„Titanikas“ buvo įspūdingas inžinerinis pasiekimas, tačiau jis taip pat turėjo būti gražus. Tais laikais tokio dydžio laivai buvo itin reti, o šis dar buvo laikomas revoliuciniu žvilgsniu į ateitį. Juk „Titanikas“ turėjo prabangiai ir patogiai (nebent esate įsitaisote žemesnėse klasėse) nuplukdyti savo keleivius į Amerikos žemyną, o tai – reta gyvenimo kelionė. Bet kaip pabrėžti laivo didybę, kai jis ir taip yra didžiausia judanti mašina, kokią tik yra matę žmonės?
Garlaiviai turi keletą boilerių. Ankstyvasis supratimas visuomet buvo, kad kuo daugiau boilerių, tuo greičiau gali plaukti laivas. Tai nebuvo visiškai tiesa. Tobulėjant garo technologijoms boileriai išvystė daugiau galios ir jų tiek daug nebereikėjo. Panašus procesas dabar vyksta su automobiliais – naujas „Volkswagen Golf GTI“ su 2 litrų varikliu turi beveik tiek pat galios kaip ir senas „Ferrari 348“ su 3,4 l V8. Bet juk mieliau rinktumėtės V8, tiesa?
Taip jau buvo mąstoma anksčiau. Taigi, nors „Titanikui“ visiškai pakako trijų dūmtraukių, buvo pastatytas ir ketvirtas – tiesiog dėl estetinių priežasčių, norint pabrėžti laivo dydį ir galią. Pabandykite įsivaizduoti „Titaniką“ be paskutinio dūmtraukio – iš karto atrodo, kad jam kažko trūksta. Tačiau tokiame laive nieko nėra nereikalingo.
Ketvirtasis kaminas, nors jo tokio ir nereikėjo, vis tiek pasitarnavo. Į jo viršų buvo galima užlipti kopėčiomis, viduje buvo įrengti ventiliacijos vamzdžiai. Per ten išrūkdavo ir virtuvėje susikaupę garai. Aišku, tiršti dūmai rūko tik iš pirmųjų trijų dūmtraukių.
Šiais laikais žmonės dažnai svarsto, kodėl vietoj nereikalingo kamino nebuvo surinkta daugiau gelbėjimosi valčių, tačiau apie tai galvoti yra neteisinga. „Titaniko“ statytojai nesirinko tarp kamino ir valčių – vienas neneigė kito būtinybės. Pakankamai valčių nebuvo todėl, kad buvo manoma, kad „Titanikas“ tiesiog negali nuskęsti. Jei ten nebūtų buvę kamino, tikriausiai būtų įrengtas papildomas pramogų denis ar koks kitas statinys.
Naujausi komentarai