- Edita Šileikė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Nesaugu: išvažiuojant iš Giraitės nėra greitėjimo juostos.
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
Kiekvieną rytą Giraitės gyventojai, važiuodami į darbus, priversti rizikuoti. Ties išvažiavimo keliu į ypač judrią eismo arteriją – A1 kelią – nebeliko greitėjimo juostos, iš šalutinio kelio vairuotojai priversti rizikuodami įsilieti į dideliu greičiu lekiančių automobilių srautą.
Nesaugi vieta
Lietuvos automobilių kelių direkciją (LAKD) ne vienus metus magistraliniame kelyje Klaipėda–Kaunas–Vilnius daro pertvarkas, kad ties Kaunu būtų didesnis eismo pralaidumas. Jau pastatytas naujas tiltas per Nerį, pertvarkos vyksta ir ties Giraite. Tačiau, kol iki galo neįgyvendintas projektas, kyla rimtų eismo saugumo bėdų.
Giraitės gyventojai kiekvieną rytą lošia tarsi loterijoje, ar spės spustelėti greičio pedalą ir laiku įšoks į A1 keliu važiuojančių automobilių srautą, ar pateks į avariją. Dabar iš Giraitės įsukti į magistralinį kelią ypač pavojinga, nes nėra greitėjimo juostos.
„Seniau buvo, o dabar ties degaline iš karto reikia sukti į A1 kelią. Tiesiog kaip iš eilinio šalutinio kelio važiuotum į paprastą kitą gatvę. Tačiau čia labai intensyvus eismas, kadangi nėra greitėjimo juostos, automobiliai gali lengvai susidurti. Jau buvo ir skaudžių avarijų. Dabar padarė tokį užsisukantį keliuką, bet jis neatstoja greitėjimo juostos, nes vis tiek turi tiesiai įsilieti į srautą. Pasikeitė tik įsukimo kampas, bet problemos tai nesprendžia“, – kalbėjo vairuotojas, važinėjantis iš Giraitės.
Nesaugu: išvažiuojant iš Giraitės nėra greitėjimo juostos. (Justinos Lasauskaitės nuotr.)
Jis pasakojo, kad ir žmona vos nepateko į avariją, nes, kai įrengė tą keliuką, nemažai vairuotojų jį prilygino greitėjimo juostai. „Laiku spėjau čiupti už vairo, nes būtų mus nunešę. Ten yra šalutinio kelio ženklas, visi prie jo ir stoja, bet tai tikrai ne greitėjimo juosta. Tai vieta, kai iš šalutinio kelio staiga turi įvažiuoti į kelią Kaunas–Vilnius“, – pridūrė pašnekovas.
Dabar iš Giraitės įsukti į magistralinį kelią ypač pavojinga, nes nėra greitėjimo juostos.
Problemų yra ir daugiau
Ties Giraite ne tik nėra greitėjimo juostos, tačiau panaikinta ir lėtėjimo juosta. Tad į namus ar degalinę važiuojančių automobilių vairuotojai turi staigiai sukti į dešinę, sudarydami nesaugias eismo situacijas.
„Negalima normaliai pasitraukti ir iš A1 kelio. Toje vietoje yra tik ženklas, bet jokios lėtėjimo juostos. Kurie nežino, tie pravažiuoja tą nusukimo vietą degalinės link. Toks intensyvus eismas, o nėra elementaraus saugumo užtikrinimo“, – toliau A1 kelyje daromomis pertvaromis stebėjosi vietos gyventojas.
Nematoma: kadangi nėra ir lėtėjimo juostos, dažnas pravažiuoja įsukimo keliuką į degalinę, kuris nutiestas stačiu kampu. (Justinos Lasauskaitės nuotr.)
Tiesa, kol dar vyksta kelio darbai, greitis ties Giraite yra apribotas ir automobiliai negali važiuoti kaip normaliu greitkeliu. Tačiau dėl to, kad A1 kelyje yra kone labiausiai intensyvus eismas Lietuvoje, didelis automobilių srautas neleidžia saugiai atlikti manevrų važiuojant tiek į Giraitę, tiek iš jos.
Rytais išvažiuojant iš Giraitės tenka stovėti ilgose eilėse. Vietiniai jau žino, kad reikės palaukti, nes dauguma vairuotojų stengiasi sulaukti didesnio tarpo tarp A1 keliu važiuojančių transporto priemonių tam, kad saugiai spėtų pajudėti iš vietos ir įsilietų į bendrą srautą, važiuojantį Kauno kryptimi.
Dabar iš Giraitės įsukti į magistralinį kelią ypač pavojinga, nes nėra greitėjimo juostos.
„Kiekvienas dabar stoja tame keliuke ir laukia, kol bus saugu važiuoti. Kiekvieną rytą – ilgos eilės. Jei magistraliniame kelyje automobilių mažiau, ilgai laukti nereikia, bet būna dienų, kai šiuo keliu važiuoja nenutrūkstamas automobilių srautas, tada nėra kaip iš Giraitės saugiai išvažiuoti ir visi laukia, kol atsiras tarpelis ir galės įsisprausti“, – kasdienybę kelyje apibūdino vairuotojas.
„Kol dar neveikia viadukas, galėjo neeksperimentuoti ir palikti taip, kaip būdavo seniau. Dabar ten važiuoti dar negalima, o čia – nesaugu“, – pridūrė pašnekovas.
Direkcijos pozicija
LAKD dienraščiui nurodė, kad šiuo metu eismo ribojimai taikomi dėl vykdomų projekto „Magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožo nuo 102,90 iki 107,00 km rekonstravimas“ darbų.
Anksčiau ties Giraite buvo nesaugu apsisukti, dabar tai neleidžiama, apsisukti galima už kelių kilometrų. Tačiau, siekiant užtikrinti patogų ir saugų susisiekimą, ties Giraite įrengtas viadukas.
„Transporto eismas jungiamaisiais keliais ir viaduku kol kas nevyksta. Eismą numatoma paleisti 2022 m. birželį“, – eismo pokyčius „Kauno dienai“ komentavo LAKD Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vyriausiasis komunikacijos vadybininkas Saulius Jansonas.
Darbai: planuojama, kad ties Giraite pastatytas viadukas bus baigtas kitą mėnesį, o A1 rekonstrukcija ties Kaunu – liepą. (Justinos Lasauskaitės nuotr.)
Specialistas aiškino, kad šiuo metu eismas nukreipiamas laikinais maršrutais, kurie, visiškai baigus projekto darbus, bus panaikinti. Tuomet į aplinkines teritorijas bus galima patekti tik jungiamaisiais keliais ir viaduku.
„Atkreipiame dėmesį, kad minėto projekto pagrindinis tikslas – panaikinti nesaugų apsisukimą į Giraitę. Dė to, įgyvendinant projektą, ir buvo įrengti jungiamieji keliai, automobilių ir pėsčiųjų viadukai, kuriais bus užtikrintas saugus susisiekimas visiems eismo dalyviams“, – kalbėjo S.Jansonas.
Magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožo nuo 102,90 iki 107,00 km rekonstravimo pabaiga numatyta šių metų liepą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kauno kiemuose – pavojingos vaikų žaidimų aikštelės: jos ir užsiliks?
Didžiojoje dalyje Kauno daugiabučių kiemų stūkso nuo sovietinių laikų likusios vaikų žaidimo aikštelės, kurios seniai netinkamos naudoti ir gali būti netgi pavojingos. Tėvai, norėdami gerai praleisti laiką su vaikais, dažnai priversti eit...
-
Konkursas „Kodėl aš noriu būti miškininku“: pasėta sėklytė tapo dideliu ir šakotu medžiu
Lietuvos mokinių rašinių ir piešinių konkurso „Kodėl aš noriu būti miškininku“ dalyvių darbų parodos kelionė po Lietuvą dar nesibaigė. Šįkart pasirinktas leitmotyvas „Žali palaiko žalius“....
-
Gautas leidimas statyboms legendinio Kauno „Merkurijaus“ vietoje15
Komercinio nekilnojamojo turto plėtros ir valdymo bendrovė „Baltic RED“ praneša gavusi leidimą pradėti statybas Kauno Laisvės alėjoje, buvusios parduotuvės „Merkurijus“ vietoje. Statybos darbus numatoma pradėti trečiąj...
-
Imituos oro grėsmes: prasideda pratybos „Budrus sakalas 2022“1
Kauno ir Šiaulių miestuose bei rajonuose gegužės 17–21 dienomis vyks Karinių oro pajėgų pratybos „Budrus sakalas 2022“. ...
-
Kas nutiko Draugystės parko fontanui?6
Atnaujintas Draugystės parkas išsiskiria spalvotu fontanu. Tiesa, šiemet jis vis dar neveikia. ...
-
Studijos atvėrė karjeros duris
Sakoma, kad kartais pati specialybė pasirenką žmogų. Taip nutiko ir Andriui Naginevičiui, kuris stengėsi atrasti save įvairiose darbo vietose, kol jo neįtraukė statybų sektorius. Prieš septynerius metus meistru pradėjęs dirbti Andrius, &scar...
-
Tėvų nepasirinksi: kas gali slėptis už šios frazės?
Ne kartą esame girdėję posakį „tėvų nepasirinksi“, bet ne visada susimąstome, kas gali slėptis už šios frazės. ...
-
Gyvenimo kokybės indeksas: Kauno rajonas – tarp lyderių!
2013–2020 m. pagal Finansų ministerijos sudarytą Gyvenimo kokybės indeksą (GKI) pirmoje vietoje buvo Vilniaus m. savivaldybė su 0,871 siekiančiu indeksu, kai šalies vidurkis buvo 0,55. Antroje vietoje – Kauno m. savivaldybė (0,718), t...
-
„Giraitės vandenų“ suplanuoti darbai sparčiai juda į priekį1
Nors suplanuotus darbus bendrovė „Giraitės vandenys“ gali pradėti tik pavasarį, kai išeina pašalas ir pradžiūsta žemė, keletas objektų jau rikiuojasi užbaigtų darbų sąraše. ...
-
Atidarytas atnaujintas Santakos parkas: šventėje pramogų surado kiekvienas7
Šiandien, Tarptautinę šeimos dieną, Kaune po rekonstrukcijos atidarytas Nemuno ir Neries Santakos parkas. Ta proga kauniečiai susirinko į didžiausią šventinį pikniką mieste su pramogomis ir muzika. Organizatorių paruo&scaron...