Prancūzas išrado būdą suteikti austrėms citrinos skonį

  • Teksto dydis:

Vienas austres auginantis prancūzas šį švenčių sezoną siūlo klientams citrinų skonio austrių – delikateso, kurio parengimo būdą ištobulino bandymų ir klaidų metodu savo garaže.

29 metų Joffrey Dubault (Žofrė Diubo) taip pat siūlo askaloninio česnako skonio austrių. Askaloninis česnakas – kitas tradicinis austrių palydovas, paprastai patiekiamas smulkiai sukapotas ir gausiai užpiltas actu.

„Iš pradžių, kai turėdavau išmesti 90 proc., didelio džiaugsmo nebuvo. Dabar man pavyksta 95 procentai“, – sakė šis išstypęs austrių augintojas, kurio mėlynas akis dengė beisbolo kepuraitė.

J. Dubault užpatentuoto proceso metu austrės panardinamos į talpyklą, kurioje į jūros vandenį pridėta citrinų ekstrakto. Ten austrės laikomos nuo dviejų iki 12 valandų.

Austrės natūraliai pumpuoja vandenį pro savo žiaunas ir prisigeria citrinų kvapo.

Technologija gali atrodyti paprasta, bet „yra 16 šio proceso žingsnių ir jei kuris nors iš jų atliekamas neteisingai, rezultatas yra nesėkmė“, – sakė J. Dubault, kuris prie Mareno – Prancūzijos austrių sostinės vakarinėje pakrantėje – užaugina po maždaug 40 t šių dvigeldžių moliuskų per metus.

„Šokoladas? Jokiu būdu!“

J. Dubault tokia mintis šovė prekiaujant turguje, kur pirkėjai nuolat prašydavo į jų pirkinio maišelį įmesti ir citriną. Įvairių skonių austres jis pradėjo pardavinėti spalio mėnesį ir rado pirkėjų įvairiausiose šalyse, nuo Belgijos iki Honkongo.

J. Dubault idėja praėjusį balandį sulaukė pripažinimo jūros produktų mugėje Briuselyje – pasak jo, jį sveikino lankytojai kinai, kurie tvirtino panašių rezultatų siekę septynerius metus.

Pripažinimas Briuselyje paskatino J. Dubault įsteigti savo kompaniją „So'ooh“ naujovėms pardavinėti.

Taikydamasis į klientus Azijoje, jis sukūrė imbiero skonio versiją, o muskatelio – saldaus desertinio vyno – skonio austrės yra skirtos italų gomuriui.

Kitais metais J. Dubault planuoja į savo meniu įtraukti greipfrutų ir geltonųjų slyvų skonius, o prieš kitų metų žiemos šventes dar ketina pasiūlyti triufelių ir pipirų versijas.

„Žmonės manęs prašė pridėti šokolado, bet aš pasakiau: „Jokiu būdu“!“ – pridūrė jis.

Iš visų klientų sunkiausia yra įtikinti prancūzus, kuriuos J. Dubault pavadino puristais. Tačiau jis turi vilčių ir neseniai pasirašė sutartį su vienu dideliu prekybos centrų tinklu.

„Žmonės valgo įvairių skonių jogurtą ir geria įvairių skonių vandenį, tad kodėl ne austrės?“ – sakė jis.

J. Dubault turi net aviečių skonio austrių, kurios yra skirtos pirmiausia jaunimui. Tai į ateitį orientuota strategija, nes vidutinis austrių mylėtojų amžius yra „gan senyvas“, sakė jis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių