NASA gruodį į orbitą paleis naują teleskopą

NASA trečiadienį paskelbė, kad gruodžio 18 d. į orbitą bus paleistas Jameso Webbo kosminis teleskopas, kuris, kaip tikisi mokslininkai, pradės naują atradimų erą.

Kaip skelbiama, 10 mlrd. dolerių (8,5 mlrd. eurų) vertės teleskopas, kuris yra bendras NASA bei Europos ir Kanados kosmoso agentūrų projektas, bus iškeltas į orbitą „Ariane 5“ raketa iš kosmodromo Prancūzijos Gvianoje.

„Jameso Webbo teleskopas yra pavyzdinė misija, simbolizuojanti atkaklumą“, – teigiama teleskopo programos JAV kosmoso agentūroje vadovo Gregory'io Robinsono pranešime.

„Mums nepaprastai didelė garbė iškelti Jameso Webbo kosminį teleskopą į orbitą „Ariane“ (raketa), tai bus pirmasis toks kartas „Arianespace“ ir Europos kosmoso komandai“, – teigė „Arianespace“ vadovas Stephane'as Israelis.

Mokslininkai nori pasitelkti šį didžiausią ir galingiausią kada nors sukonstruotą kosmoso teleskopą sugrįžti 13,5 mlrd. metų atgal į praeitį ir stebėti pirmųjų žvaigždžių ir galaktikų formavimąsi.

Pagrindinis naujojo teleskopo bruožas yra jo gebėjimas aptikti infraraudonąją spinduliuotę, nes iki tol, kol šviesa iš pirmųjų kosminių objektų pasiekia mūsų teleskopus, ji dėl visatos plėtimosi pasislenka link raudonojo elektromagnetinio spektro galo.

Šiuo metu pagrindiniu kosminiu teleskopu laikomas „Hubble“ turi tik ribotas galimybes aptikti infraraudonąją spinduliuotę.

Astronomai taip pat viliasi, kad Jameso Webbo teleskopas į priekį gerokai pastūmės egzoplanetų atradimą.

Pirmosios aplink kitas saules besisukančios planetos buvo aptiktos dešimtajame dešimtmetyje ir šiuo metu jau atrasta daugiau kaip 4 tūkst. tokių objektų.