Pereiti į pagrindinį turinį

Karštą vandenį nori įjungia, nori išjungia?

2017-08-31 14:00

Vasario 16-osios gatvės 6-ojo namo gyventojai tapo gretimą namą adminstruojančios "Santermitos" įkaitais. Jos atstovai jau buvo savavališkai išjungę karštą vandenį. Ir tai vėl gali pasikartoti.

Išjungė: 4-ąjį namą administruojanti "Santermita" kaimyninį namą jau buvo palikusi be karšto vandens.
Išjungė: 4-ąjį namą administruojanti "Santermita" kaimyninį namą jau buvo palikusi be karšto vandens. / Akvilės Snarskienės nuotr.

Neperspėjo ir išjungė

Vasario 16-osios gatvės 4-uoju ir 6-uoju numeriu pažymėti namai turi bendrą katilinę. Iki šiol jokių problemų nekildavo – kiekvienas namas sumokėdavo už šildymą ir vandenį. Be to namą prižiūrėjo vienas administratorius.

Dabar 4-ąjį namą, kuriame yra katilinė, administruoja "Santermita". Gyventojai pasakojo, kad birželio viduryje iš šio administratoriaus sulaukė akibrokšto – be jokių perspėjimų buvo išjungtas karštas vanduo.

"Katilinė yra abiejų namų nuosavybė. Remontą gyventojai darė už savo lėšas. Kai 4-ąjį namą pradėjo administruoti "Santermita", ji paėmė katilinės raktus ir mūsų atstovų neįleidžia. Jie neperspėję mums užsuko karštą vandenį. Teko gerą savaitę šildytis vandenį virduliu ir taip plauti galvą", – piktinosi Vasario 16-osios gatvės 6-ojo namo gyventoja Dalia Burneikienė. Gyventojams neramu, kad tokia situacija bet kada vėl gali pasikartoti.

Pasak D.Burneikienės, birželį ji kreipėsi į atsakingas institucijas.

"Paskambinau ir "Santermitai". Pareiškė, kad mes nemokame mokesčių, nes katilinė prisuka elektros. Suprantu, kad mums reikėtų ką nors mokėti, bet tegul pateikia sąskaitą, o ne taip, kad savavališkai užsuka vandenį visam namui. Jie dar ir savo avarinę tarnybą buvo atsiuntę, bandė aiškinti, kad neva pas mus vamzdžiai užsikimšę, tačiau juk iš karšto vandens čiaupo pas mus bėgo šaltas vanduo. Kai paskambinau Valstybinei energetikos inspekcijai, ten aiškino, kad buvo sugedęs boileris, nors jis tikrai buvo veikiantis", – situaciją prisiminė gyventoja.

Ji skambino ir į Kauno miesto savivaldybę, tačiau pastarosios atstovai niekuo nepadėjo.

D.Burneikienė įsitikinusi, kad tik skambutis į valstybinę instituciją privertė kaimyninio namo administratorių vėl atsukti karšto vandens čiaupą.

Sudėtinga situacija

Nuo "Santermitos" nukentėjusį namą administruojančio "Kauno centro būsto" direktorė Jurgita Jurevičiūtė-Balčiūnaitienė "Kauno dienai" sakė, kad Vasario 16-osios gatvės namų situacija yra sudėtinga dėl teisinių reikalų. Anot jos, administratorius negali užtikrinti, jog analogiška situacija ateityje nepasikartos, nes katilinė yra būtent kitame name, prie kurio priežiūros "Kauno centro būstas" prisiliesti negali.

"Mes informaciją sužinojome iš gyventojų. Kreipėmės į "Santermitą" dėl vandens tiekimo atnaujinimo. Po kurio laiko jie vandenį atsuko. Mūsų žiniomis, vanduo netiekiamas dėl to, kad mūsų namas neprisideda prie elektros apskaitymo, nors visi skaitikliai yra 4-ajame name. Techniškai mes negalime prisiimti mokesčio ir padalyti savo gyventojams, nes mes elektros neparduodame. Teisiškai mes negalime ir mokesčio prisiimti. Kadangi ir katilinė likusi kitame name, nėra aišku, kaip galime įvesti apskaitą savo namui. Kai abu namus mes administravome, mokesčius paskirstyti buvo lengva, o dabar mes galime apskaityti tik laiptinėje sunaudotą elektrą", – kalbėjo direktorė.

J.Jurevičiūtė-Balčiūnaitienė tikino, kad yra nemažai namų, kuriuose nuo seno taip sutvarkyta sistema, kad viena katiline naudojasi keli namai. Pasikeitus administratoriui ar įkūrus bendriją, tampa sudėtinga nustatyti, kaip skaičiuoti elektrą, jei skaitikliai stovi kitame name, nes teisiškai namas priklauso jau kitam valdytojui.

Ji aiškino, kad šilumos tiekėjas automatiškai nuskaito parodymus ir padalija juos šilumos vartotojams, tačiau su elektros apskaitymu yra kitaip. Namą prižiūrinčios įmonės atstovas surašo skaitiklių rodmenis ir paskirsto juos gyventojams. Tačiau sąskaitą gali pateikti tik savo administruojamo namo gyventojams, o kitam administratoriui mokesčio išrašyti negali. Taigi nors katilinė priklauso dviem namams, už katilo sunaudojamą elektrą turi mokėti tik tie, pas kuriuos ir stovi prietaisai. Kitas namas norėtų susimokėti, tačiau nėra teisiškų priemonių, kaip iš kito administratoriaus gauti sąskaitą.

"Mes net negalime patekti į katilinę. Prižiūrėtojas gali būti tik vienas. Skaitiklį mes turėtume įsirengti savo name, tik neaišku, ar tai leidžia šilumos įstatymas. Mes iš elektros tiekėjų ir Energetikos inspekcijos pabandysime gauti išaiškinimą, kaip tokią situaciją išspręsti, kad už katilinės naudojamą elektrą sumokėtų abu gyvenamieji namai", – sakė "Kauno centro būsto" vadovė.

Techninės problemos?

"Santermitos" vadybininkė Laurita Liovkina "Kauno dienai" aiškino, kad birželio viduryje buvo tvarkomas sugedęs karšto vandens cirkuliacinis siurblys. Anot jos, abiejų gyvenamųjų namų gyventojai apie remonto darbus nebuvo informuoti, kadangi tai esą nebuvo planinis darbas.

"Karšto vandens cirkuliacinio siurblio remonto darbai buvo atlikti operatyviai ir sklandžiai. Atkreiptinas dėmesys, kad 2017 06 20 ar vėliau karšto vandens tiekimas į gyvenamąjį namą, esantį adresu Vasario 16–osios g. 6, Kaune nebuvo nutrauktas. Remonto metu, pageidaujant naudoti karštą vandenį, reikėjo atsukus čiaupą nuleisti didesnį vandens kiekį nei įprastai", – tikino L.Liovkina.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų