Darbininkai grįžta remontuoti tilto: vėl laukia automobilių spūstys?

Eismą Č.Radzinausko tiltu, kuris nuo antradienio vėl bus remontuojamas, žadama organizuoti kiek kitaip nei anksčiau. Tikimasi, kad dabar spūstys bus šiek tiek mažesnės nei pirmajame darbų etape.

Policija pateikė pasiūlymus

Dar tebevykstant pirmajam darbų etapui, kai tilto deformaciniai pjūviai buvo keičiami antrojoje eismo juostoje (važiuojant nuo Akademijos link IX forto), kelių policijos pareigūnai pateikė savo pasiūlymus, kaip remontuojant tiltą geriau organizuoti eismą.

"Mes susisiekėme su valstybės įmonės "Kelių priežiūra" atstovais, siūlėme savo pagalbą, nes matėme, kad galime šiek tiek pagerinti eismą. Pavyzdžiui, siūlėme kraštinėje avarinio sustojimo juostoje laikinai padaryti dar vieną eismo juostą, kuria važiuojantieji nuo Akademijos galėtų greičiau pasiekti miesto centrą. Kai kurie pakeitimai buvo padaryti. Taip pat siūlėme, jei įmanoma, važiuojant per tiltą palikti dvi siauresnes juostas. Tačiau paaiškėjo, kad neužtenka pločio", – pasakojo Kauno apskrities VPK Kelių policijos valdybos Kelių patrulių kuopos vadas Ramūnas Kemzūra.

Policijos atstovai taip pat siūlė, kad ištisinė balta juosta važiuojamosios kelio dalies dešinėje pusėje, kurios negalima kirsti, laikinai būtų panaikinta pažymint ją geltonais kryžiais. Tada, pasak R.Kemzūros, būtų aišku, kad ji negalioja ir žmonės avarinio sustojimo juosta važiuotų drąsiai.

Įvažiavo į išpjautą dalį

Vykstant pirmojo etapo tilto remonto darbams, rimtų avarijų išvengta. Vis dėlto keletas sudėtingų situacijų buvo. "Naktį vairuotojas, laiku nepastebėjęs, kad kelias remontuojamas, įvažiavo į išpjautą tilto dalį. Galima sakyti, kad viskas baigėsi laimingai – niekas nebuvo sužalotas. Reikėtų papildomai įrengti šviesą atspindinčių ženklų, ties remontuojamu tiltu nukreipiančių automobilius į vieną juostą", – pasak R.Kemzūros, tai sumažintų eismo įvykių galimybę.

Kelio ženklus tilto remonto vietoje pagal patvirtintą schemą įrengė valstybės įmonė "Kelių priežiūra". Šios įmonės Centro regiono vadovas Raimundas Lukaševičius patikino, kad, organizuojant eismą antrajame darbų etape, bus atsižvelgta ir į kitus policijos pasiūlymus.

Naktį vairuotojas, laiku nepastebėjęs, kad kelias remontuojamas, įvažiavo į išpjautą tilto dalį.

Jis aiškino, kad pirmajame darbų etape įrengiant laikiną pirmąją juostą avarinio sustojimo juostoje, tam tikras ženklinimas buvo padarytas: "Yra du ženklinimo būdai: horizontalus ir vertikalus. Vertikalūs – kabantys – ženklai buvo, o dėl horizontalaus žymėjimo, prieš pratęsiant tilto remontą, reikės ir tuos geltonus kryžius užtepti."

R.Lukaševičiaus teigimu, transporto schemos pakeitimus, aptartus su policijos atstovais, dar turės patvirtinti Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD): "Šeštadienį jau turėtume turėti su policija suderintą eismo schemą, o kitos savaitės pradžioje ją turės suderinti tilto remonto užsakovas – LAKD ir rangovas. Mes tik suteikiame paslaugą – užtveriame, paženkliname. Schemą derina užsakovas ir rangovas."

Pašnekovo žodžiais, eismą organizuojant pagal kitokią schemą, be to, atslūgus rugsėjo pirmosiomis dienomis miestą apimančioms transporto spūstims, mažesnės jos turėtų būti ir pratęsus tilto remontą.

Važiuos antrąja juosta

Akademijos gyventojų atstovai nuo pat tilto remonto pradžios siūlė eismą nukreipti ne pirmąja, o antrąja eismo juosta. Eismą nukreipus pirmąja juosta, pasak gyventojų, ji dažnai užsikimšdavo ir dėl to, kad joje užstrigdavo norintieji iš antrosios juostos persirikiuoti važiuoti centro link.

"Tai logiškas pasiūlymas. Pagal pirminę schemą taip ir buvo numatyta, kad visi, vykstantys per Č.Radzinausko tiltą, iš pradžių turėjo persirikiuoti į antrąją juostą, šia juosta važiuoti su bendru srautu ir tik prieš pat tiltą vėl persirikiuoti į pirmąją juostą. Būtų išėjęs toks važinėjimas zigzagais. Tačiau dabar mes atkreipsime dėmesį į šį pasiūlymą. Kadangi dabar remonto darbai ant tilto vyks pirmojoje eismo juostoje, schema šį kartą bus kitokia. Eismas per tiltą bus organizuojamas antrąja eismo juosta", – aiškino pašnekovas.

Remontuos parodos metu

Tilto remontą darbų rangovai (bendrovė "Tiltuva") ruošiasi atnaujinti po popiežiaus vizito – rugsėjo 25 d. "Tiltuvos" direktorius Vytautas Vancevičius prisipažino gavęs žodinį LAKD prašymą atidėti remonto darbus dar savaitei dėl rugsėjo 27–29 d. Akademijoje vyksiančios žemės ūkio parodos "Sprendimų ratas". Daugybę lankytojų pritraukiančios parodos metu sunkiai išvažiuojamos tampa ne tik miestelio gatvės, bet ir keliai aplink jį.

"Matyt, LAKD gavo Aleksandro Stulginskio universiteto prašymą atidėti remontą. Tačiau darbų užsakovas mums raštu nepatvirtino, kad nereikalaus delspinigių dėl vėluojančių tilto remonto darbų. O darbus atidėjus dar savaitei, mes tikrai vėluotume. Todėl pradėsime, kada ir planavome, – rugsėjo 25 d.", – tvirtino V.Vancevičius. Pašnekovo žodžiais, važiuojant "Via Baltica" nuo Akademijos link IX forto, eismas per Č.Radzinausko tiltą viena juosta bus organizuojamas nuo rugsėjo 25 d. iki spalio 15 d.

ASU rektorius Antanas Maziliauskas informavo kreipęsis į LAKD, prašydamas padidinti tilto pralaidumą rugsėjo 27–29 d. vykstant parodai.

"Gavome LAKD atsakymą, kad eismo srautai parodos metu padidėja ne tiek, kad reikėtų tai daryti. Tiesa, į pavasarį vykstančią parodą atvažiuoja daugiau žmonių, tačiau rudeninės parodos metu vyksiantis tilto remontas tikrai trukdys. Žmonėms reikės pavargti", – įsitikinęs rektorius. A.Maziliauskas apgailestavo, kad į prašymą nebuvo atsižvelgta, ir užsiminė, kad vyksiantieji į parodą, ypač nuo Marijampolės pusės, turi nusiteikti važiuoti ilgiau.

Rektorius atkreipė dėmesį, kad remontuojant tiltą spūstyje ilgam įstrigę vilkikai stovi po bendrabučių langais. "Mes prašėme LAKD, kad eismo srautus bent šiek tiek valdytų. Sunkvežimiai užkemša ir įvažiavimą nuo Šakių plento pusės, užsikemša ir Akademijos gyvenvietė, ir universitetinis miestelis. Visi kvėpuoja išmetamosiomis dujomis. Prašėme, kad sunkusis transportas būtų surikiuotas į vieną eilę dar prieš Akademijos gyvenvietę, kad gyvenvietę jos pasiektų judėdamos viena juosta. Gavome atsakymą telefonu iš LAKD, kad jie tyrinėja transporto srautus, tačiau nieko daug jie mums nepažadėjo", – užsiminė rektorius.

Vykstant tilto remonto darbams, piko valandomis spūstyje užstrigusių automobilių eilės dažnai nusidriekdavo apie 5 km, yra buvę, kad jos nusidriekė nuo tilto iki Mastaičių – apie 9 km.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Zelemunčikas

Zelemunčikas portretas
Na ir Tiltuva,na ir darbininkai.Sovietmečiu tiltą pastačius 50 metų be bėdos važinėdavom,o dabar kasmet tą patį tiltą,tą pačią skylę gatvėje lopo ir lopo.Nuo asfalto smarvės jau žiūrkes pakelėse išstipo.

Miglė

Miglė portretas
Ir vel kamsciai per visa miesta... Kiek gi galima

puikiai

puikiai portretas
apgailetini remonto specialistai, apgailetinas organizavimas darbu. apskritai organizuodamas konkurse salygas jus moliugai irasykite- privalomas darbas nakty... truputy brangiau bus darbai. Vistiek pinigai visu zmoniu, visi manau sutiks....
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

Daugiau straipsnių