Pereiti į pagrindinį turinį

Interneto parduotuvė patampė kaunietės nervus

2017-07-18 08:38

Žinoma interneto parduotuvė kaunietei kaip reikiant patampė nervus. Moteris grąžino prekę, bet pinigų laukė daugiau kaip mėnesį.

Vilmanto Raupelio nuotr.

Priminė išsisukinėjimą

"Kauno dienai" Veronika Daliūtė Drazdauskienė papasakojo, kad birželio pradžioje iš interneto parduotuvės "Pigu.lt" už beveik 300 eurų įsigijo dujinę orkaitę. Kai ji buvo pristatyta į namus, moteris apžiūrėjo, kad nusipirkta buitinė technika netiko prie jos dizaino, todėl nusprendė prekę grąžinti.

Moteris pasakojo, kad interneto parduotuvės atstovai kelis kartus buvo susisiekę su ja. Iš pradžių žadėjo, kad pinigai bus grąžinti artimiausiu metu, vėliau pareiškė, kad jų neatgaus, nes esą buvo pažeista orkaitės prekinė išvaizda.

"Kai iš namų kurjeriai paėmė orkaitę, jie nuplėšė dėžės dugną ir tada įsikėlė į savo transportą. Aš nežinau, gal veždami jie pažeidė, bet kodėl tada aš turiu prisiimti atsakomybę, kad esą nebėra prekinės išvaizdos? Aš juk orkaitės net neįjungiau ir nenaudojau. Tai reikėjo atsiųsti ekspertą, kuris būtų įvertinęs, kad grąžinu kokybišką prekę, o dabar tik kurjeriai buvo", – piktinosi kaunietė.

Vartotojų teisės

Iš interneto parduotuvės "Pigu.lt" nesulaukusi pinigų, moteris kreipėsi į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT). "Pasakė, kad reikia ateiti į artimiausią filialą, tačiau aš nevaikštau, todėl neturiu galimybės pas juos apsilankyti", – guodėsi ponia Veronika.

"Kauno diena" taip pat kreipėsi į VVTAT ir sulaukė detalaus paaiškinimo, ką reikia daryti, jei pardavėjas nesutinka grąžinti pinigų. Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyriaus vedėja Giedrė Nenartavičiūtė informavo, kad jei sutartis tarp vartotojo ir pardavėjo sudaryta nuotoliniu būdu (šiuo atveju – internetu), vadovaujantis Civilinio kodekso (CK) nuostatomis, vartotojas turi teisę, nenurodydamas priežasties ir nepatirdamas kitų išlaidų, per keturiolika dienų atsisakyti nuotolinės sutarties.

"Tokiu atveju vartotojas privalo pranešti verslininkui apie nuotolinės sutarties atsisakymą, pateikdamas aiškų pareiškimą, kuriame išdėstytas jo sprendimas atsisakyti sutarties. Pažymėtina, kad grąžinamos prekės turi būti nenaudotos, nesugadintos, išsaugotos jų vartojamosios savybės, prekės turi būti nepraradusios prekinės išvaizdos, taip pat vartotojas turi turėti įrodymų, patvirtinančių, kad jis daiktus pirko iš to pardavėjo. Pareiga įrodyti, kad laikėsi CK reikalavimų dėl sutarties atsisakymo, tenka vartotojui.

Aš nežinau, gal veždami jie pažeidė, bet kodėl tada aš turiu prisiimti atsakomybę, kad esą nebėra prekinės išvaizdos?

Verslininkas šiuo atveju nedelsdamas ir ne vėliau kaip per keturiolika dienų nuo tos dienos, kurią gavo vartotojo pranešimą apie sutarties atsisakymą, turi grąžinti vartotojui visas šio sumokėtas sumas, įskaitant prekių pristatymo išlaidas. Verslininkas gali negrąžinti sumokėtų sumų tol, kol prekės nesugrįžo pas pardavėjus", – komentavo ji.

Ginčus nagrinėja tarnyba

G.Nenartavičiūtė atkreipė dėmesį, kad kiekvienu atveju prekinės išvaizdos pakitimai ir jų kilmė vertinami individualiai. Pirmiausia vartotojas turėtų raštu kreiptis į pardavėją ir išdėstyti savo reikalavimą. Jei per keturiolika kalendorinių dienų nuo rašytinio kreipimosi į pardavėją vartotojui nepateikiamas atsakymas, arba pardavėjas atsisako tenkinti vartotojo reikalavimą, šiuo atveju – motyvuoja, kad prekinė išvaizda buvo pažeista, vartotojas turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo nagrinėjimo.

Vartotojų teisių apsaugos įstatyme įtvirtinta vartotojų ir pardavėjų, paslaugų teikėjų ginčų sprendimo galimybė alternatyvia ginčų nagrinėjimo tvarka. Teisės aktų nustatyta tvarka VVTAT yra įgaliota nustatyti ne maisto prekių atitikimą privalomiesiems ir deklaruojamiesiems reikalavimams.

"Papildomai pažymime, kad VVTAT užtikrina galimybę pateikti prašymą keliais vartotojams patogiais būdais – siųsti prašymą paštu, pateikti e.paštu ([email protected]), užpildyti prisijungus prie elektroninių valdžios vartų vtis.lt ar pateikti tiesiogiai viename iš tarnybos padalinių. Be to, prašymą už vartotoją pateikti gali ir kitas įgaliotas asmuo. Tokiu atveju kartu su prašymu turėtų būti pateiktas vartotojo įgaliojimas asmeniui atstovauti jo interesams, – aiškino G.Nenartavičiūtė. – Apgailestaujame dėl susiklosčiusios situacijos ir galimo nesusipratimo bei siūlome vartotojai kreiptis į tarnybą vienu iš nurodytų vartotojai patogiausių būdų."

Atsiprašė dėl nepatogumų

"Kauno dienai" pradėjus domėti šia istorija, interneto parduotuvės "Pigu.lt" atstovai atsiprašė dėl susidariusios situacijos ir pažadėjo per tris darbo dienas atsiskaityti su kliente.

"Labai apgailestaujame dėl susidariusios situacijos, nes mes neišsprendėme klientės problemos laiku. Ši nemaloni padėtis susidarė dėl to, kad užtrukome tikslindami situaciją su kurjeriu, kuris teikia transportavimo paslaugą. Šis grąžinimas nebuvo atliktas pagal grąžinimo procedūrą ir kurjeris neužpildė grąžinimo dokumentų prekės būklei nustatyti, todėl atsiprašome, kad mūsų vidiniai grąžinimo procesai neleido operatyviai išspręsti klientės problemos.

Ši situacija yra išimtis. Įsigytas ir netikusias prekes galima visada grąžinti per keturiolika dienų, kaip tai numato įstatymai. Netikusi prekė keičiama kita arba yra grąžinami pinigai už ją per tris darbo dienas. Skatiname nebijoti klientų grąžinti ar keisti prekes, nes grąžinimo procesas iš tiesų yra greitas ir nesudėtingas", – komentavo "Pigu.lt" rinkodaros direktorė Giedrė Vilkė.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų