Pereiti į pagrindinį turinį

Aptarė įtraukiojo ugdymo patirtis ir galimybes

2024-03-03 11:03
DMN inf.

Vasario 23 d. Domeikavos gimnazijoje vyko Kauno rajono mokyklų mokytojų, vadovų ir pagalbos mokiniui specialistų konferencija, kurioje buvo aptariamos įtraukiojo ugdymo patirtys ir galimybės.

Pasikeitimas: šįkart į mokinių suolus sėsti teko mokytojams. Pasikeitimas: šįkart į mokinių suolus sėsti teko mokytojams.

„Kauno rajono savivaldybės prioritetas visada buvo kokybiškas ir prieinamas švietimas kiekvienam mokiniui, nediskriminuojant jo dėl ypatingų poreikių, socialinės, ekonominės ar kultūrinės situacijos. Šios konferencijos tema yra itin aktuali. Įtrauktis mokyklų bendruomenėms vis dar kelia nemažai iššūkių, kaip organizuoti ugdymą, kai klasėje yra ir gabių, ir neįgalių ar mokymosi sunkumų turinčių mokinių. Turime nepamiršti, kad integruotis privalome visi“, – sveikindama konferencijos dalyvius kalbėjo Kauno rajono vicemerė Raminta Popovienė.

Šiuo metu Kauno rajono švietimo įstaigose yra 2 985 vaikai, kuriems reikalingas specialusis ugdymo poreikis: mokymosi sutrikimų turi 2 631, negalią – 284, o mokymosi sunkumų – 70 mokinių.

Linksmai: konferencijoje netrūko ir tokių akimirkų. / J. Kinderytės nuotr.

Kauno rajono savivaldybė viena pirmųjų tarybos sprendimu patvirtino pasirengimo įtraukiojo ugdymo įgyvendinimui 2022–2024 m. priemonių planą. Jo tikslas – pašalinti fizines, emocines, informacines, socialines kliūtis ir užtikrinti kokybišką švietimą kiekvienam mokiniui mokantis jam artimiausioje ugdymo įstaigoje, suteikiant reikalingą, jo ugdymosi poreikius atliepiančią pagalbą.

Šiuo metu Kauno rajono švietimo įstaigose yra 2 985 vaikai, kuriems reikalingas specialusis ugdymo poreikis.

Konferencijos dalyviams pristatydamas pasirengimo įtraukiojo ugdymo priemonių plano rezultatus Kultūros, švietimo ir sporto skyriaus vedėjas Jonas Petkevičius pabrėžė, kad įgyvendinant priemones daug dėmesio skiriama mokyklos bendruomenės narių pozityvioms nuostatoms į mokinių įvairovę formuoti, pedagogų ir švietimo pagalbos specialistų kompetencijoms tobulinti, švietimo pagalbos specialistų pareigybėms didinti. Vedėjas akcentavo, kad skiriamas finansavimas mokyklų aplinkoms modernizuoti ir pritaikyti įvairių ugdymosi poreikių turintiems mokiniams ugdyti. Anot jo, šiandien neįgaliųjų poreikiams visškai pritaikytos yra 17 (35,4 proc.) mokyklų, iš dalies – 24 (50 proc.), nepritaikytų – 7 (14,6 proc.).

Konferencijoje išsamiau apžvelgtos įtraukties principo įgyvendinimo aktualijos, susipažinta su inovatyvių strategijų taikymo galimybėmis, darbo grupėse diskutuota apie specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų atpažinimo, bendradarbiavimo su tėvais svarbą, pasidalyta patirtimi apie įtraukiojo ugdymo sėkmes ir pasiteisinusias praktikas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų