Pereiti į pagrindinį turinį

Kaune dygsta modernios užuovėjos

2016-01-18 09:50

Pagaliau kauniečiams ir miesto svečiams bus patogiau laukti viešojo transporto. Jau pradėtos statyti stoginės. Per trejus metus mieste jų bus įrengta 450.

Kyla suremontuotose gatvėse

Pirmoji naujojo pavyzdžio stoginė pastatyta laikinoje Kauno autobusų stotyje, prie "Akropolio". Joje netrūksta nei norinčiųjų pasislėpti nuo lietaus, nei norinčiųjų pailsinti kojas prisėdus ant suolelio.

Šią savaitę stoginės pradėtos statyti ir keliolikoje kitų stotelių mieste, pirmiausia – neseniai suremontuotose gatvėse, pavyzdžiui, Juozapavičiaus prospekte, Vaidoto gatvėje. Stoginės kyla ir Varnių, Jurbarko, Veiverių gatvėse bei Europos, Sukilėlių prospektuose.

"Iš anksto keleivių atsiprašome už galimus nepatogumus stotelėse, kol bus montuojamos stoginės. Darbus stengsimės atlikti kaip įmanoma greičiau", – kalbėjo stogines projektavusios, sumontuosiančios, valdysiančios ir prižiūrėsiančioms bendrovės "Reklamos arka" atstovas Kazimieras Kavaliūnas.

Naujosios stoginės bus statomos ir tose stotelėse, kuriose anksčiau jų niekada nėra buvę. Daugiausia gyventojų prašymų savivaldybė yra gavusi įrengti stoginę stotelėje prie Šančių poliklinikos Juozapavičiaus prospekte, kur dideli žmonių, turinčių sveikatos problemų, srautai, tad užuovėja nuo lietaus, kiaurai veriančio vėjo ar karštos saulės, taip pat ir suolelis yra būtini.

Iš viso per trejus metus bus įrengta beveik dvigubai daugiau stoginių, nei jų kada nors yra buvę Kaune – 450 vietoje 270. Plečiant geografinį stotelių, kuriose stoginės atsiras pirmą kartą, tinklą, bus kreipiamas dėmesys į keleivių srautus.

Iš viso Kaune yra apie 600 stotelių.

Įrengs savo lėšomis

Pagal sutartį su miestu, "Reklamos arka" įsipareigojo stogines įrengti savo lėšomis ir jas prižiūrėti 20 metų.

Po 20 metų stoginės taps ne jas pastačiusios bendrovės, o miesto nuosavybe.

"Reklamos arka" į stogines investuos 2 mln. eurų, neskaičiuojant išlaidų, kurios susidarys joms prižiūrėti per 20 metų. Stoginės bus dviejų pavyzdžių, bet tos pačios koncepcijos ir dizaino. Atokesnėse miesto vietose, pavyzdžiui, Palemone, bus įrengtos tvirtesnės stoginės, pagamintos iš specialių antivandalinių medžiagų.

Stoginių dizainą kūrė kaunietis architektas Rimantas Giedraitis, analizavęs gatvės architektūros pasaulines tendencijas.

"Kaunas architektūros prasme yra labai įvairus miestas, tačiau šioms stoginėms buvo rastas toks variantas, kad dera ir Šilainiuose, ir miesto centre", – sprendimu buvo patenkintas K.Kavaliūnas.

Naujosios stoginės nuo dabartinių skirsis ir tuo, kad bus kur kas patvaresnės, nors ir atrodo lengvesnės.

"Jas valdysime ir prižiūrėsime 20 metų, tad esame ir patys suinteresuoti, kad stoginės derėtų prie aplinkos, būtų kokybiškos, patvarios ir ilgaamžiškos. Tad jas nuspręsta gaminti iš aliuminio", – sakė K.Kavaliūnas.

"Stengiamės dar ir todėl, kad Kauno stoginės bus mūsų vizitinė kortelė, nes planuojame dalyvauti konkursuose projektuoti ir įrengti stogines ir kituose miestuose", – pridūrė bendrovės vadovas.

Bus patogiau ir neįgaliesiems

Iki šiol kai kurios stoginės buvo pastatytos ant gelžbetoninės plokštės, kuri tapdavo kliūtimi į stoginę įvažiuoti judėjimo negalią turintiems žmonėms. Naujosiose stoginėse tokių kliūčių nebus.

Stoginėse bus patogiau ir turintiesiems regėjimo problemų, kuriems prieblandoje tvarkaraščių skaičiukai susilieja akyse. Iki šiol vienintelis šviesos šaltinis stoginėse būdavo šviečiantys reklamos stendai. Naujose stoginėse yra ir dar vienas šviesos šaltinis.

Naujosioms stoginėms ir jose iškabintai informacijai apie miesto viešąjį transportą apšviesti pasirinktas moderniausias LED apšvietimas. Taip pat bus apšviečiami ir stoginių reklamų stendai. Taip bus sunaudojama daug mažiau elektros energijos.

Koncesininkas įsipareigojo stogines valyti, o sugadintas – suremontuoti, pakeisti išdaužytus stiklus.

Stoginėse bus informacija, o joje –  kontaktiniai duomenys, kuriais prireikus galima kreiptis ir pranešti apie pastebėtą joms padarytą žalą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų