Savo trisdešimtąjį sezoną pradedantis Lietuvos jūrų muziejus ketina nustebinti savi lankytojus ne tik nauja ekspozicija. Muziejaus kompiuterinis simuliatorius leis pasijusti burlaivio kapitonais ir paplaukioti po XIX a. Klaipėdos uostą.
Jūrų muziejaus jubiliejus sutampa su tarptautine regata „The Tall Ships’ Races“. Todėl didžiausią dėmesį muziejininkai skirs Lietuvos buriniam laivynui. Ketvirtoje istorinėje salėje ruošiama ekspozicija, pasakojanti apie Klaipėdos burinį laivyną.
Nauja ekspozicija stebins savo modernumu. Apie Lietuvos burlaivių istoriją pasakos ne tik nuotraukos ar aprašymai. Lankytojai, naudodamiesi kompiuteriniu simuliatoriumi, galės valdyti devynioliktojo amžiaus burlaivį, plaukioti XIX a. Klaipėdos uoste, išvysti, kokia buvo jūrininkų buitis. Valdymas labai tikroviškas. Jei kapitonas atsitrenks į krantinę, burlaivis nuskęs.
Pasak muziejaus istorikų, lankytojai išvys šiandieniniam klaipėdiečiui neįprastą vaizdą. Tipiškas XIX amžiaus Klaipėdos uosto vaizdas – daug nedidelių įlankų, kuriose buvo laikomi rąstai, lentpjūvės, kurios buvo varomos vėjo malūnais, laivų statyklos. Uostas tęsėsi ir Danės upėje iki Biržos tilto.
Klaipėdoje buvo keturios laivų statyklos. Muziejaus ekspozicijoje lankytojai išvys burlaivį „Mary Jane“, kuris 1858 metais buvo pastatytas Klaipėdoje, Behrend Pieper statykloje. Tai buvo žymiausias burlaivių statytojas uostamiestyje. Jis su pagalbininkais pastatė 144 laivus. Vieną burlaivį statydavo 15–20 žmonių. Klaipėdoje tuo metu veikė ir virvių vijimo cechas, vinių ir inkarų kalvė.
Burlaivių epocha baigėsi XX a. pradžioje. Paskutinis toks laivas buvo pastatytas 1876 metais.
1901 metais Klaipėdos uoste nebeliko nė vieno burlaivio. Juos pakeitė gariniai laivai.
Naujausi komentarai