Vytauto Didžiojo tiltas po rekonstrukcijos vadintas gražiausiu Kaune, todėl jo nuotraukos ne viename leidinyje reprezentuoja miestą. Realybėje tilto vaizdas jau nėra nepriekaištingas: apšvietimo lempos prigesusios, turėklai apaugę purvo sluoksniu.
Pastatė ir pamiršo
Vienas žymiausių Kauno tiltų buvo rekonstruotas 2005 m. – tada jis sužibo naujomis spalvomis. Pagal architekto Rimvydo Jurgio Palio projektą ant tilto buvo įrengti nauji mėlynai šviečiantys stulpai, ant jų iškilo halogeninės lempos, tilto apačią apjuosė oranžinės spalvos apšvietimas. O ant tilto apatinių atramų buvo pakabintos 24 specialios lempos, kurios apšviesdavo Nemuno paviršių.
"Tiltas šiandien lyg prigesęs, pridusęs, kasmet atrodo vis prasčiau", – portalui kaunodiena.lt teigė architektas R.J.Palys. Jis apgailestavo, kad savivaldybė visai nesirūpina savo turtu.
"Jeigu perki automobilį, juk jį prižiūri, investuoji, kad jis būtų švarus, pakeiti tepalus, parenki tinkamas padangas. Tiltas irgi yra objektas, kurį būtina prižiūrėti. O dabar pastatė ir pamiršo", – stebėjosi architektas.
Jis priminė, kad miesto valdžia žadėjo įgyvendini visus tilto apšvietimo planus. "Viduryje tilto yra keturi stulpai, o ant jų buvo planuojama pakabinti ryškias halogenines lempas. Jos leistų ryškiau apšviesti tilto centrą. Buvo įrengta tik dalis apšvietimo", – pastebėjo R.J.Palys.
Pavogė žibintus
Esami žibintai taip pat nevienodai šviečia: vieni vos matomi, kiti panašūs į ryškias žvaigždes.
Tilto apačioje įrengtos lempos perdegė, todėl dabar ši dalis skendi tamsoje. O ant apatinių tilto atramų buvusios 24 lempos pavogtos, liko kaboti tik laidai.
Pasak R.J.Palio, mėlynai šviečiantys apšvietimo stulpai – lyg tilto simbolis, bet ir jie šiandien ne pačios geriausios būklės. "Stulpų lempos yra keičiamos kaip papuola. Juk jos visos turi būti vienodo atspalvio. Jeigu darbininkai įsuka kokios papuola atspalvio lempas, stulpai ir šviečia nevienodai, mirguliuoja", – stebėjosi jis.
Architektas prisiminė, kad prieš kelerius metus nuo Aleksoto pusės važiavęs vilkikas buvo numušęs vieną stulpą. Savivaldybė pasirūpino, kad jį atstatytų, bet niekam neįdomu, kad jis liko kreivas. "Anksčiau važiuodamas per tiltą atiduodavau jam pagarbą, o dabar – nusisuku nuo jo", – konstatavo R.J.Palys.
Trūksta technikos
Tilto apšvietimu besirūpinanti bendrovė "Kauno gatvių apšvietimas" nenorėjo priimti visos kritikos, pažertos į jų daržą.
"Prieš Kalėdas perdegusios tilto lempos buvo pakeistos. Jau suplanavome, kad kitą savaitę vėl tvarkysime Vytauto Didžiojo tiltą. Ne tik perdegusius mėlynus stulpus, bet ir halogeninį apšvietimą ant jų", – darbus vardijo bendrovės direktorius eksploatacijai Petras Švažas.
Deja, jis negalėjo pažadėti, kad oranžinio atspalvio apšvietimas vėl džiugins kauniečius.
"Mes neturime galimybių, o tiksliau technikos, kaip prieiti prie tų lempų. Savivaldybei ne kartą esame tai minėję, tad jie turi nuspręsti, kaip elgtis", – paaiškino P.Švažas.
Tilto istorija
Tiltas per Nemuną jungia Aleksotą ir senamiestį. Jis buvo pastatytas 1930 m. Burmistrui Jonui Vileišiui pasiūlius, tiltas pavadintas Vytauto Didžiojo. Po dešimties metų kito Kauno burmistro Antano Garmaus įsakymu tiltas gavo Aleksoto pavadinimą.
Antrojo pasaulinio karo metais, 1941 m. birželio 24 d., tiltas buvo užminuotas, o po dviejų dienų susprogdintas. Vokiečių okupacijos metais pastatytas laikinas pontoninis tiltas ir juo visą okupacijos laikotarpį buvo naudojamasi. Iki 1948 m. pastatytas laikinas medinis tiltas. Kai jį nunešė potvynis, vokiečių karo belaisviai pastatė dabartinį tiltą (arch. Levas Kazarinskis).
Aleksoto tiltas ilgą laiką buvo vienintelė jungtis tarp Senamiesčio ir kairiojo Nemuno kranto. Ilgainiui nusidėvėjusio tilto būklė tapo avarinė, reikėjo jį skubiai atnaujinti.1999 m. rugsėjo mėn. prie įvažiavimų į Aleksoto tiltą įrengta reversinio eismo sistema sumažino transporto kamščius, bet tilto būklė išliko ta pati.
2005 m. vasario 8 d. tiltas uždarytas kapitaliniam remontui. Pagal architekto Rimvydo Jurgio Palio projektą, remontuojant pakeistos tilto plokštės, turėklai, atstatyti buvę tilto ramtų apdailos akmenys iš granito, dalis metalinių konstrukcijų pakeistos naujomis, užbetonuota pakeliamoji dalis, buvusi didžiausia Aleksoto tilto technologinė vertybė.
Tiltas vėl atidarytas 2005 m. spalio 30 d. Po remonto statinys gerokai palengvėjo: sovietiniai ketaus turėklai svėrė 99 tonas, o naujieji – vos 30 tonų.
Naujausi komentarai