Kūrybinei grupei patiko Zapyškis
„Origamis“ – tai šiuolaikinio šokio ir cirko pasirodymas po atviru dangumi, mašinos ir šokėjos duetas, pramoninė romantika, kurioje konteineris apglėbia trapų žmogaus kūną. Įkvėptas senovės japonų origamio technikos spektaklis 40 pėdų krovininį konteinerį paverčia besikeičiančia pasirodymų erdve. Per stulbinamai vizualią ir giliai poetinę patirtį kūrėjai į vieną sujungia šokį, judančią architektūrą ir kraštovaizdį.
Pasirodymo kūrybinis duetas iš Prancūzijos, atlikėja Satchie Noro ir konstruktorius, Silvainas Ohlas, nuo 2015 m. šį unikalų darbą pristatė beveik visoje Europą, Čilėje. Šį projektą festivalio „Naujasis Baltijos šokis“ organizatoriai į Lietuvą norėjo atvežti jau seniai, bet tik šiais metais kūrėjai atrado laisvas dvi savaites kelionei į Lietuvą.
„Svarstėme keletą galimų vietų variantų, bet dėl matomumo, įspūdingo kraštovaizdžio ir dėl kai kurių techninių detalių nusprendėme šį renginį daryti Zapyškyje, prie senosios bažnyčios. Spektaklio kūrybinei komandai patiko Nemuno pakrantės vaizdai ir tai, kad ši vieta yra toliau nuo miesto“, – sako festivalio vadovė Gintarė Masteikaitė.
Pasak pačios atlikėjos, kadangi konteineris yra netikėtai atsiradęs objektas žiūrovams įprastose erdvėse arba itin kontrastuojančioje aplinkoje, žiūrovus greitai pagauna šokio ir poetiškumo jausmas.
Bando vienas kitą ir patys save
Gegužės 4 d. Kauno kameriniame teatre pristatomas festivalio svečių iš Nyderlandų spektaklis „Dar blogiau“, į kurį žiūrovus kviečia trys žymiausi urbanistinio ir šiuolaikinio šokio šokėjai bei choreografas Guilherme’as Miotto.
Shane’as Boersas, Simonas Busas ir Evangelosas Biskasas – trys puikiai tarpusavyje derantys šokėjai iš labai skirtingų sričių: nuo šviežiausio breiko iki eksperimentinio hiphopo ir šiuolaikinio šokio. Šiame spektaklyje visi stiliai maišosi ir formuoja naują, ypatingą šokio žodyną. Regime tris jaunus, virtuoziškų motorikos sugebėjimų turinčius vyrus atsainios, bet ir įtemptos buvimo kartu būsenos, kiekvienas jų – besigrumiantis su savo manijomis ir baimėmis.
Įkvėpti savo bendruomeniškumo jausmo dinamikos jie kuria herojiškų įvaizdžių scenas, kad išbandytų vienas kitą ir patys save. Tai besipriešinantys, tai pasiduodantys jie vis ištrūksta iš vienas kito paspęstų situacijų. Tyra energija virsta išgrynintu fiziškumu. Kartais perdėtas, kartais skausmingas, kai kada ir liūdnas, bet kiekvieną kartą priverčiantis sulaikyti kvapą. Choreografas G. Miotto 2015 m. buvo įvertintas „Andre Gingras“ apdovanojimu. Tąkart žiuri sakė: „Atsisakydamas savo radikalaus vientisumo, Miotto sukuria itin unikaliu, prieštaringu parašu pažymėtus pasirodymus. Jo darbai persunkti mūsų amžiaus sudėtingumo, jo atlikėjai, atrodo, varomi aplinkos energija, jų kūnai grumiasi stengdamiesi išlaikyti pusiausvyrą.“
KAUNAS
Gegužės 1 d., trečiadienis
17 val. prie senosios Zapyškio bažnyčios:
Satchie Noro & Silvain Ohl (Prancūzija);
Origamis (35’);
Renginys nemokamas.
Gegužės 4 d., šeštadienis
18 val. Kauno kamerinis teatras:
Guilherme Miotto / Corpo Maquina (Nyderlandai);
Dar blogiau (45’);
Bilietų kaina – 15, 20 eurų.
Visą informaciją apie šiųmečio festivalio trupes ir spektaklius rasite čia. newbalticdance.lt.
Festivalį organizuoja „Lietuvos šokio informacijos centras“ ir „Vilniaus festivaliai“, finansuoja Lietuvos kultūros taryba, Kultūros ministerija ir Vilniaus miesto savivaldybė. Pasirodymus Kaune ir Zapyškyje palaiko „Kaunas 2022“.
Naujausi komentarai