„Baltic Software Alliance“ (BSA) duomenimis, Rytų Europa, taip pat ir Lietuva, nuolat įvardijama kaip viena iš piratavimo lyderių pasaulyje, tad nenuostabu, kad mūsų šalyje ši problema itin aktuali. Skelbiami duomenys rodo, kad kas antras kompiuterio turėtojas Lietuvoje naudojasi nelegalia programine įranga, todėl 2013 m. įrangos kūrėjai vien Lietuvoje jau buvo praradę apie 34 mln. eurų. Tam, kad šie rodikliai ir piratavimo lygis šalyje pasikeistų, 2011 m. įkurtas klasteris „Clear Digital World“, kurio veikloje šiuo metu aktyviai dalyvauja 15 narių.
„Įkurdami klasterį siekėme ne atlikti policininko vaidmenį ir vaikytis pažeidėjus, bet bendromis pastangomis sukurti technologijas ir sprendimus, galinčius užkirsti kelią neteisėtam intelektinės nuosavybės naudojimui skaitmeninėje erdvėje. Klasterio tikslas – šviesti visuomenę ir įpratinti žmones nepiratauti, suteikiant jiems galimybę norimą skaitmeninį turinį gauti teisėtai ir priimtinomis sąlygomis“, – sako specialistas Rimgaudas Kalvaitis.
Statistiniais duomenimis, pastarąjį dešimtmetį piratavimas Lietuvoje sumažėjo tik 5 proc., tad, anot R. Kalvaičio, negerėjanti situacija ir toliau neigiamai veikia ne tik klasterio narių veiklą, bet ir kiekvieną vartotoją: „CDW jungia juridinius asmenis, kurių produktai, paslaugos, veikla yra susijusi su įvairių intelektinės nuosavybės objektų kūrimu, atgaminimu, leidyba, platinimu bei apsauga Lietuvoje ir užsienyje. Visi klasterio nariai jau daugybę metų susiduria su didžiuliais kūrinių neteisėto panaudojimo internete mastais ir kitais jų intelektinės nuosavybės grobstymo atvejais – akivaizdu, kad keliama tiesioginė grėsmė verslo stabilumui ir darniam jo vystymui. Tačiau tai nereiškia, kad klasterio veikla orientuota tik į jo narių gerovę, nes, mažėjant dėl piratavimo patiriamiems nuostoliams, klasterio nariai sieks sukurti galimybes tą patį turinį vartotojams teikti pigiau.“
Savo veiklą pradėjęs nuo rinkos tyrimų, klasteris šiuo metu renka ir analizuoja informaciją apie piratavimo mastus Lietuvoje, tiria, iš kur imami nelegalūs kūriniai, domisi, kodėl vartotojai renkasi produktą vogti, o ne įsigyti legaliai. Anot klasterio marketingo vadovo Romano Matulio, ištyrus situaciją, pirmiausia bus šviečiama visuomenė technologinėse ir teisės srityse, vėliau bus ieškoma galimybių vartotojams suteikti galimą filmų įsigijimo alternatyvą. Rasti sprendimai turėtų būti ekonomiškai naudingi autoriams ir skaitmeninės produkcijos platintojams.
Naujausi komentarai