Taip riaumoja kosminės kompanijos „Relativity Space“ raketos, pavadintos „Teran 1“, varikliai per statinius bandymus Kalifornijoje. Naujosios raketos pirmoji pakopa sukomponuota su devyniais varikliais, o antrojoje – vienas. Svarbiausia – revoliucinis šios raketos gamybos būdas.
„Šią raketą nuo tuščio popieriaus lapo suprojektavo mūsų pačių komanda. Sukūrėme savo raketų variklius, sukūrėme savo gamyklą su didžiausia pasaulyje 3D spausdinimo įranga iš metalo ir su mums sukurtais aliuminio lydiniais. Šią raketą intensyviai bandėme ant žemės savo bandymų centre“, – sakė „Relativity Space“ vadovas Timas Ellis.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Šie pagreitinti kadrai rodo, kaip įspūdingo dydžio 3D spausdintuvas iš aliuminio lydinio pagamina maždaug 3 metrų skersmens ir 30 metrų ilgio raketos korpusą. Kompanija žada, kad galės pagaminti visą raketą per du mėnesius. Ir vienas startas kainuos tik 12 milijonų JAV dolerių. O į orbitą bus galima iškelti pusantros tonos krovinio.
„Tai – pirmoji pasaulyje 3D spausdintuvu pagaminta raketa. Joje 3D būdu pagamintų detalių daugiau nei bet kuriame kitame mums žinomame kada nors pagamintame gaminyje. Kita naujovė – tai turbūt pirmoji raketa, kurioje naudojamas skystas deguonis ir skystas metanas. Tai yra ateities degalai, kurie bus naudojami daugkartinio naudojimo raketose“, – euforijos neslėpė T. Ellis.
Kita naujovė – tai turbūt pirmoji raketa, kurioje naudojamas skystas deguonis ir skystas metanas. Tai yra ateities degalai.
Į pirmąjį skrydį tik septynerius metus gyvuojančios kompanijos įkūrėjai ir darbuotojai nusprendė paleisti tikrai originalų krovinį – pirmąjį 3D būdu padarytos raketos gabalą.
„Be abejo, tas 3D spausdinimas nepavyko ir išėjo bjauri makalynė. Tačiau mes paleidžiame į kosmosą tą tikrąją prieš septynerius metus pagamintą detalę. Ji yra tarsi visų tūkstančių iššūkių, kuriuos teko įveikti, simbolis“, – kalbėjo „Relativity Space“ vadovas.
Rimtam kosmoso užkariavimui labai svarbu radikaliai sumažinti bent jau į žemas orbitas iškeliamo naudingo krovinio kainą. Dabar tai kainuoja dešimtis ir šimtus milijonų už toną. Ir tai neracionalu, kai svarstomi projektai, kuriems reikėtų šimtų ar net tūkstančių tonų kosminių konstrukcijų bei degalų.
Naujausi komentarai