ir prisidėti prie projektų. Idėją palaikau ir dėl to, kad visos Lietuvos dizainerių sukurtos „Barbie“ lėlės bus parduotos aukcione, o lėšos – aukojamos“, – teigia I. Daugirdaitė.
I. Rutkauskaitė-Naujokė: ji buvo mano svajonių lėlė
Ne pirmus metus prisidedanti prie kūrybinių „Barbie“ mados iniciatyvų INŽI mados namų kūrėja I. Rutkauskaitė-Naujokė pasakoja, kad turėti šią lėlę vaikystėje – didelė svajonė. „Kai buvau mažytė, ją gauti buvo pakankamai didelė prabanga. Aišku, turėjome kitų lėlių, bet tą tikrąją „Barbie“ turėjau tik paūgėjusi“, – teigia ji.
Praėjusiais metais I. Rutkauskaitė-Naujokė pristatė lėlės „Barbie“ suknelę, kurią kūrė mažai mergaitei. Tiesa, kūrybinis darbas buvo nelengvas. „Kai siuvi mergaitei, gyvam žmogui, viskas paprasčiau. Nors Barbė ir yra sumažinta mergina, tačiau siūti lėlei – kas kita. Tai – iššūkis, jeigu nori, kad tavo drabužis atrodytų taip, kaip ant podiumu žengiančio modelio“, – atvirauja mados kūrėja.
Nors šių metų jubiliejui skirtą suknelę teko persiūti net keturis kartus, pastangos buvo vertos rezultato. „Suknelė nebus paprasta – ji bus vestuvinė, o tai – užuomazga į mano naują kolekciją, kurią pristatysiu dar šį pavasarį“, – pametėja užuominą INŽI kūrėja.
M. Bordeaux: megzti lėlei suknelę – juvelyrinis darbas
Dizainerė Milda Bordeaux atvirauja artimesnę pažintį su „Barbie“ užmezgusi visai neseniai: „Praėjusiais metais išvydau Kęsto Rimdžiaus kurtas šias lėles. Tuomet ir pradėjau guglinti, ar kas iš mados kūrėjų yra barbei sukneles mezgęs, ir... beveik nieko neradau! Aplankė didelis įkvėpimas sukurti kažką savito ir išskirtinio. Buvau pakylėta kelis mėnesius.“
Tiesa, kūrėja su šypsena pripažįsta, kad yra numezgusi net keletą suknelių pavyzdžių, nors iš jų atsirinkti teko vienintelę. „Visas šis kūrybinis laikas buvo labai smagus ir dėl to, kad mano lėlei šukuoseną kūrė Lietuvos čempionatų nugalėtoja Jolita Zujienė. Ir jai tai buvo neką mažesnis kūrybinis iššūkis, reikalaujantis juvelyrinio darbo – lėlei plaukus ji pynė su adatėlėmis“, – dalį kūrybinio proceso atskleidžia M. Bordeaux.
Dizainerių kurta „Barbie“ stilių jubiliejinė kolekcija bus pristatyta per vasario pradžioje PLC „Panorama“ vyksiantį šios lėlės mados vakarėlį ir liks prieinama visiems smalsuoliams nuo vasario 8 d. iki pat lėlės gimtadienio, kuris vyks kovo 9 d. Vilniuje.
Naujausi komentarai