Pereiti į pagrindinį turinį

Kauniečiai dūsta nuo dulkių

2023-06-30 16:00

Ties „Mega“ pradėjus remontuoti Užnerio gatvę, automobilius bandyta nukreipti į Vytėnų gatvę, tačiau nemažas transporto srautas pasuko į I. Štaro gatvę, kuri neasfaltuota, todėl gyventojai dūsta nuo dulkių.

Būklė: dalis gatvės neasfaltuota, duobėta, todėl automobiliai kelia dulkes. Būklė: dalis gatvės neasfaltuota, duobėta, todėl automobiliai kelia dulkes. Būklė: dalis gatvės neasfaltuota, duobėta, todėl automobiliai kelia dulkes. Būklė: dalis gatvės neasfaltuota, duobėta, todėl automobiliai kelia dulkes. Būklė: dalis gatvės neasfaltuota, duobėta, todėl automobiliai kelia dulkes. Būklė: dalis gatvės neasfaltuota, duobėta, todėl automobiliai kelia dulkes. Būklė: dalis gatvės neasfaltuota, duobėta, todėl automobiliai kelia dulkes. Būklė: dalis gatvės neasfaltuota, duobėta, todėl automobiliai kelia dulkes.

Vietinių galvos skausmas

Vytėnų gyventojai kreipėsi į „Kauno dieną“, nes nebegali pakęsti padidėjusio automobilių srauto. Dėl tvarkomos Užnerio gatvės nemažai vairuotojų dabar važiuoja I. Štaro gatve, kuri visiškai nepritaikyta intensyviam tranzitiniam transportui.

„Uždarius Užnerio gatvės atkarpą, visas automobilių srautas vyksta I. Štaro gatve, nors pagal viešą Kauno miesto savivaldybės informaciją eismas turėtų vykti per Sargėnus, važiuojant Vytėnų gatve. Tačiau žmonės atrado šį nedidelį keliuką. Dalis I. Štaro gatvės – duobėta ir neasfaltuota. Padidėjus automobilių srautui, kyla dulkių debesys, žmonės negali atsidaryti langų, būti kieme. Kita gatvės dalis asfaltuota pačių gyventojų lėšomis, vaikai čia mėgsta važinėti paspirtukais, žaisti, o dabar ši vieta tapo tarsi magistrale“, – piktinosi vietos gyventojai.

Negirdi: vietiniai gyventojai dar 2006-aisiais prašė išasfaltuoti I. Štaro gatvę, bet iki šiol tai nepadaryta. (Regimanto Zakšensko nuotr.)

Jų teigimu, rengiant Užnerio gatvės rekonstrukcijos projektą, nebuvo numatyta, kur bus nukreipiamas visas transportas.

„Pastačius ženklus, ribojančius eismą Užnerio gatve, nebuvo jokių ženklų dėl apylankos pro Sargėnus. Todėl žmonės pradėjo ieškoti kelių. Sutapimas ar ne, bet iki tol buvusi uždaryta blokais I. Štaro gatvė tapo atvira, tik valdžios atstovai neįvertino, kad nuo 2006 m. netvarkoma gatvė tapo tranzitinė. I. Štaro gatvė yra žvyruota, duobėta, vietomis susiaurėjanti, su neparuoštais gatvės pagrindais, be šaligatvių ir bortelių, dulkanti, nėra vandens surinkimo sistemų“, – dienraščiui skundėsi kauniečiai.

Pasak jų, vairuotojai nepaiso Kelių eismo taisyklių, važiuoja greitai, ignoruoja, kad čia – gyvenamoji zona.

Užvertė skundais

Gyventojai dėl I. Štaro gatvės problemų kreipėsi į seniūniją ir į Kauno miesto savivaldybę. Vietiniai prašė, kad siauroje gatvelėje būtų apribotas eismas. Deja, valdininkai gyventojų balso negirdi.

„Iškart kreipėmės į Šilainių seniūną Virginijų Naruševičių, kurio vienintelis atsakymas buvo, kad nieko negali padaryti“, – stebėjosi vietiniai.

„Tuomet skambinome į Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyrių. Inga Bendokienė telefonu paklausė, ko mes tikimės: tokių gatvių yra daug, artimiausius penkerius metus jos tikrai nenumatyta asfaltuoti. Kalbėta su to paties skyriaus specialistu Deividu Šilu. Gal bent būtų galima sutvarkyti pagrindus, kad gatvė būtų panaši į gatvę. Tačiau jis pasakė, kad puikiai supranta ir žino situaciją, bet be vadovo patvirtinimo negali nieko daryti.

Vienas kaimynas minėjo, kad bendravo ir su Aloyzu Pakalniškiu. Jis buvo nustebęs, kad žmonės važiuoja I. Štaro gatve, ir net nežinojo, kad ji žvyruota. Buvo skambinta Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjui Martynui Matusevičiui, tačiau jo sekretorė patarė kreiptis į Miesto tvarkymo ir eismo saugumo skyrių“, – savo kelią dėl geresnės gyvenimo kokybės nurodė Vytėnų gyventojai.

Kauniečiai su prašymu asfaltuoti minėtą gatvę pirmą kartą kreipėsi dar 2006 m., rašė raštus ir 2019, ir 2022 m., tačiau vis gaudavo atsakymus, kad I. Štaro gatvė į remontuojamų gatvių sąrašą neįtraukta. Jei gyventojai nori paspartinti procesą, esą turi prisidėti 50 proc. darbų sumos. I. Štaro gatvės gyventojai priversti tenkintis vos kelis kartus per metus greideriuojama gatve, kurioje duobių vėl greitai atsiranda. Padidėjus automobilių srautui, duobės ir dulkės tapo vietinių kasdienybe, o gatvės būklė akyse prastėja.

Problema: dėl uždarytos Užnerio gatvės žymiai padaugėjo automobilių I. Štaro gatvėje. (Regimanto Zakšensko nuotr.)

„Savivaldybė nesutinka nei laistyti gatvės, nei jos remontuoti, taip ignoruodami gyventojus“, – pabrėžė kauniečiai.

Siūlo pakentėti

„Kauno diena“ kreipėsi į Kauno miesto savivaldybę su klausimu, kaip būtų galima dabartinėje situacijoje spręsti iškilusias I. Štaro gatvės gyventojų problemas. Specialistų atsakymas vilčių neteikia.

„Darbai Užnerio gatvėje vykdomi dėl geresnio susisiekimo ateityje, todėl tikrai verta truputį pakentėti. Čia kelininkai darbuosis iki rugpjūčio pabaigos. Riboti eismo I. Štaro gatve neplanuojame. Miesto teritorijoje esančios žvyruotos gatvės yra nuolat laistomos“, – tikino Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas M. Matusevičius.

Pastačius ženklus, ribojančius eismą Užnerio gatvėje, nebuvo jokių ženklų dėl apylankos pro Sargėnus.

Kas suplanuota?

Savivaldybės atstovai skelbė, kad nuo birželio 19 d. dėl rekonstrukcijos aklinai uždaryta Užnerio gatvės atkarpa tarp „Megos“ ir Vytėnų gatvės. Iki rudens bus uždaryta ir dalis Vandžiogalos plento.

Užnerio gatvės darbai prasidėjo nuo požeminių tinklų atnaujinimo. Kiek vėliau kelininkai tvarkys ir iki keturių eismo juostų praplės važiuojamąją dalį, taip pat įrengs naujus šaligatvius, apšvietimą. Vytėnų ir Užnerio gatvių sankirtoje numatyta žiedinė sankryža.

„Dar šiais metais pačios „Megos“ iniciatyva numatyta rekonstruoti viaduką ir dalį Jotvingių gatvės“, – teigė Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas A. Pakalniškis.

Kelininkai jau darbuojasi ir už kelių kilometrų esančioje Vandžiogalos plento ir Įgulos gatvės sankirtoje. Paruošiamieji darbai čia prasidėjo dar mėnesio pradžioje.

Kadangi veiksmas jau persikėlė į važiuojamąją dalį ir prasidėjo požeminių tinklų atnaujinimas, laikinai galimas tik viešajojo transporto eismas. Apylanka rekomenduojama Panerių ir Bažnyčios gatvėmis. Tvarkomoje arterijoje lygiagrečiai suplanuota sutvarkyti gatvės dangą ir takus.

„Keliaujančius Vandžiogalos plentu iki rudens raginame persėsti į viešąjį transportą. Žinoma, jeigu tik yra galimybė. Vasarą čia numatytų maršrutų skaičiaus nemažinsime, todėl tikrai daugiau laiko ir kantrybės sutaupysite važiuodami autobusais“, – aiškino M. Matusevičius.

Dėl Vytėnuose suplanuotų remonto darbų laikinai keisis 54 maršrutas – autobusai, aplenkdami Vytėnų gatvę, nuo „Megos“ abiem kryptimis važiuos Islandijos plentu ir Vakariniu aplinkkeliu.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų