- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šiandien elektriniai paspirtukai iš pakankamai egzotiško žaisliuko pavirto į patogią kasdienę transporto priemonę. Tačiau ar tikrai elektrinis paspirtukas yra toks patogus, nes gal verčiau naudotis kitu transportu? Varle.lt specialistai apžvelgė pagrindinius elektrinių paspirtukų privalumus ir trūkumus.
Pagrindiniai elektrinių paspirtukų privalumai
Šiame straipsnyje į elektrinius paspirtukus pažiūrėta būtent kaip į transporto priemonę, o ne pramogą, todėl visi privalumai apžvelgiami lyginant juos su kitomis transporto priemonėmis.
Faktiškai, elektriniai paspirtukai yra labiau prieinama ir ekonomiška mopedų alternatyva. Atitinkamai, šioms transporto priemonės būdingi panašūs privalumai: greitis, manevringumas, prieinamumas. Tiek mopedas, tiek elektrinis paspirtukas leidžia greitai pasiekti bet kokį miesto tašką ir aplenkti kamščius. Nepaisant tokių panašumų, lyginant su mopedais, elektriniai paspirtukai turi savo privalumų:
Ekonomiškumas
Kuro kainos šokteli tikrai neretai, todėl pasivažinėjimai kuru varomomis transporto priemonėmis po truputį tampa brangiu malonumu. Elektrinio paspirtuko atveju 1 km kaina siekia maždaug 0.03 Eur. Ekonomiškesnio sprendimo motorizuotų transporto priemonių rinkoje paprasčiausiai nėra.
Prieinamumas
Mopedui reikalingos vairuotojo teisės, o elektriniam paspirtukui, jei jo didžiausias greitis yra 25 km/val., o galia – mažesnė nei 1 kW – vairavimo teisių nereikia. Tokiems elektrinių paspirtukų modeliams taikytini tie patys reikalavimai, kaip ir dviračiams.
Pravažiavimas
Elektriniu paspirtuku galima važiuoti dviračių takais, šaligatviais, įmanoma pravažiuoti parkus ir kiemus. Mopedas tokios judėjimo laisvės nesuteikia.
Be visų šių privalumų elektriniai paspirtukai turi vieną didesnį trūkumą: greičio prasme jie pralaimi mopedams. Tiesa, pasak Varle.lt specialistų, šis trūkumas ne toks jau ir kritiškas, nes kelionėms po miestą 20 km/val. turėtų būti per akis.
Elektrinio paspirtuko privalumai lyginant su automobiliu
Lyginant elektrinį paspirtuką kaip miesto transporto priemonę su automobiliu, galima išskirti tokius pirmojo privalumus:
Ekonomiškumas
Taip, dar kartą verta išskirti ir pabrėžti šį elektrinių paspirtukų privalumą. Atsižvelgiant į nusidėvėjimą, galimą remontą ir elektros energiją reikalingą įkrovimui, 1 km elektriniu paspirtuku apsieina maždaug 0.03 Eur. Net ir ekonomiškiausių automobilių atvejais 1 km atstumas kainuoja apie 0.1 Eur (kuras, draudimas, techninė apžiūra, remontas). Tai reiškia, kad skirtumas didesnis nei trys kartai, taigi nauda šioje vietoje kaip ir akivaizdi.
Manevringumas
Ten, kur automobilis negali pravažiuoti dėl savo gabaritų ar kelių eismo taisyklių, elektrinis paspirtukas pravažiuos be problemų (pėsčiųjų takai, siauri kiemai, parkai).
Vieta
Turint elektrinį paspirtuką nereikia rūpintis dėl vietos savo kieme, nes jį galima lengvai laikyti namuose.
Elektrinio paspirtuko trūkumai lyginant su automobiliu
Patogumas
Kelionės automobiliu yra patogesnės ir tai nenuginčijama tiesa ypač prasto oro sąlygomis.
Rida
Ilgus atstumus elektriniu paspirtuku nuvažiuoti pakankamai sudėtinga.
Talpumas
Kelionėms su kompanija ar vaikais elektrinis paspirtukas tikrai nėra dėmesio vertas variantas. Tai individuali transporto priemonė.
Taigi, Varle.lt specialistai daro vieną paprastą išvadą, kad elektrinis paspirtukas yra ideali transporto priemonė vienam žmogui nedidelių atstumų, kelionėms po miestą įveikimui šiltuoju metų laiku.
Elektrinis paspirtukas ar dviratis?
Čia viskas labai paprasta. Dviračiai reikalauja pedalų minimo, o tai kažkiek vargina. Elektrinio paspirtuko atveju visą darbą atlieka variklis. Tiesa, elektrinis paspirtukas gali sverti ir kainuoti daugiau nei kai kurie dviračiai, todėl atsakymas į klausimą: elektrinis paspirtukas ar dviratis yra grynai individualių poreikių nulemtas sprendimas.
Kas turėtų rinktis elektrinį paspirtuką?
Elektrinis paspirtukas – puiki XXI a. miesto transporto priemonė: santykinai pigi ir greita, ekonomiška ir patogi. Varle.lt specialistų teigimu, elektrinis paspirtukas yra idealus variantas žmonėms, kurie ieško mopedo ir dviračio tarpinio varianto, t. y. lengvos, nebrangios ir manevringos transporto priemonės. Varle.lt specialistai prognozuoja, kad ir šių metų pavasario-vasaros sezono metu paklausiausias bus „Xiaomi“ modelis.
Elektrinių paspirtukų bumas mūsų šalyje prasidėjo praeitais metais ir susidomėjimas „Xiaomi MiJia M365“ buvo toks didelis, kad visi tiekėjai turėjo deficitą ir nei mes, ne mūsų konkurentai negalėjome vasarą greitai pasiūlyti Lietuvos klientams šio geidžiamo modelio. Tiesiog užsakymų buvo žymiai daugiau nei prekių ir klientams teko laukti. Šiuo metu elektrinis paspirtukas prekyboje yra ir matome, kad žmonės šiais metais nelaukė net geresnių orų, o pradėjo pirkti anksčiau. Rinkoje yra didelė elektrinių paspirtukų modelių įvairovė, tačiau „Xiaomi MiJia M365“ neabejotinai šiuo metu yra populiariausias, – teigia Varle.lt direktorius Igoris Tkačenko.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kodėl retas lietuvis pasinaudoja teise ištrinti duomenis apie save iš interneto?10
Internetas apie kiekvieną iš mūsų žino daug ir kone amžiams. Tačiau lietuviai teise ištrinti duomenis apie save iš interneto naudojasi bene rečiausiai Europoje. Tai atskleidžia naujausia asmeninių duomenų nutekėjimą stebinčios...
-
Įspėjamieji pranešimai telefone: kodėl gauna ne visi?9
Ne visi gyventojai gauna įspėjamuosius pranešimus. Net ir tada, kai jiems tai gali būti gyvybiškai svarbu – pavyzdžiui, kad netoliese dega daugiabutis, artėja orų stichija ar kokia nelaimė Astravo atominėje elektrinėje. Apie tai, k...
-
Astronomai atrado didžiausią juodąją skylę Paukščių take
Antradienį paskelbtame moksliniame darbe nurodoma, kad astronomai nustatė didžiausią ligi šiol atrastą juodąją skylę Paukščių take, kurios masė ura 33 kartų didesnė nei Saulės. ...
-
Išvyskite: kaip atrodė Saulės užtemimas iš kosmoso
Pirmadienį įvyko retas ir visiškas Saulės užtemimas, kuris praslinko per Šiaurės Ameriką. Mokslininkai sako, kad dėl šio užtemimo galės surinkti neįkainojamų duomenų apie daugelį dalykų – nuo saulės atmosferos iki keis...
-
Rusija jau antrą dieną iš eilės atšaukė raketos paleidimą15
Trečiadienį, jau antrą dieną iš eilės, Rusija paskutinę minutę atšaukė raketos paleidimą. Tai dar viena šalies kosmoso programos nesėkmė. ...
-
Būdamas 96-erių mirė Nobelio premijos laureatas britų fizikas P. Higgsas
Būdamas 96-erių mirė britų fizikas Peteris Higgsas (Piteris Higsas), laimėjęs Nobelio premiją už „dieviškosios dalelės“ – Higso bozono, paaiškinančios masės egzistavimą – atradimą, antradienį pranešė ...
-
Medikus keičia dirbtinis intelektas: užstrigus kamerai – gyvybę kainuojančios klaidos?2
Rastas receptas, kaip užpildyti trūkstamas medikų darbo vietas. Taivane žmonių gyvybes gelbėja bei sveikata rūpinasi robotai ir dirbtinis intelektas. Tačiau tokia technika kol kas visiškai pasitikėti negalima. Ji jau padarė gyvybę kainuojan...
-
„Tesla“ planuoja rugpjūtį pristatyti robotaksi1
Elonas Muskas (Ilonas Maskas) pranešė, kad jo kontroliuojama elektromobilių gamintoja „Tesla“ šią vasarą pristatys robotaksi, o ši žinia pasirodė tuo metu, kai savavaldžių transporto priemonių diegimas dėl saugumo pro...
-
Iš orbitinės stoties į Žemę sugrįžo amerikietė, baltarusė ir rusas6
Iš Tarptautinės kosminės stoties (TKS) į Žemę sugrįžo amerikiečių astronautė Loral O'Hara, baltarusė Marina Vasilevskaja ir rusų kosmonautas Olegas Novickis. Juos parskraidinusi „Sojuz“ kapsulė nusileido Kazachstano stepėje...
-
Kova su piratavimu Lietuvoje: ar pasiteisino įvestos baudos?4
Norintiems piratauti Lietuvoje tampa vis sunkiau. Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) sako, kad pernai įvestos baudos pažeidėjus pamažu atbaido. ...