Savaitgalį kels laivo nuolaužas
Penktadienį prie šiaurinio molo bus bandoma kelti paskutiniąsias 1986 metais nuskendusio laivo “Rudolf Breitscheid” nuolaužas.
Liko iškelti laivo mašinų skyriaus dalį, kuri sveria apie tūkstantį tonų. Ji guli maždaug dešimties metrų gylyje.
Bendrovės “Garant” narų departamento vadovas Aleksandras Muchinas teigė, kad specialiai iš Roterdamo pasamdytas 1500 tonų galios jūrinis kranas. Dugne likusias nuolaužas jis turėtų iškelti per dvi dienas.
Kranas nuolaužas jau kėlė 2006 metų rudenį ir pernai vasarą. Pablogėjus oro sąlygoms nepavyko iškelti visų dalių. Kai bangos pasiekia daugiau kaip 70 centimetrų, jau nebegalima leisti narų po vandeniu. Jie tvirtina krano grandines prie skenduolių. Galingų jūrinių kranų Europoje yra nedaug, jų darbo grafikas įtemptas, todėl nelaukiama, kol pasitaisys orai.
Supjaustyti nuskendusio laivo mažesnėmis dalimis, kad nereikėtų krano, neįmanoma. Nuolaužos yra užneštos smėliu. Jas bandyta išpūsti specialia įranga, tačiau srovės vėl užnešė.
“Darbai po vandeniu vyksta sudėtingomis sąlygomis. Prie uosto vartų susidaro srovės, iš Kuršių marių plukdomas dumblas. Matomumas gelmėje siekia tik apie 30 centimetrų. Narams apgraibomis teko pjaustyti laivo korpusą, šalinti smėlio sankaupas”, - aiškino A.Muchinas.
“Rudolfo Breitscheido” nuolaužos yra paskutinės nuskendusių laivų liekanos prie Klaipėdos uosto vartų. Uosto direkcijos užsakymu “Garant” jau iškėlė 1954 metais nuskendusios baržos ir 1981 metais sudužusio tanklaivio “Globe Assimi” liekanas.
Naujausi komentarai