Pilnoje Raudondvario dvaro menų inkubatoriaus (RDMI) koncertų salėje M.Levickis šįkart negrojo, tačiau labai vaizdžiai pristatė muzikos istoriją. Pusantros valandos trukusioje pamokoje jis pasitelkė ne tik naująsias technologijas ir pačią muziką, bet ir maistą, kitas netradicines priemones.
Pasitelkiant nufilmuotą sumuštinių gamybos procesą, akordeonistas aiškino muzikos epochų kaitą. Iš pradžių gamintus įprastus sumuštinius vėliau pakeitė užkandžiai su vinimis, pjūklais. Jais bandyta pavaizduoti XX a. muziką, kuri, pasak M.Levickio, ne visiems yra priimtino skonio.
„Norėjau paprastais, gyvenimiškais pavyzdžiais moksleiviams papasakoti ir parodyti, kaip vystėsi muzikinės epochos, kaip jos pereidavo viena į kitą. Man pačiam mokykloje, kur muzikos pamokos dažnai apsiribodavo grojimu dūdele, tai kėlė daug klausimų, – prisipažino muzikantas. – O paskui vystosi muzikos daugiasluoksniškumas, kitaip sakant, atsiranda įvairiausios sumuštinių versijos. Tai ir rodau pamokose.“
Simfoniniai orkestrai paprastai nevažiuoja koncertuoti į periferiją, o reikėtų.
Pasak M. Levickio, visas tas žinių kiekis turėtų įkvėpti labiau pasidomėti muzika, nueiti į koncertą. „Naudojausi praktiniais pavyzdžiais, nes jie geriausiai įsimena“, – sakė M.Levickis.
Pamokoje kartu su moksleiviais akordeonistas taip pat aiškinosi, kas yra muzika, kaip ją išgirsti ir suprasti, kaip gimsta muzikos ir kitų menų sintezė. Jis ragino moksleivius apsilankyti simfoninės muzikos, kurią vadino didžiausiu stebuklu, koncerte.
Po pamokos M.Levickis užsiminė esąs beveik tikras, kad tik nedidelė dalis į Raudondvarį susirinkusių moksleivių yra buvę simfoninės muzikos koncerte.
„Ankstesnėse pamokose klausiau, kas yra buvęs operoje. Pastebėjau, kad net ne visi mokytojai pakelia rankas atsakydami į šį klausimą. Tiesa, Lietuvoje opera sunkiai prieinama – turime tik vieną operos teatrą. Gastrolės vyksta, tačiau rajonuose gyvenantiems vaikams sudėtinga pasiklausyti tiek gyvai atliekamos operos, tiek simfoninės muzikos. Simfoniniai orkestrai paprastai nevažiuoja koncertuoti į periferiją, o reikėtų“, – įsitikinęs pašnekovas.
„Labai įdomi pamoka, daug sužinojau apie muzikos raidą, buvusius ir esamus muzikos stilius“, – pasakojo Neveronių gimnazijos moksleivė Emilija Palanskytė.
Mergina užsiminė besidominti muzika, pati grojanti sintezatoriumi. M.Levickio paraginta, planuoja apsilankyti ir simfoninės muzikos koncerte.
Naujausi komentarai