Pereiti į pagrindinį turinį

Kaunas tikisi susigrąžinti prarastą titulą

2016-03-16 03:00
Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.

Praėjusiais metais Kaunas tapo konkurso "Dviračių miestas" nugalėtoju. Šiemet šį titulą teko atiduoti Klaipėdai, tačiau kauniečiai tiki, kad susisiekimas dviračiais artimiausiu metu mūsų mieste dar labiau pagerės.

Žiūri optimistiškai

Klaipėda antrą kartą paskelbta Lietuvos dviračių miestu. Vienam šios savivaldybės gyventojui tenka po 0,693 m dviračių tako. Iš viso uostamiestyje yra apie 107 km dviračių takų.

Kauno miesto savivaldybė šias varžybas pralaimi geroku skirtumu. Vienam kauniečiui tenka vos 23 cm dviračių tako. Išdidesni gali būti gyvenantys Kauno rajone. Vienam asmeniui čia tenka apie 58 cm dviračių tako. Palyginti vienas vilnietis turėtų džiaugtis vos 20 cm jam tenkančio dviračių tako.

Lietuvos dviratininkų bendrijos (LDB) narys Linas Vainius teigė, kad džiaugtis titulais smagu, tačiau eiliniam miestiečiui, važinėjančiam dviračiu, daug svarbiau, kad kelionės būtų saugios ir, žinoma, patogios.

"Jeigu tie planai, kuriuos pristatė tiek Kauno miesto, tiek rajono savivaldybės bus įgyvendinti, dviratininkų situacija tikrai pagerės", – "Kauno dienai" sakė dviratininkas.

Per 2016 m. Kauno miestą ir Garliavą turėtų sujungti naujas dviračių takas, nutiestas šalia Veiverių gatvės, taip pat šiais metais visiems bus galima dviračiu numinti iki Kleboniškio parko, iki kurio vedantis dviračių takas šiandien vis dar baigiasi netikėtai, dviračių takas turėtų sujungti Senamiestį, Aleksotą ir Naujamiestį.

"Labai džiugu, kad šiemet turėtų būti baigtas ir dviračių takas iki Kačerginės, kuris tarp miestiečių gali būti tikrai labai populiarus", – pasakojo L.Vainius.

Džiaugiasi bendradarbiavimu

Jis taip pat atkreipė dėmesį, kad Kaunas praėjusių metų gegužę  trečią kartą dalyvavo "Europos dviračių iššūkyje". Prie Kauno miesto komandos pernai prisijungė 387 dviratininkai, kurie numynė per 44 tūkst. kilometrų, o Kaunas užėmė 13 vietą iš 39 dalyvavusių miestų. Visi dviratininkai savo judėjimą fiksavo išmaniąja programėle. Gegužės statistika tokia – rytinio piko metu, nuo 6 iki 9 val., buvo užfiksuotos 752 kelionės, o vakarinio piko, nuo 15 iki 18 val. – 1 115 kelionių. Šiais metais iššūkį Kauno dviratininkai žada vėl priimti ir tikisi, kad kelionių skaičius dviračiais išaugs bent 20 proc.

Dviratininkų atstovai tikina, kad savivaldybė į jų siūlymus žvelgia palankiai. Tiesa, ne visiems norams lemta išsipildyti, tačiau Kaunas vienintelis miestas Lietuvoje, kuriame yra speciali Dviračių darbo grupė prie savivaldybės. "Išklausomi įvairiausi siūlymai, kuriuos pateikia patys dviratininkai, seniūnijų ir savivaldybės atstovai. Jie apsvarstomi ir priimamas sprendimas", – sakė LDB atstovas. Nors lėšos, skirtos dviračių infrastruktūrai gerinti nedidelės, tačiau visi darbai atliekami nuosekliai.

Ambicingi planai

Prisiminus, už ką Kaunas tapo "Dviračių miestu 2014" tenka paminėti baigtą tiesti 5,5 km ilgio dviračių taką tarp Neries krantinės ir Jotvingių gatvės.

Šis takas sujungė Šilainių mikrorajoną su Centru. Ko dviratininkai gali tikėtis šiais metais? Kauno miesto savivaldybės taryba jau pritarė dviračių takų įrengimo planams. Juose numatyti dar dviejų dviračių takų (vienas Savanorių prospekte, o kitas sujungs Jonavos gatvę su Kleboniškio gatve.) techniniai projektai ir darbai, reikalingi sutvarkyti esamus takus bei baigti pradėtus dviračių tako tiesimo darbus.

Iš Aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos esamų takų remontui bus skirta 60 tūkst. eurų, priežiūros ir ženklinimo darbams – 23 tūkst. eurų, o 2 tūkst. eurų atiteks dviračių prievažoms įrengti. Kauno miesto savivaldybė yra pasirengusi sujungti miesto dviračių takus su esančiais rajone. Jau pradėtos tiesti jungtys Vilijampolė–Raudondvaris, Murava–Karmėlava, Aleksotas–Garliava.

Kauno rajono savivaldybės puoselėja dar ambicingesnių planų. Iki 2020 m. suplanuota įrengti daugiau kaip 350 km dviračių maršrutų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų