Pereiti į pagrindinį turinį

„Kaunas Photo“ jau džiugina fotografijos mėgėjus

2011-08-24 13:51
„Kaunas Photo“ jau džiugina fotografijos mėgėjus „Kaunas Photo“ jau džiugina fotografijos mėgėjus „Kaunas Photo“ jau džiugina fotografijos mėgėjus „Kaunas Photo“ jau džiugina fotografijos mėgėjus „Kaunas Photo“ jau džiugina fotografijos mėgėjus „Kaunas Photo“ jau džiugina fotografijos mėgėjus „Kaunas Photo“ jau džiugina fotografijos mėgėjus „Kaunas Photo“ jau džiugina fotografijos mėgėjus „Kaunas Photo“ jau džiugina fotografijos mėgėjus „Kaunas Photo“ jau džiugina fotografijos mėgėjus „Kaunas Photo“ jau džiugina fotografijos mėgėjus „Kaunas Photo“ jau džiugina fotografijos mėgėjus „Kaunas Photo“ jau džiugina fotografijos mėgėjus

Antradienio vakarą  prasidėjo aštuntasis tarptautinis  fotomeno festivalis „Kaunas Photo“.   Fotografijos mėgėjų teismui - trys naujos parodos ir fotografijos naktis.

Į Rotušės aikštėje esančias erdves susirinkę smalsuoliai galėjo palyginti, kaip fotografiją suvokia lietuvių, prancūzų ir Jungtinės karalystės menininkai. Festivalio atidarymo uždangą praskleidė "Kaunas Photo STAR 2010" nugalėtojo prancūzo Erico Lusito (Eriko Liusito) fotografijų paroda "Sovietų imperijos pėdsakai". Joje autorius pasakoja apie sovietų imperiją, dokumentuoja santvarkos galios ir žlugimo ženklus.

Didelio formato fotografijose įsispaudė menininko prisiminimai iš kelionių po Baltijos šalis, Rytų Vokietiją, Rusiją, Vidurinę Aziją, Mongoliją. "Aš mėgstu Lietuvą: čia yra gražus kraštovaizdis, patinka jūsų kultūra. Aš tyrinėjau Lietuvą kaip ir kitas šalis. Esu labai kategoriškas fotografijų atžvilgiu, jaučiu stiprų vizualinį šoką tai daryti. Bet tai neįvyko Lietuvoje. Todėl šiame projekte nėra nuotraukų iš Lietuvos - jos dar nėra labai kokybiškos", - šešerius metus kurtą fotografijų ciklą pristatė E.Lusito.

Lietuvoje jaunas menininkas lankėsi jau keturis kartus. Ir vėl apsilankyti šioje šalyje, apie kurią prieš keliolika metų nieko nežinojo, neatgrasė net ir ne ypač malonūs įspūdžiai, patirti mūsų šalyje. Parodos autorius dėkingas likimui už iškrėstą pokštą - Vilniuje jam pavogė fotoaparatą. Šis ne itin linksmas likimo posūkis lėmė, kad E.Lusito perėjo prie kokybiškos didelio formato plokštelinės technikos. Būten po šio incidento Prancūzijoje gyvenantis tamsiaplaukis nusprendė neprofesionalią fotografavimo techniką iškeisti į geresnę.

"Pamenu, kada aplankiau vieną vietą netoli Kauno - buvusią sovietų raketų bazę, naudotą  NATO pajėgoms. Vienas barakas buvo pilnas benamių, tvyrojo klaikus tvaikas, man ten pasiūlė išgerti degtinės. Aš atsisakiau ir pabėgau. Maloni moteris iš Norvegijos mane įspėjo, kad čia daugiau neičiau, nes apsauginiai gali mane nušauti", - menininkas prisipažįsta, kad sunkiausia projektui buvo atrinkti vietas, kurių vaizdus verta pateikti įnoringiausiam kritikui.

Gerų žodžių autoriui negailėjo ne tik parodoje apsilankę praeiviai, bet ir festivalio meno vadovas Mindaugas Kavaliauskas. "Šios dienos paroda - specifinė. Tai - jauno autoriaus, apvažiavusio beveik visą pasaulį, paroda. Labai reta, kad fotografas neapsiribotų vien savo kiemu", - pasakojo M.Kavaliauskas. Pasak jo, E.Lusito sovietinio pasaulio šalimis susidomėjo per televiziją išgirdęs pranešimą apie Berlyno sieną.  Kauno fotografijos galerijoje galima pamatyti ir kelis vaizdus iš Latvijos.

"Fotografijos žmonės yra viena geresnių mūsų kultūros dalių, - mintimis dalijosi kultūros ministras Arūnas Gelūnas. - Žiūrint į šios parodos vaizdus kyla prieštaringi jausmai: nuotraukos labai gražios ir matomi vaizdai yra įspūdingi, tačiau prisiminimai apie tą laikotarpį - ne patys geriausi. Tikiuosi, šie laikai daugiau niekada nesugrįš."

Antrojoje vakaro dalyje ketvirtį amžiaus vystytą  projektą „Arti Sartų“ pristatė lietuvis Klaudijus Driskius.  Organizatorių teigimu, pastarasis darbas - lyg "paskutinis Lietuvių fotografijos mokyklos atodūsis", išsiskiriantis pagarba tradicijoms, tačiau atnaujintas nepriklausomos Lietuvos laikų ikonografija - kitokiais tipažais.

Pasak V.Ališausko, K.Driskiaus fotografuojami žmonės nepanašūs į literatūros ar folkloristikos minimus mielus keistuolius ar vadinamuosius kaimo „jonelius". Net smagiausiose K.Driskiaus fotografijose prasišviečia truputis skausmo. Partizanų neviltis, akinanti sovietinio gyvenimo pilkuma, galiausiai žinojimas - mes esame paskutiniai. Paskutiniai „tikri" sentikiai, paskutiniai „tikri" žemdirbiai, muzikantai, aludariai. Tai savotiškas Lietuvos istorijos ar bent vienos epochos liudijimas.

Pirmąjį festivalio atidarymo vakarą baigė Didžiosios Britanijos fotografo John Londei fotografijų ciklas „Parduotuvėlė užsidaro“.  Čia atgijo įvairių prekybos vietų istorija, o pavaizduoti žmonės tarsi įpūtė nuotraukoms tik gyviems organizmams būdingos dvasios. Šie darbai, anot organizatorių, - tai mažo verslo muziejai, išsaugoti fotografijose.

Fotografijos naktyje paskutinius atidarymo štrichus sudėliojo 11 fotografų darbus sujungiantis „Kaunas Photo" ir "Format" festivalio projektas – projekcija "Gatvės fotografija Baltijos šalyse šiandien: "Privatizuota viešai". Antrojoje nakties dalyje amerikiečių fotografas Steve Hart pristatė savo projektus.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų