Astronomas mėgėjas atrado galimai iš tarpžvaigždinės erdvės atskriejusią kometą

Vienas astronomas mėgėjas Rusijos aneksuotame Kryme savadarbiu teleskopu aptiko objektą, kuris galbūt yra iš tarpžvaigždinės erdvės atskriejęs dangaus kūnas, ketvirtadienį pranešė astronomai.

Rugpjūčio pabaigoje astronomo Genadijaus Borisovo pasigamintu 65 cm skersmens teleskopu padarytą atradimą patvirtino Tarptautinės astronomijos sąjungos (IAU) Mažųjų planetų centras (MPC). Naujajam objektui suteiktas pavadinimas C/2019 Q4 (Borisov).

NASA ir Europos kosmoso agentūra (ESA) nurodė, kad Saulės link skriejanti naujai atrasta kometa veikiausiai yra susidariusi kitos žvaigždės sistemoje. Kaip pranešama, kad objektas skrieja 150 tūkst. km per valandą greičiu, daug didesniu nei būdinga kometoms, susiformavusioms mūsų Saulės sistemoje. Šiuo metu objektas yra maždaug už 420 km nuo Saulės ir artėja prie mūsų centrinio šviesulio.

Apskaičiuota trajektorija rodo, kad kometa praskris toli nuo Žemės ir pralėks toliau negu Marso orbita.

Mokslininkai prognozuoja, kad kometa prie Saulės labiausiai priartės gruodį ir galiausiai vėl nuskries į tarpžvaigždinę erdvę. Profesionaliais teleskopais ją turėtų būti įmanoma stebėti dar ir ateinančiais metais.

Manoma, kad šis dangaus kūnas yra 2–16 kilometrų skersmens.

2017 metais astronomai paskelbė per vieną teleskopą Havajuose pastebėję pirmąjį žinomą iš tarpžvaigždinės erdvės atskriejusį objektą – apie 400 m ilgio cigaro pavidalo dangaus kūną, pavadintą Oumuamua.

Kadangi naujas tokio tipo objektas buvo atrastas praėjus nedaug laiko, keliama prielaida, kad tokie „kosminių svečių“ praskriejimai yra dažnesni nei anksčiau manyta.

„Dabar dirbame, kad atliktume daugiau šio neįprasto objekto stebėjimų“, – sakoma ESA Netoli Žemės esančių objektų koordinavimo centro darbuotojo Marco Micheli (Marko Mikelio) pranešime.

„Turime palaukti kelias dienas, kad iš tikrųjų nustatytume jo kilmę stebėjimais, patvirtinsiančiais dabartinę prielaidą, kad jis yra tarpžvaigždinis [kūnas], arba drastiškai pakeisiančiais mūsų supratimą“, – pridūrė jis.

...

... portretas
Ateiviai Žemei paskelbė karantiną, jiems čia - draudžiama zona.

o

o portretas
tai 1 is ateiviu kosmolaivu ruosiantys okupuot zeme ir padaryt tvarka nes homosapiens ja taip subjauriojo kad teks atlikti /valyma/ kapitaliskai ....

eina sau

eina sau portretas
tik 420 nuo saules ,keista, kai dar neistirpo budamas taip arti saules.
VISI KOMENTARAI 3