Jau tradiciniu tapęs renginys šiais metais dedikuojamas legendinių lakūnų, Stepono Dariaus ir Stasio Girėno, skrydžio per Atlantą 85-mečiui bei Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečiui pagerbti.
Dangus pasipuoš Lietuvos trispalve
Šventėje ras pramogų kiekvienas: veiks vaikų atrakcionai, tautodailės ir maisto mugės, bus įrengtos aviamodelių bei aitvarų dirbtuvės. Lėktuvų varikliams į taktą gros gyvo garso muzikos grupės, bus organizuojamos viktorinos.
Aviacinė programa žada įsimintinų staigmenų – vyks karinių oro pajėgų orlaivių ir sraigtasparnių pasirodymai, reaktyvinių lėktuvų iš Latvijos „Baltic Bees“ skrydis, kvapą gniaužiančios kitų užsienio aviatorių programos, o simbolinę šalies gynybą demonstruos NATO naikintuvai.
Aleksoto aerodromas yra bendrosios aviacijos epicentras, į kurį buriasi lankytojai iš visos Lietuvos ir net užsienio. Ateičiai tikslai dar aukštesni – tapti geriausiu bendruoju aerodromu Baltijos šalyse.
„Šventės atidarymo proga sparnus į orą pakels legendinio lėktuvo „Lituanica“ kopija, kurią prieš 35 metus „Skrydis per Atlantą“ kino filmavimui sukūrė aviacijos sportininkas ir aviakonstruktorius Vladas Kensgaila. Šis kūrinys – Lietuvos aviacijos muziejaus pasididžiavimas”, – sakė S. Dariaus ir S. Girėno aerodromo direktorius Vytas Skučas, pats sukaupęs net 30 m. skraidymo patirties.
Vyks ir parodomieji skrydžiai akrobatiniais, ultralengvaisiais bei atkurtais tarpukario ANBO II savadarbiais lėktuvais. Padange praskries dirižablis, danguje išsirikiuos parašiutininkai, o muzikinis oro balionų šokis ugnies liepsna nušvies visą padangę.
Šventės svečiai galės išvysti tradicinį trijų lakūnų R. Pakso, A. Žentelio bei R. Noreikos parodomąjį skrydį „Sparnas prie sparno“. Pagerbiant valstybės šimtmetį, lėktuvų dūmai išraižys dangų Lietuvos trispalve.
„Lakūnai turi paruošę programą, su kuria jau antrus metus dalyvauja aviacijos sporto varžybose Kinijoje. Tarp pasaulio lyderių jų pasirodymams neprilygsta net didžiųjų šalių komandų programos“, – sakė V. Skučas.
Unikalios oro pramogos aviacijos mėgėjams
Aviacijos šventės organizatoriai žada kvapą gniaužiančias pramogas: adrenalino pliūpsnį garantuos galimybė patiems iš paukščio skrydžio pažvelgti į Kauno panoramą, architektūrinį paveldą bei gamtovaizdį: „Aviacijos mėgėjai galės išbandyti apžvalginius ar akrobatinius skrydžius, o likusieji ant žemės apžiūrinėti bemaž 80 lėktuvų ekspoziciją. Duris atvers ir Lietuvos aviacijos muziejus, kuris padės nusikelti į aviacijos priešistorę“, – sakė šventę organizuojančios UAB „Scena“ direktorius Jonas Banevičius.
Keleivius skraidinantys klubai išsirikiuos lėktuvų ekspozicijos zonoje. Dangaus kelionei amžiaus cenzo nėra – galės skristi ir mažieji aviacijos mėgėjai, tačiau asmenims iki 18 metų reikalingas tėvų sutikimas.
Renginio metu veiks unikali pramoga – oro tunelio įrenginys, skirtas parašiutinių šuolių imitacijai: „Galingo ventiliatorius pagalba oro tunelyje esantis žmogus kelias minutes junta laisvojo kritimo pagreitį. Sukuriamos realios sąlygos patirti jausmą tarytum iššokus iš lėktuvo. Ši paslauga – puiki galimybė paragauti parašiutininko duonos“, – sakė J. Banevičius.
Aviacijos renginiai Kaune įgauna vis didesnį mastelį, o aerodromas, davęs pradžią karo, sporto bei civilinei aviacijai Lietuvoje, vis labiau atgyja: čia rekonstruotas dar Pirmojo pasaulinio karo metais pastatytas pakilimo takas, veikia 4 pilotų mokyklos, viena jų – didžiausia Baltijos šalyse.
„Sulaukiame nemažai aviaturistų iš visų Šengeno zonos šalių. Aleksoto aerodromas yra bendrosios aviacijos epicentras, į kurį buriasi lankytojai iš visos Lietuvos ir net užsienio. Ateičiai tikslai dar aukštesni – tapti geriausiu bendruoju aerodromu Baltijos šalyse“, – sakė S.Dariaus ir S. Girėno aerodromo direktorius V. Skučas, per visą aviacijos karjerą į orą pakėlęs net keliolika lėktuvų modelių.
Transatlatinis skrydis – žymė pasaulio istorijoje
Aviacijos šventės metu startuos tradicinis dviračių žygis, skirtas S. Dariaus ir S. Girėno skrydžio per atlantą 85-mečiui. Kelionės metu žygeiviai apkeliaus visas su aviacijos didvyrių istorija susijusias vietas Kauno rajone, simboliškai pagerbdami jų tragišką žūtį. Tradicinis žygis organizuojamas jau 17-us metus.
S. Dariaus ir S. Girėno valdomas eksperimentinis lėktuvas, 1933 m. sėkmingai perskridęs Atlanto vandenyną, sudužo iki tikslo belikus vos 650 km. Blogomis sąlygomis, be radijo ryšio ir kitų elektroninių priemonių jie skrido tiksliau už kitų tautų lakūnus. Užfiksuotas tuo metu antrasis ilgiausio skrydžio rezultatas atvėrė kelią oro paštui tarp Amerikos ir Europos žemynų.
„Aleksoto aerodrome buvo laukiama iš Niujorko parskrendančių garsiųjų Lietuvos lakūnų. Bet pilotai naktį pakliuvo į audrą, patyrė peraukštėjimą ir krito dabartinėje Lenkijos teritorijoje, Soldino girioje. Jų garbei 1993 m. aerodromas pavadintas S. Dariaus ir S. Girėno vardu”, – sakė V. Skučas.
Minint skrydžio per Atlantą 85-metį Kaune, tuo pačiu metu vyks šventė ir Soldine, didvyrių lakūnų žuvimo vietoje. Dalis aviatorių iš šventės skris pagerbti pilotų žygio į Soldiną, akcentuodami šių dviejų vietų simbolinę jungtį.
Karo muziejuje Kaune galima bus apžiūrėti ir ištyrinėti transatlantinio skrydžio ekspoziciją. Čia saugomi ir lakūnų balso įrašai bei filmuota medžiaga.
Naujausi komentarai