Naujos erdvės
Per 70 valandų kokybiško kultūrinio vyksmo siūlanti „Audros“ jaunimo veiklų programa šiais metais siūlys miestą tyrinėti kaip minčių, idėjų ir bendruomenių salas. „Sala – atsparumo, prieglobsčio nuo socialinio, politinio ir kitokio spaudimo simbolis. Salos nuolat auga ir susilieja, transformuojasi pačios ir transformuoja jų suformuotą miestą ir kartu primena – jokia sala neegzistuoja visiškoje izoliacijoje“, – teigia programos sumanytojai.
Be tradicija tapusių renginių, performansų ir koncertų, bus ir staigmenų – tarmiškai uždainuos chorai, duris atvers tolimos reivo erdvės, tik vieną dieną veiks tarpukario kavinė ir kt.
Renginio organizatoriai neslepia, kad itin didelis dėmesys šių metų programoje buvo skiriamas unikalių erdvių paieškai.
„Performanso kviesime užsukti į Lietuvos banką, paskanauti tarpukario desertų – į Žaliakalnio funikulierių ir jo prieigas, naktinę tapybą įgyvendinsime Kauko laiptų baseine, kviesime keliauti į ekskursijas po šimtametes reivų vietas ar žvilgtelėti į „Ąžuolyno“ bibliotekos knygų saugyklos bokštą. Tai būdas ne tik tyrinėti fizines ar numanomas miesto erdves, bet ir jas prisijaukinti“, – pasakoja VšĮ „Kylantis Kaunas“ programos vadovė Austėja Jociūtė.
Aktyvu: akcentuodamas, kad miestas yra ne pastatai, bet žmonės, festivalis skatina įtraukias veiklas. / D. Dambrausko nuotr.
Kinas, grybai, dainos
Festivalio programoje – jau klasika tapęs „Audros“ festivalio ženklas – „Nepatogaus kino“ kuruojamos naktinės perklausos M. Žilinsko dailės galerijos prieigose. Birželio 6–7 d. po žvaigždėtu dangumi iš silent disco ausinių ramiai ir lengvai vėl liesis unikalios pasaulio žmonių istorijos.
Be to, keturias dienas M. Žilinsko dailės galerijoje lankytojai galės pasinerti į svaiginančias parodos kuratoriaus Tautvydo Urbelio ir parodos architekto Vlado Suncovo vizijas.
Judėdami tarp trijuose aukštuose įsikūrusių instaliacijų, architektūrinių intervencijų, kompiuteriu generuojamų vaizdų, garsų, išraiškingų iliuzijų ir vizualių pramanų, lankytojai įžengs į naują, fragmentišką pasaulį.
Tarp Londono ir Hesinkio balansuojanti menininkė, filosofinėmis idėjomis gyvenanti Joey Holder lankytojus kvies leistis į kelionę po nepažintas vandenyno erdves. Atlikėja ir garso meno kūrėja Matilda Tjäder įgarsins M. Žilinsko dailės galerijos erdves garsiniu koliažu, tarpdisciplininio meno kūrėja Léa Porré kurs skaitmeninius ir magiškus ornamentus jungiančią įvietintą instaliaciją.
Savo darbus pristatys grupė šiuolaikinio meno kūrėjų: medžiagų ir emocijų ryšį subtiliai jungiantis Algirdas Jakas, industrinės logistikos poeziją tirianti Eglė Ruibytė, „Audrai“ naują bendrą darbą pristatysiantys menininkai Emilija Povilanskaitė ir Jurgis Lietunovas, tarp naivaus nuoširdumo ir gilių įsitikinimų laviruojantis Tomas Daukša „Audroje“ kurs fontanų reljefą.
Fotografiją, kino ir instaliacijos medijas tyrinėjantis Mykolas Valantinas kvestionuos kaunietišką status quo, nematomą grybų pasaulį ir jo kalbą į virtualųjį pasaulį perkels Ringailė Demšytė, Saulė Miežytė savo skulptūromis nušvies užtemdytas galerijos erdves, o Berlyne kurianti ir skaitmeninius griuvėsius tyrinėjanti dizainerė Tsingyun Zhang erdves užlies įspūdingu CGI peizažu.
Ištikimiausi „Audros“ gerbėjai šiais metais ir vėl rinksis Pusės dainos festivalyje (PDF), kurį sušildys atlikėjai iš Klaipėdos – Morre ir yyori.
PDF – kasmetis koncertas-konkursas, kviečiantis ant scenos pasirodyti interneto muzikos atlikėjus, kuriems dar nėra tekę išbandyti tikrą sceną. Būtent čia pirmą kartą pasirodė dabar jau puikiai žinoma atlikėja Dj nevykele. Kokios naujos žvaigždės sužibės Lietuvos muzikos padangėje, sužinoti bus galima birželio 7 d. Jonavos g. 3 esančioje vidinėje stovėjimo aikštelėje.
Kitokia misija
Šią vasarą netrūks naujienų – specialiai „Audros“ festivaliui kuriamas audiovizualinis performansas „OvertoNE“. Birželio 7 d. Lietuvos banko Kauno skyriuje vyksiančio pasirodymo ašis – Lietuvos etnografiniai regionai, jų tradicijos ir papročiai, kuriuos įgarsins erdvėje judantis ir senosiomis tarmėmis uždainuosiantis choras.
Prie festivalio pirmą kartą jungiasi „Ąžuolyno“ biblioteka. Birželio 7 d. K. Donelaičio g. 8 esančiame bibliotekos kiemelyje lankytojai bus kviečiami peržengti gėdos slenksčius ir į šį pojūtį pažvelgti per istorinę, sociologinę ir psichologinę perspektyvas, o renginio pabaigoje ištrypti jausmus su alternatyviojo roko grupe „Gėda“.
Salos nuolat auga ir susilieja, transformuojasi pačios ir transformuoja jų suformuotą miestą ir kartu primena – jokia sala neegzistuoja visiškoje izoliacijoje.
„Ąžuolyno“ biblioteka siūlys užsukti ir į atsinaujinusį bibliotekos padalinį Radastų g. 2, kur pasitiks ekskursijos po lankytojams įprastai neprieinamą knygų saugyklos bokštą. Ne mažiau įdomus vyksmas lauks ant žemės – tvarią madą kuriančių kūrėjų madų šou įsikurs ant bibliotekos laiptų.
Birželio 5–9 d. laukia ir daugiau veiklų: Kauno funikulieriuje susitiks baristos, kavos mėgėjai ir istoriniai kavinių darbuotojai. Dar daugiau unikalių miesto vietų parodys įvairių ekskursijų gidai, žadantys trumpam atversti Kauno naktinio gyvenimo istorijos puslapius ar užsukti į Prekybos, pramonės ir amatų rūmus. Meninės instaliacijos, veiklos ir dirbtuvės lauks Kauno menininkų namų kiemelyje, Lietuvos švietimo muziejaus kiemelyje, Ąžuolyne, naktiniame klube „Lizdas“ ir net ant Vytauto parko laiptų.
Menas šalia plieno
„Pergalės“ plieno fabrike vyksianti performansų programa primins apie kūnišką ir geidulingą industrinio pasaulio prigimtį. Tarp metalo staklių, kranų ir priekalų judantys performanso menininkai seniai pamirštas erdves prikels naujam, šiuolaikinio meno prisotintam gyvenimui.
Vienas festivalio svečių – aštrus, provokuojantis ir publiką įtraukiančiais pasirodymais garsėjantis menininkas Malikas Nashadas Sharpe, žinomas slapyvardžiu Marikiscrycrycry. Choreografas ir judesio meistras savo darbuose tyrinėja prievartos, smurto temas, o į festivalį atveža šokio performansą, neriantį tiesiai į psichologinio siaubo gelmes. Menininką „Audroje“ bus galima išvysti du kartus – perfomansą jis pristatys ir M. Žilinsko dailės galerijoje, ir „Pergalės“ plieno fabrike.
Industrinėse erdvėse laikinai apsigyvens ir Velso menininkė Ella Skinner. Kūrybos kelią pradėjusi nuo literatūros, E. Skinner vis dažniau pasirodydavo eksperimentinio meno scenose Velse ir Anglijoje, o dabar sėkmingai kuria instaliacijas ir perfomansus, kurie meta iššūkį tradicinėms meno ir disciplinos formoms. Ne išimtis ir kartu su repo žvaigžde Iceboy Violet „Audroje“ pristatomas naujausias jos kūrinys, kurio centre – savo formas nuolat mainanti, garsų ir vokalo apsupta ledo skulptūra.
„Pergalės“ plieno gamyklos erdves taip pat jaukinsis choreografė, performansų atlikėja Jette Loona Hermanis, daugiausia kurianti Baltijos šalyse. Kartu su Reyna Deyna derindama elektroninį garsą ir kūno judesius, menininkė įtaigiai vaizduoja hiperrealias situacijas, subtiliai atskirtas skaitmeninio pasaulio šydu. Šį kartą jos solo performanse – vienatvės, liūdesio, išgyvenimo temos.
Prie pasirodymų jungsis Indonezijos menininkų duetas – Gabberis Modus Operandi. Naudojantis tradicinės Indonezijos muzikos pavyzdžiais, projektu bandoma įveikti atotrūkį tarp humoro, šiuolaikinės muzikos ir įsisenėjusių muzikinių tradicijų. Ribą tarp to, kas šventa, ir to, kas banalu, tiesiantys menininkai galutinį sprendimą paliks klausytojams, o savo pasirodymu sujungs „Pergalės“ plieno gamykloje vyksiančią meno ir muzikos programą.
Naujausi komentarai