Minėti apibūdinimai itin tinka amerikiečių kompozitoriaus Claude T. Smith kūriniui „Festival Variations“. Tai – viena monumentaliausių XX amžiaus kompozicijų pučiamiesiems, kurioje daugelio pučiamųjų kompozicijų autorius romantinę dvasią perteikia su virtuozine išmone.
„Musica academia“ programoje skambės ir lietuvių Arvydo Malcio kompozitoriaus kūrinys „Vasaros nakties sodai“ (Jievaro Jasinskio aranžuotė). Kompozitorius atvirauja, kad savo muzika visuomet siekė kalbėti apie svarbiausius dalykus – žmogiškąsias aistras, kovas, pakilimus ir nuosmukius, meilę, mirtį ir draugystę, vienatvę, laikinumą ir amžinybę. Toks pasirinkimas dažnai lemia kūrinių populiarumą. „Vasaros nakties sodai“ – viena iš tokių kompozicijų, turinti net šešias versijas skirtingoms instrumentų sudėtims – nuo kompozicijos fortepijonui iki pučiamųjų instrumentų orkestro.
Neabejotinai ryškus koncerto akcentas amerikiečių kompozitoriaus Giancarlo Aquilanti koncertas trimitui ir pučiamųjų orkestrui, kurį italų kilmės kompozitorius skyrė trimitininkui Marco Pierobonui, kuris šiemet ir atliks kompozitoriaus Giancarlo Aquilanti kūrinį. Dėl tradicinės muzikinės kalbos ir malonaus klausymosi šio kompozitoriaus muzika populiari ir dažnai atliekama pasaulyje. Jo kūriniuose, kaip ir šiame koncerte, dera nuosaikios šiuolaikinės priemonės su džiazu, romantiniais fragmentais bei efektiniais skambesiais.
Marco Pierobonas. Organizatorių nuotr.
Marco Pierobonas – vienas ryškiausių šių dienų trimitininkų, kurio koncerinė veikla driekiasi Vakarų Europos ir Amerikos maršrutais. Solisto biografijoje įrašyti koncertai kasmetiniame Florencijos menų festivalyje „Maggio Musicale Fiorentino“, pasirodymai su Jungtinės Karalystės, Austrijos, Italijos, Argentinos kameriniais ir simfoniniais orkestrais. Solistas laimėjo pirmąją vietą tarptautiniuose Passau (Vokietija) ir Imperia bei Aqui Terme (Italija) konkursuose, 1999–2002 m. buvo pagrindinis „Maggio Musicale Fiorentino“ orkestro trimitininkas, 2003–2008 m. – „Accademia di Santa Cecilia“ orkestro pagrindinis trimitininkas.
Kaip pagrindinis trimitininkas Marco Pierobonas bendradarbiavo su Čikagos ir Filarmonica della Scala simfoniniais orkestrais. Jis atliko jam specialiai skirtus kompozitorių Giancarlo Aquilanti, Angelo Sormani, Giuseppe Bonafine ir Michele Mangani kūrinius. 2014 m. jis debiutavo kaip dirigentas, vadovavo Sanremo simfoniniam orkestrui, Bolzano „Haydn“ orkestrui, Zagrebo nacionaliniam Kroatijos teatro orkestrui, Perugia „Orchestra da camera“, Genuvos Carlo Felice teatro orkestrui, Bario „Orchestra Metropolitana“ Slovėnijoje ir kt. Su „Sony“ ir EMI leidybos kompanijomis Marco Pierobornas yra įrašęs ir išleidęs kompaktines plokšteles, nuolat veda meistriškumo kursus JAV, Argentinoje, Kazachstane, Kinijoje, Kanadoje, Anglijoje, Graikijoje, Vokietijoje, Austrijoje, Italijoje ir kt. Nuo 2007 m. jis yra trimito profesorius Bolzano konservatorijoje Italijoje. Pierobonas yra „Yamaha“ atlikėjas ir groja šios kompanijos instrumentais.
Su Marco Pierobonu turės galimybę susitikti ne tik koncerto klausytojai, bet ir muzikuojanti jaunuomenė – Vytauto Didžiojo Universiteto Muzikos fakulteto studentai, kuriems Marco Pierobonas surengs meistriškumo kursus.
Marco Pierobonas. Organizatorių nuotr.
Dar trys koncerto kūriniai leis pasimėgauti pučiamųjų instrumentų orkestro meistryste, kurią Kauno pučiamųjų instrumentų orkestras „Ąžuolynas“ (vyr. dirigentas Giedrius Vaznys) perteikia kiekvienoje „Musica academia“ programoje.
Joaquinas Turina savo kompozicijai „La Procession du Rocio“ įkvėpimo sėmėsi iš ispanų liaudies muzikos. Nors kompozitorius kilęs iš Ispanijos, studijuodamas Paryžiuje buvo paveiktas impresionistinių Debussy ir Ravelio harmonijų. Grįžęs į Ispaniją, Muzikoje kompozitorius siekė atspindėti festivalį ir procesiją, vykstančią šurmuliojančioje Sevilijos Trianos aplinkoje. Dėka Alfredo Reedo aranžuotės šis kūrinys nepraranda savo populiarumo pozicijų pučiamųjų orkestrų repertuare.
Lapkričio 18 diena – Latvijos Nepriklausomybės diena, todėl neįsivaizduojame koncerto be latviškos muzikos akcento. Buvo pasirinkta populiari latvių liaudies daina „Es guļu, guļu“ (Aš miegu, miegu), kurią pučiamųjų instrumentų orkestrui aranžavo Kazys Daugėla.
Programos „Musica academia“ saldainiu pučiamųjų instrumentų muzikos gerbėjams būtų galima pavadinti amerikiečių kompozitoriaus ir aranžuotojo Omaro Thomaso „Come Sunday“. Dviejų dalių kompozicija yra nusilenkimas Hammond vargonams, kurie itin reikšmingi juodaodžių pamaldose. Anot autoriaus, pirmoji dalis „Testimony“ (Liudijimas) paruošia bendruomenės širdis, protus ir dvasią priimti Žodį, muzikoje suliejus magiškas Bacho, bliuzo, džiazo ir R&B galias. Antroji dalis „Šauk!“ – tai virtuoziška šventė – pašėlusios ir džiaugsmingos kulminacinės akimirkos, kai tarnystę perima Dvasia. Kūrinys yra kartu ir linktelėjimas Duke'ui Ellingtonui, kurio muzikoje jaučiamos klasikinės muzikos inspiracijos. Elegantiška, graži, rafinuota, intensyvi ir jausminga – taip apibūdinama Omaro Thomaso muzika, kuri šiandien jaudina klausytojus visame pasaulyje.
„Rudeninį „Musica academia“ koncertą drąsiai galime vadinti Kauno pučiamųjų instrumentų orkestro „Ąžuolynas“ metų viršukalne, muzikine atrakcija, nes programoje skambės užsienio ir lietuvių kompozitorių kūriniai, pasižymintys muzikos stilių įvairiove ir spalvingomis tembrų atsklandomis. Programa jau pakeliui į Kauno valstybinio filharmonijos didžiąją sceną ir sakome – nusiteikite geros muzikos dozei“, – taip programą „Musica academia“ apibendrino ją rengiančios koncertinės įstaigos „Kauno santaka“ vadovas Vaidas Andriuškevičius.
Naujausi komentarai