Daug metų karmėlaviškių ir Ramučių gyventojų laukiami projektai turėtų pajudėti iš mirties taško. Gautas premjero pažadas, kad transporto ir logistikos problemas turintys išspręsti projektai bus įgyvendinti nelaukiant Karmėlavos aplinkkelio.
Projektai buvo užstrigę
"Pavargome laukti, kada bus įgyvendinti seniai žadėti projektai", – kiekvienąkart savivaldybės atstovams pradėjus kalbą apie infrastruktūros gerinimo projektus, ranka numoja Karmėlavos ir Ramučių gyventojai. Jie metų metus laukia Karmėlavos aplinkkelio, dviejų aukštų sankryžos ties Kauno laisvąja ekonomine zona (LEZ), šaligatvių, lietaus nuotekų kanalizacijos įrengimo, gatvės apšvietimo sutvarkymo ir kitų svarbių infrastruktūros objektų.
"Šie projektai užstrigę dėl to, kad per Karmėlavą ir ties Ramučiais besidriekiantis kelias Kaunas–Zarasai–Daugpilis pavaldus Lietuvos automobilių kelių direkcijai prie Susisiekimo ministerijos. Tai yra valstybės žemė, ir už kelio, šaligatvių sutvarkymą atsakinga ministerija. Kiek kartų mes bandėme įrodyti, tačiau ilgą laiką ministerijoje, apskritai Vyriausybėje buvo manoma taip: įrengsime Karmėlavos aplinkkelį, tada bus galima vystyti kitus projektus. Esą, tada bus aišku, kaip, nukreipus tranzitinį transportą kitu keliu, turės atrodyti pagrindinė Karmėlavos gatvė ir panašiai. Pagaliau Vyriausybės nuomonė pasikeitė", – sakė Kauno rajono meras Valerijus Makūnas. Jis pastebėjo, kad taip ginčijantis praėjo visas 2007–2013 m. ES finansinės paramos laikotarpis, kai savivaldybė, teikdama paraišką, galėjo šią paramą gauti, ir prasidėjo naujas.
Vis dėlto premjerui Algirdui Butkevičiui lankantis Kauno rajone, savivaldybės vadovai gavo jo pažadą, kad šių projektų bus galima imtis nelaukiant brangiai kainuojančio ir neaišku kada įgyvendinsimo Karmėlavos aplinkkelio. Šioms problemoms spręsti ministerijoje sudaryta darbo grupė, penktadienį įvyko pirmasis jos pasitarimas. Aptarta, kurių projektų bus imtasi artimiausiu metu.
"Sudėlioti tokie prioritetai: pirmiausia reikėtų imtis Centrinės gatvės rekonstrukcijos Ramučiuose. Techninis projektas yra parengtas, jei viskas vyks sklandžiai, darbų būtų galima imtis pavasarį, o rudenį juos baigti. Antras pagal eiliškumą – dviejų lygių sankryžos kelyje Kaunas–Zarasai ties LEZ įrengimas. Trečia – Vilniaus gatvės Karmėlavoje rekonstrukcija", – sakė pasitarime dalyvavęs Kauno rajono vicemeras Kęstutis Povilaitis.
Klampoja per balas
Lyjant lietui, Karmėlavos seniūnė Violeta Armolaitienė klampoja per pagrindinės miestelio gatvės purvyną. Vilniaus gatvėje įsikūrusi seniūnija, Karmėlavos B.Buračo gimnazija, vaikų darželis, parduotuvės, maitinimo įstaigos, policija, kitos įstaigos, tačiau šaligatvių nėra. "Po lietaus balos didžiausios, žmonės brenda arba eina į gatvę, kad apeitų tas balas, – pastebėjo seniūnė. – Būtina įrengti šaligatvius per visą Karmėlavos pagrindinę gatvę. To reikia ne tik vietiniams žmonėms. Karmėlavoje įsikūręs tarptautinis Kauno oro uostas, per mūsų miestelį važiuoja tiek daug keleivių, turistų – reikia pagalvoti ir apie tai, kokį įspūdį jie čia susidaro."
Karmėlavos centre prie pašto klojamos šaligatvio plytelės miestelio gyventojams teikia vilčių, kad netrukus visoje Vilniaus gatvėje nereikės klampoti per purvyną. Kol kas šaligatviai bus pakloti tik ties stotele, kurioje išlipa ir į mokyklą eina daug Karmėlavos B.Buračo gimnazijos moksleivių.
Vis dėlto po susitikimo su premjeru V.Makūnas patikino, kad kitais metais ketinama pradėti visos Vilniaus gatvės rekonstrukciją. "Bus pakeista kelio danga, įrengti šaligatviai, pakeistas apšvietimas. Būtina įrengti ir lietaus nuotekų kanalizaciją, kad neliktų balų", – sakė meras.
Verslo plėtros zona
Karmėlavos seniūnija patenka į ypač sparčios verslo plėtros zoną. Visai šalia – tankiai gyvenama teritorija. Čia – ir Kauno LEZ, ir naujas verslo kvartalas ties magistrale Vilnius–Kaunas.
"Tai sukelia daugybę problemų: žmonės dūsta nuo smarkiai didėjančio automobilių srauto, ir ko jie už tai sulaukia? Kaip jiems už tai kompensuojama? Niekaip. Nei gatvės remontuojamos, nei kitaip aplinka gerinama. Taip neturi būti. Su premjeru kalbėjome ir apie tai, kad tie projektai, kurie turi būti įgyvendinti LEZ vadovybės ir per valstybės investicijų programą, būtų kaip galima greičiau pradėti įgyvendinti", – pasak mero, savivaldybė prie šių projektų taip pat yra įsipareigojusi pridėti lėšų dalį.
Savivaldybė yra parengusi Ramučių Centrinės gatvės, Kauno, Gėlių ir K.Bielinio gatvių rekonstrukcijos projektus. "Kitais metais ketinama pradėti rekonstruoti Kaunas–Zarasai kelio dangą atkarpoje Karmėlava–Ramučiai ir sutvarkyti šaligatvius, apšvietimą. "Kitais metais turi prasidėti ir Centrinės gatvės rekonstrukcijos, Erdvės gatvės tiesimo darbai, Ramučių parko sutvarkymo darbai.
Centrinėje gatvėje turi būti ir gatvės danga pakeista, ir šaligatviai įrengti, ir apšvietimas. Per būsimą parką turi eiti magistraliniai inžineriniai statiniai. Kol jie neįrengti, negalime tinkamai sutvarkyti parko", – sakė V.Makūnas. Mero žodžiais, magistraliniai inžineriniai tinklai po parko teritorija bus pakloti artimiausiu metu. Šių projektų Ramučiuose tąsa – rekonstruota laisvalaikio salė ir pradinė mokykla.
LEZ sujungs su magistrale
Kelyje Kaunas–Zarasai ties Ramučiais esančią šviesoforinę sankryžą ateityje turėtų pakeisti dviejų lygių sankryža. Šio valstybinio projekto sąmata – 20 mln. eurų. "Dabar įvažiuoti į LEZ teritoriją atvykstant nuo Kauno paprasta. O kaip išvažiuoti Kauno link? Sudėtinga. Kol kas panaudota tik 10 proc. LEZ teritorijos, ir jau susiduriame su didelėmis transporto problemomis. Tai įsivaizduokime, kas bus, kai tos teritorijos bus panaudota daugiau, – svarstė meras. – Čia turi būti įrengti viadukai, kuriais būtų paprasta ir įvažiuoti į LEZ teritoriją nuo Ukmergės, Karmėlavos pusės, ir išvažiuoti Kauno, Klaipėdos, Vilniaus link."
Kita didžiulė problema – šiuo metu nuo LEZ nėra jungties į ties Ramučiais prie kelio Vilnius–Kaunas plėtojamą logistikos parką. Šiame parke įsikūręs Lietuvos pašto terminalas, įmonių "Limedika", "Lidl" sandėliai, iki kitų metų rudens turėtų būti padėtas kertinis akmuo "Fortum Heat Lietuva" Kauno kogeneracinės elektrinės statybai. Jau dabar iškyla problemų į čia atvežant ir išvežant siuntas, prekes, kitus krovinius. Ateityje, augant automobilių srautui, vežiojant kietą kurą į kogeneracinę elektrinę, jų daugės. Pasak mero, šių problemų išvengti padėtų transporto mazgo ties "Lytagros" įmone rekonstrukcija. "Turi būti sutvarkyti du logistikos, susisiekimo požiūriu labai svarbūs taškai: tiek kelio Kaunas–Zarasai atkarpa ties Ramučiais, Karmėlava; tiek magistralės Vilnius–Kaunas žiedinė sankryža ties "Lytagra". Čia turi būti įrengtos įvažos ir nuovažos, šią sankryžą sujungiančios su logistikos parku. Be to, K.Bielinio ir Erdvės gatve per LEZ teritoriją nuo kelio Vilnius–Kaunas turi būti pasiekiamas kelias Kaunas–Zarasai. Tam Erdvės gatvė turi būti pratęsta, ji turi sujungti Ramučius, LEZ teritoriją ir logistikos parką prie kelio Vilnius–Kaunas", – sakė V.Makūnas.
Išasfaltavus ir pratęsus Erdvės gatvę, sumažėtų transporto srautas Ramučių Centrine gatve, einančia per gyvenvietės vidurį. Be to, tai užtikrintų vidaus susisiekimą – ja važiuotų mikroautobusai, autobusai, kuriais darbuotojai galėtų atvykti į darbą LEZ įmonėse ir logistikos parke.
Lietaus nuotekų problema
Meras atkreipė dėmesį, kad panaudojant vis didesnę LEZ teritoriją, iškyla lietaus nuotekų problema. "Kuo didesnius statai logistikos sandėlius, kitus statinius – tuo didesnį žemės plotą dengi asfalto danga. Tada iškyla problema – kur nuvesti lietaus nuotekas? Neįgyvendinus lietaus nuotekų kanalizacijos projektų, užkertamas kelias tolesnei LEZ plėtrai. O juk kol kas panaudota tokia nedidelė LEZ teritorijos dalis, – pabrėžė V.Makūnas. – Taigi, vienas svarbiausių darbų yra lietaus nuotekų kanalizacijos projekto baigiamieji darbai Ramučiuose, įskaitant ir LEZ teritoriją Tada atsirastų galimybė plėtoti Ramučių vandentvarkos projektus. Tokia didelė gyvenvietė be buitinių nuotekų kanalizacijos – visiškai nesuvokiamas dalykas. Prie magistralinio tinklo būtų prijungta Ramučių, Karmėlavos gyventojų lietaus kanalizacija ir buitinės nuotekos." Mero teigimu, be šio projekto neįmanoma plėtoti Centrinės, K.Bielinio ir Gėlių gatvių rekonstrukcijos.
Naujausi komentarai