– Kada tvirtai nusprendėte, kad būsite mokytoja?
– Prisimenu, kai vaikystėje ir paauglystėje tekdavo rašyti rašinėlius „Kuo aš būsiu užaugusi?“, ilgai dvejodavau, kurią profesiją pasirinkti, nes svarstydavau apie tris: gydytojos, darželio auklėtojos ir pradinių klasių mokytojos. Kad būsiu mokytoja, apsisprendžiau paskutiniais mokyklos baigimo metais. Ir džiaugiuosi savo pasirinkimu. Neįsivaizduoju jokio kito darbo, kuriame galėčiau geriau save realizuoti ir jaustis laiminga.
– Kas – žmogus ar situacija – lėmė, kad pasirinkote šią profesiją?
– Galbūt mano pasirinkimą lėmė tai, kad būdama pradinuke lankiau mažakomplektę mokyklą, kurioje buvo jungtinės klasės. Man mokykloje sekėsi gerai, greitai atlikdavau užduotis, todėl dažnai mokytoja prašydavo pagelbėti ir padėti žemesnių klasių mokiniams. Net ir šiandien prisimenu, kaip džiaugdavausi, kai mano padedamiems jaunesniems draugams pavykdavo atlikti užduotis. Gal tada ir gimė noras mokyti, perteikti žinias kitiems. Šį norą sustiprino jau mokantis vidurinėje mokykloje sutikti puikūs mokytojai.
– Kodėl nusprendėte būti būtent pradinių klasių mokytoja?
– Pradinukai yra labai nuoširdūs, smalsūs, su jais nesunku rasti ryšį.
– Ką esate baigusi?
–1992 m. baigiau Šiaulių pedagoginio instituto (šiandienės Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos) pradinio mokymo pedagogikos specialybės kursą.
Nominacija: D. Jančiuvienė – pirmoji Vilkijos gimnazijos darbuotoja, pelniusi Metų mokytojos titulą. / D. Jančiuvienės asmeninio albumo nuotr.
– Kodėl pasirinkote dirbti Vilkijoje?
– Mano studijų laikais pradinių klasių mokytojo profesija buvo labai populiari ir baigus mokslus rasti laisvą darbo vietą buvo sudėtinga. Viena kurso draugė, kilusi iš Vilkijos, pasiūlė atvykti į savo gimtą miestelį, nes Vilkijoje trūko pradinių klasių mokytojų. Taip mes, net keturios kurso draugės, pradėjome savo pedagoginę veiklą tuometėje Vilkijos vidurinėje mokykloje.
– Ar prisimenate savo pirmąją darbo dieną?
– Su jauduliu prisimenu savo pirmąją Rugsėjo 1-osios šventę. Pamenu tuos pirmuosius savo 25 pirmokėlius, jų tėvelius, kurie šiltai mane priėmė ir padėjo suprasti, kad pasirinkau tinkamą kelią.
– Vilkijos gimnazijoje dirbate jau 32 metus, ar niekada nesinorėjo kelti sparnų kitur?
– Vykdama dirbti į Vilkiją galvojau, kad padirbsiu čia vienus dvejus metus ir ieškosiu darbo savo gimtajame mieste Jonavoje. Tačiau labai pamilau savo pirmuosius mokinius, pajutau didžiulį administracijos, kolegų, tėvelių palaikymą ir noras ieškotis darbo kitur išblėso. Mano apsisprendimui įtakos turėjo ir Vilkijos krašto grožis. Ne veltui Vilkija vadinama vienu gražiausių kampelių Kauno rajone.
Santykiai: kolegos vertina mokytojos aukštą pedagoginę kultūrą, tolerantiškumą ir tikėjimą savo darbo prasmingumu. / D. Jančiuvienės asmeninio albumo nuotr.
– Galbūt jau mokote ir savo pirmųjų laidų pradinukų vaikučius?
– Taip, jau mokiau net keturis pirmosios savo pradinukų laidos vaikučius. Buvo labai smagu prisiminti, kokie jie buvo prieš daugybę metų, ir stebėti, kaip jiems sekasi būti tėveliais.
Mokytojas turi mokėti ne tik profesionaliai perteikti žinias, bet ir atlikti mokinių emocinius poreikius tenkinančius vaidmenis.
– Kas jus darbe labiausiai motyvuoja, kelia daugiausia džiaugsmo?
– Labiausiai mane motyvuoja spindinčios mokinių akys, jų smalsumas, nuoširdumas. Labai smagu, kai pasibaigus pamokai mokiniai padėkoja už pamoką, pasako, kad buvo įdomu ir kad net nepastebėjo, kaip greitai praėjo pamokos laikas. Būtent tokios minutės ir skatina nuolatos mokytis, tobulėti.
– Kokia yra nūdienoje mokytojo profesijos svarba?
– Šiuolaikinis mokytojas susiduria su daugybe iššūkių: atnaujintos programos, nauji mokymo metodai, nuolatinis darbo rezultatų vertinimas, diegiamos sparčiai tobulėjančios technologijos, didėjantys reikalavimai mokytojams. Mokytojas turi mokėti ne tik profesionaliai perteikti žinias, bet ir atlikti mokinių emocinius poreikius tenkinančius vaidmenis. Visų mokytojų tikslas – išugdyti vaikus brandžiomis asmenybėmis: išugdyti orumą, toleranciją, pasitikėjimą savimi, savo vertybinės orientacijos suvokimą, tikslo žinojimą. Visa tai ir atskleidžia mokytojo profesijos svarbą. Džiugu stebėti, kad ir mažais žingsneliais, bet jau didėjantį mokytojų profesijos prestižą: vertinamas kokybiškas, kūrybiškas, pažangus mokymas, keičiasi požiūris į mokytojo profesinį tobulėjimą, visuomenė aiškiau suvokia išsilavinimo svarbą.
Veikla: dažniausiai mokytoja pamokose taiko inovatyvius mokymo(si) metodus – STEAM ir patyriminį ugdymą, kryžminį mokymą, projektinę veiklą. / D. Jančiuvienės asmeninio albumo nuotr.
– Gimnazijos direktorė, jus pristatydama, rašė: mokytoja sukaupė daug inovatyvių mokymo(si) metodų ir IT taikymo pamokose patirties, kūrybingai organizuoja ugdymo procesą. Kokius inovatyvius mokymo metodus taikote?
– Dažniausiai mano pamokose taikomi inovatyvūs mokymo(si) metodai – tai STEAM ir patyriminis ugdymas, kryžminis mokymas, projektinė veikla. Ruošdamasi pamokoms visą dėmesį sutelkiu į kūrybiškumo, problemų sprendimo, praktinį, žaidimais ir tyrinėjimu grįstą mokymą.
– Ką mėgstate veikti laisvalaikiu?
– Mano, kaip ir daugelio lietuvių, mėgstamiausias laisvalaikio praleidimo būdas yra knygų skaitymas. Laikas, praleistas su knyga, yra ne tik malonus, bet ir naudingas užsiėmimas. Dažniausiai renkuosi skaityti biografines, istorines, kelionių knygas. Jas skaitydama sužinau vis ką nors naujo.
– Ar Vilkijos gimnazijoje esate pirmoji, tapusi Metų mokytoja?
– Vilkijos gimnazijoje esu pirmoji, kuriai suteikta Metų mokytojos nominacija, tačiau mūsų gimnazijoje dirbo ir dabar dirba nemažai mokytojų, kurie taip pat yra verti tokio įvertinimo.
– Ar Metų mokytojos titulas jums buvo labai netikėtas? Kokia pirmoji mintis buvo išgirdus savo vardą ir pavardę?
– Metų mokytojos titulas man buvo labai netikėtas. Labai nustebau. Šį titulą aš priėmiau kaip mūsų visos Vilkijos bendruomenės įvertinimą. Mokytojas vienas, be komandinio darbo, negali nieko. Aš esu dėkinga gimnazijos administracijai už kūrybinę laisvę ir įkvėpimą, kolegoms už bendradarbiavimą ir dalijimąsi patirtimi. Labai dėkoju savo mokiniams, nes būtent dęl jų aktyvaus dalyvavimo ir pasiekimų įvairiose olimpiadose ir konkursuose man buvo suteiktas šis titulas. Taip pat dėkoju mokinių tėveliams, kurie visuomet palaiko mūsų sumanymus ir patys aktyviai įsitraukia į įvairias projektines veiklas.
– Kaip ketinate panaudoti dovaną – 1 tūkst. eurų čekį?
– Apie tai dar negalvojau. Gal pagaliau atrasiu laiko sau ir vyksiu į kokią pažintinę kelionę...
Komentaras
Dalė Keliauskienė
Vilkijos gimnazijos direktorė
Dalė Keliauskienė / Asmeninio archyvo nuotr.
Per 32 metus mokytoja Daiva išleido aštuonias pradinukų laidas. Tai šiltas, nuoširdus, atsakingas žmogus, labai mylintis savo darbą ir mokinius. Mokytojai, mokiniai ir jų tėvai vertina mokytojos aukštą pedagoginę kultūrą, tolerantiškumą ir tikėjimą savo darbo prasmingumu. Mokytoja geba dalykiškai bendrauti ir bendradarbiauti su visais bendruomenės nariais, palaiko betarpišką ryšį su mokiniais ir jų tėvais. 2005 m. už puikų darbą, aktyvų dalyvavimą metodinėje veikloje, ugdymo naujovių sklaidą gimnazijoje ir už gimnazijos ribų mokytojai D. Jančiuvienei suteikta pradinio ugdymo mokytojos metodininkės kvalifikacija.
Mokytoja domisi švietimo naujovėmis, vadovauja gimnazijos veiklos kokybės įsivertinimo grupei. 2023 m. buvo Kauno rajono ir Kauno miesto ilgalaikio projekto „Atidaus skaitymo įgūdžių lavinimo pradiniame ugdyme dirbtuvės, taikant IKT įrankius“ 3–4 klasių mokinių skaitymo konkurso „Kas aš toks?“ vertinimo komisijos narė, dirbo mokytojo, siekiančio įgyti aukštesnę kvalifikacinę kategoriją, veiklos vertinimo komisijoje.
Mokytoja ieško individualius mokinių poreikius atitinkančių ugdymosi metodų, siekia, kad kiekviena pamoka būtų kokybiška, įdomi, formuotų kiekvieno mokinio asmenybę. Mokytoja daug dėmesio skiria mokinio individualiai pažangai, individualioms konsultacijoms, popamokiniam klasės mokinių užimtumui. Ruošia mokinius olimpiadoms, konkursams ir jie net respublikiniuose ar tarptautiniuose pelno prizinių vietų.
Naujausi komentarai