„Oho!“ – toks dažnas pirmas įspūdis keleivių, įlipusių į naujuosius maršrutinius mikroautobusus. Kol kas miesto gatvėse jų yra dešimt. Visi važinėja 57-uoju maršrutu. Kitą savaitę jų padvigubės. Dar dešimčia naujųjų mikroautobusų važiuos 53-iojo maršruto keleiviai.
Atkris didelis rūpestis
Dažnas kaunietis kaip didelį naujųjų transporto priemonių pranašumą įvardija automatiškai atsidarančias duris.
„Nebereikia patiems klebenti tų rankenų. Senųjų mikriukų durys kartais sunkiai atsidaro, o uždarant jas irgi reikia vargti“, – kalbėjo per pietus 57-uoju maršrutu vykęs pensininkas Gintautas Radvilas.
Įsitaisęs kėdėje netoli vairuotojo vyras gyrė ir erdvų įėjimą ir saloną. „Durys aukštos, nereikia susiriesti ir lipti keturpėsčiam. Tik kai kurie vairuotojai galėtų taip nelėkti gatvėmis, nes sunku būna nusilaikyti stovint“, – šyptelėjo buvęs pedagogas.
Šalia jo sėdėjusios moterys iš karto atkreipė dėmesį į tvarkingas vairuotojų uniformas. Visi jie vilki marškinius ir tamsų firminį megztinį. „Tik galėtų ir batus prisiderinti“, – tyliai sukikeno kelios studentės, atkreipusios dėmesį į vairuotojo avalynę. Jis basutes dėvėjo ne basas, o su kojinėmis.
Nepasiges radijo stočių ir triukšmo
Į diskusiją įsitraukė ir daugiau keleivių. „Net keista važiuoti, kai groja lietuviška muzika, o ne „Ruskoje radio“, – juokavo kostiumu vilkėjęs jaunas vyras. Tą pačią sekundę pasigirdus V.Stakėno dainos „Kelelis tolimas“ pirmiesiems akordams, šyptelėjo ne vienas keleivis – dar ir dainos pagal temą parenkamos.
„Aha, – estafetę perėmė jo bendrakeleivis. – Aš irgi vis sukau galvą, ko čia trūksta? Taigi naujuose mikroautobusuose vairuotojai nesinaudoja radijo stotelėmis! Dieve, kiek mes daug prarasime! Kaip ištversime tas 20 minučių, kai vairuotojai garsiai nepliurps apie savo reikalus, neaidės jų tarpusavio barniai?“
„Gerai, kad vairuotojai tvarkingi, bet svarbiausia, kad šie automobiliai žemagrindžiai. Daug lengviau įsikelti krepšius ir pačiam įlipti. Žinot, esant mano metų tai labai svarbu. Kojos, rankos jau nebe tokios stiprios kaip jaunystėje. Tik „Stop“ mygukas man dar yra mįslė, vairuotojai ne visada sureaguoja į jo signalą“, – prieš išlipdama kalbėjo pensininkė Adelė Motūzienė.
Nustato savivaldybė
Vis dėlto euforiją dėl komportiškų transporto priemonių malšina ne visiems gyventojams patogūs naujieji maršrutai ir grafikai. Kauniečiams tenka ilgiau, nei norėtųsi, laukti reikiamo maršruto mikroautobusų, o jų sulaukus tenka ir grūstis, nes norinčiųjų važiuoti – daugybė.
„Grafikus ir maršrutus, pagal ištirtus keleivių srautus ir viešojo transporto intensyvumą, sudaro ir tvirtina Kauno miesto savivaldybė. Šiuo metu vykdomas papildomas keleivių srautų stebėjimas pasitelkiant šiuolaikines technologijas. Analizuojame duomenis ir ieškome sprendimų. Vadovaudamiesi šiais duomenimis kartu su savivaldybe keisime eismo tvarkaraščius taip, kad per piką daugiau keleivių galėtų pasinaudoti maršrutinių taksi paslaugomis, o važiuoti susiruošę keleiviai laiku pasiektų savo darbo ir mokymosi vietas“, – pabrėžė Kauno miesto savivaldybės skelbtą konkursą dėl vežėjo paslaugų Kauno mieste laimėjusios bendrovės „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas.
„Kautra“ yra įsipareigojusi, kad visos 70 naujųjų transporto priemonių septyniais maršrutais pradės važiuoti iki Naujųjų metų. Planuojama, kad maždaug kas tris savaites bus pradedama naudotis po dešimt naujų mikroautobusų.
Naujausi komentarai