Nobelio premijos laureatas: žmonija nepersikels gyventi už Saulės sistemos ribų

Žmonės niekada nepersikels gyventi į planetą už Saulės sistemos ribų, nes atstumas iki tokių planetų būtų tiesiog per didelis, teigia šių metų Nobelio fizikos premijos laureatas Michelis Mayoras.

M. Mayoras ir jo kolega Didier Queloz antradienį tapo Nobelio fizikos premijos laureatais už tyrimus, padėjusius jiems atrasti egzoplanetas – už Saulės sistemos ribų esančias planetas.

„Jei kalbame apie egzoplanetas, viskas turėtų būti aišku: mes ten nemigruosime“, – naujienų agentūrai AFP Madride sakė M. Mayoras, paklaustas apie galimybę žmonijai persikelti gyventi į vieną tokių egzoplanetų.

Net optimistiniu atveju, atradus gyvenamą planetą visai netoli, tarkime, už kelių dešimčių šviesmečių, o tai nėra labai daug, kaimynystėje, iki ten nusigauti užtruktų pernelyg daug laiko.

„Šios planetos yra tiesiog gerokai per toli. Net optimistiniu atveju, atradus gyvenamą planetą visai netoli, tarkime, už kelių dešimčių šviesmečių, o tai nėra labai daug, kaimynystėje, iki ten nusigauti užtruktų pernelyg daug laiko“, – pridūrė Nobelio premijos laureatas.

„Keliaujant dabartinėmis priemonėmis, kalbėtume apie šimtus milijonų dienų (Šimtus tūkstančių metų. – ELTA). Turime rūpintis savo planeta, ji labai graži ir visiškai gyvenama“, – saugoti Žemę ragino M. Mayoras.

77-erių astrofizikas sakė jaučiantis poreikį „numarinti visus pasisakymus, neva mes galime vieną dieną persikelti į gyvenamą planetą, jei Žemėje gyvybei sąlygos nebus tinkamos“.

„Tai visiška kvailystė“, – pridūrė jis.

Pasinaudodami pačių susikurtais įrankiais, M. Mayoras ir D. Queloz 1995-ųjų spalį atrado pirmąją planetą už Saulės sistemos ribų.

Tuo metu M. Mayoras buvo Ženevos universiteto profesorius, o D. Queloz buvo jo doktorantas. Mokslininkų atradimas pradėjo tikrą revoliuciją astronomijoje. Nuo tada atrasta daugiau nei 4 tūkst. egzoplanetų.

„Tai buvo labai senas filosofinis klausimas: ar Visatoje yra kitų pasaulių?“ – aiškino M. Mayoras.

„Mes ieškome planetų, kurios yra arčiausiai mūsų, kurios gali būti panašios į Žemę. Kartu su mano kolega mes pradėjome šią planetų paiešką, mes parodėme, kad įmanoma jas tyrinėti“, – sakė astrofizikas.

M. Mayoro teigimu, kitos kartos mokslininkai turės atsakyti į klausimą, ar atrastose planetose yra gyvybė.

„Mes nežinome! Vienintelis būdas tai išsiaiškinti yra sukurti technikas, kurios leistų mums atrasti gyvybę per atstumą“, – kalbėjo Nobelio fizikos premijos laureatas.

Plazmai

Plazmai portretas
Būna ,kai smegenų drumstumas pasiekia krizinės fazės skystumą..

Antropos

Antropos portretas
Kad išlikti ,reikia sustabdyti niekšų skverbimąsi į politiką.

M.Koperniko TĘSĖJAS inž. R.Zubinas

M.Koperniko TĘSĖJAS inž. R.Zubinas portretas
TAI VISIEMS AIŠKU, KAD ŽMONIJA Į KITAS PLANETAS NEPERSIKELS! TAČIAU MOKSLININKAI NERANDA RECEPTO - NEPASAKO - KAIP IŠLIKTI? IR KĄ REIKIA DARYTI, KAD, ŠIOJE ŽEMĖJE, ŽMONĖS IŠLIKTŲ?! BEJA, PASIRODO, KAD IŠLIKTI GALIMA PAŽINUS TREČIĄJĮ ir KETVIRTĄJĮ ŽEMĖS JUDĖJIMO DĖSNIUS, KURIUOS, ŠIO STRAIPSNIO AUTORIUS ATRADO JAU PRIEŠ 10 METŲ! REIKALINGA TIKTAI PASINAUDOTI MŪSŲ PROTĖVIŲ PALIKTAIS GAUSIAIS ŠALTINIAIS! BE LIETUVIŲ KALBOS PAGALBOS, TAI PADARYTI BUS NEĮMANOMA! SKAITYKITE M. KOPERNIKO DARBŲ TĘSĖJO - ROMUALDO ZUBINO KNYGAS ir RASITE RAKTĄ Į ATEITĮ!!!
VISI KOMENTARAI 11