Pereiti į pagrindinį turinį

Uždraustasis Sočio olimpinių žaidynių vaisius

2016-01-06 17:00
DMN inf.
„Sočio projektas: Kaukazo turizmo ir karo atlasas“ „Sočio projektas: Kaukazo turizmo ir karo atlasas“ „Sočio projektas: Kaukazo turizmo ir karo atlasas“ „Sočio projektas: Kaukazo turizmo ir karo atlasas“

Sausio 15 d. 17 val. fotomeno festivalis „Kaunas Photo" kviečia į Nacionalinio M. K. Čiurlionio dailės muziejaus M. Žilinsko dailės galeriją, kur vyks olandų fotografo Robo Hornstros ir publicisto Arnoldo van Bruggeno parodos „Sočio projektas: Kaukazo turizmo ir karo atlasas“ atidarymas. Ši paroda – penkerius metus trukusio darbo ir ne vienos kelionės rezultatas: fotografijos, žemėlapiai ir aiškinamieji tekstai atskleidžia Rusijos miesto Sočio ir jo apylinkių istoriją, ruošiantis 2014 m. žiemos olimpinėms žaidynėms.

Paroda, aplankiusi dešimtis galerijų ir muziejų – nuo Niujorko iki Delio, kiekvienoje meno erdvėje pateikiama kitaip. Kaune ji veiks iki vasario 21 d.

Tik sužinoję, kad 2014 m. žiemos olimpinės žaidynės vyks Sočyje, nuo 2009 m. iki 2013 m. olandai fotografas R. Hornstra ir publicistas A. van Bruggenas pradėjo keliauti į Sočį ir Kaukazo apylinkes. Pasiruošimo 2014 m. žiemos olimpiadai įkarštyje, jie nuolat sugrįždavo į šį nepaprastai sudėtingą regioną. Vaizdai ir kartu sekantys tekstai atskleidžia komplikuotą, daugialypę ginčytino regiono istoriją, parodo „tikrąjį Rusijos veidą“ Krymo prijungimo prie Rusijos, Ukrainos konflikto ir brutualaus Boriso Nemcovo nužudymo kontekste.

R. Hornstros fotografijos metodas jungia dokumentinį pasakojimą su šiuolaikiniu portretu ir kitais vizualiais elementais, surinktais kelionių metu. Tuo tarpu A. van Bruggenas prisideda patrauklių istorijų serijomis apie žmones, kraštą ir jo neramią istoriją.

Kol į Sočio olimpines žaidynes buvo investuojami milžiniški pinigai, dauguma aplinkinių kaimų vis dar neturėjo vandens, dujų, o Kaukazo kalnų viršūnėse vis dar vyko karas.

Festivalio „Kaunas Photo" vadovas Mindaugas Kavaliauskas pabrėžia, kad „Sočio projektas“ sulaukė neprilygstamos pasaulinės sėkmės šiandieninės meno fotografijos ir knygų leidybos kontekste. Pirmasis pagrindinės projekto knygos „Atlas of War and Tourism in the Caucasus“ 5000 vnt. tiražas jau išparduotas, išleistas antrasis.

M. Kavaliauskas priduria, kad paradoksalu tai, kaip būtent Rusijos propagandinė - cenzūrinė mašina suteikė didžiulį postūmį šio projekto pasaulinei sėkmei. Maskvoje turėjusi įvykti pirmoji premjerinė paroda 2013 m. paskutinę minutę buvo nukabinta, o autoriai negavo leidimo atvykti į Rusiją. Parodą laisvai mąstančių menininkų bendruomenė atidarė alternatyvioje erdvėje, o autoriai sudalyvavo atidaryme nuotolinio vaizdo pokalbio būdu. Tai buvo retas atvejis, kai apie fotografijos parodą kalbėjo pagrindinė pasaulio žiniasklaida. Apie projekto tarptautinę sėkmę taip pat byloja gausa apdovanojimų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra