„Kauno dienos“ redakciją pasiekė kauniečio Sergej nuotraukos, kuriose užfiksuota A. Mickevičiaus gatvės ir Laisvės alėjos sankirtoje įkritusi grindinio danga. Ši grindinio atkarpa buvo keista per pirmąjį, 2,5 metų trukusį Laisvės alėjos rekonstrukcijos etapą.
„Kas bus toliau? Liūdna, kad tiek pinigų išleido, o grindinys byra jau dabar“, – apmaudą liejo vyras.
Skaitytojas pasakojo, kad įkritusį grindinį pastebėjo vėlų penktadienio vakarą, kuomet Laisvės alėja važiavo dviračiu.
„Džiaugiuosi, kad pasivažinėjimas baigėsi laimingai. Dviračio ratas įkrito į atsivėrusią duobę, vos spėjau sustabdyti. Duobių kelyje pasitaiko, tačiau to tikrai nesitikėjau važiuodamas naujuoju grindiniu. Tikiuosi, kad šie defektai netrukus bus sutvarkyti“, – viltingai dėstė kaunietis.
Per pirmąjį rekonstrukcijos etapą buvo paklota apie 17 tūkst. kv. m dangos tarp Kauno šv. Arkangelo Mykolo (Įgulos) bažnyčios ir A. Mickevičiaus gatvių. Dar 2015 metų balandį dėl šių darbų buvo pasirašyta 4,3 mln. eurų vertės sutartis su bendrovėmis „Autokausta“, A.C.B ir „Autokausta keliai“.
Ankstų šeštadienio rytą darbus atlikusios bendrovės „Autokausta“ atstovė redakciją patikino, kad kol kas situacijos pakomentuoti negali. Informaciją pažadėjo pateikti pirmadienį. Tačiau buvusios duobės šioje vietoje jau nebėra, jos tvarkymo darbai buvo atlikti operatyviai.
„Džiaugiuosi, kad grindinys jau nuo pat ryto sutvarkytas. Reikia tikėtis, kad atsakinga bendrovė imsis rimtų sprendimų ir išspręs esamus trūkumus“ – redakcijai pranešus apie sutvarkytą duobę sakė kaunietis Sergej.
Defektų buvo ir anksčiau
Dar 2016 metų rugpjūtį, kuomet grindinio klojimo darbai buvo pačiame įkarštyje, kai kuriose sukloto grindinio vietose siūlių lygumas, plotis neatitiko numatytų projekte, tad grindinį ten nuspręsta perkloti. Tuo pat metu laboratorijoje buvo atliekami šios granitinės dangos, atkeliavusios iš Kinijos, kokybės tyrimai. Buvo aiškinamasi, kokie vandens įgeriamumo, atsparumo šalčiui ir stiprumo gniuždant ir lenkiant rodikliai.
Kaip jau rašyta, balandžio pradžioje, grindinio klojimo darbams einant į pabaigą, savivaldybė sudarė defektų planą ir davė laiko bendrovei „Autokausta“ juos ištaisyti. Tąkart pastebėtos suskilusios granito plokštės, vietomis tarp jų buvo nevienodi tarpai arba jie nebuvo užpilti skalda.
Neranda rangovų
Šios vasaros pradžioje buvo paskelbtas naujas Laisvės alėjos rekonstrukcijos darbų konkursas, tačiau keturių dalyvių pasiūlytos kainos viršijo pirkimui skirtą sumą, todėl jie buvo atmesti kaip per brangūs. Nebuvo atskleista, kokios bendrovės dalyvavo pirmajame konkurse ir kokios buvo jų siūlomos darbų kainos. Birželio pabaigoje paskelbtas pakartotinis konkursas, tačiau darbai taip ir neprasidėjo.
„Kauno diena“ neseniai rašė, kad esama informacijos, jog savivaldybė trečią kartą skelbia konkursą, nes niekaip neatsiranda rangovų.
„Tikimės, kad trečias kartas nemeluos ir sugrįš pirmajame konkurse dalyvavę septyni kandidatai, galbūt atsiras naujų konkurso dalyvių“, – sakė Kauno miesto savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Petrauskas.
G. Petrausko teigimu, apie tikslią darbų pradžią bus galima kalbėti iš karto po konkurso. „Manome, kad tai galėtų būti kitų metų pavasaris“, – pridūrė jis.
Likusios Laisvės alėjos rekonstrukcijos etapas turėtų kainuoti apie 16 mln. eurų, o visi darbai turėtų būti atlikti per dvejus metus.
Norite pranešti naujieną? Rašykite mums adresu [email protected] arba spauskite čia.
Naujausi komentarai