Minint Saugaus eismo dieną, pristatytos naujovės, kurios gali sumažinti avaringumą Kaune. Miesto gatvėse bus įrengta 10 naujų greičio matuoklių bei dar Lietuvoje nematytos pėsčiųjų perėjos.
Pavojingiausių vietų mažėja
Praėjusiais metais Kauno Eismo saugumo komisijos nariai sudarė „juodųjų dėmių“ žemėlapį. Jame pažymėtos 66 avaringiausios miesto vietos. Tam, kad būtų pagerintas saugumą šiose vietose, imtasi įvairių priemonių.
Eismo saugumo komisijos pirmininkas Rimantas Mikaitis šiandien teigė, kad šiuo metu jau likviduota 14 pavojingų vietų. Sankryžose įrengti nauji LED šviesoforai bei kryptinis apšvietimas, kurie pagerina matomumą. Taip pat apšviestos lig šiol tamsoje buvusios pėsčiųjų perėjos.
R. Mikaitis patikino, kad per šiuos metus mieste siekiama atsikratyti beveik 40-ies „juodų dėmių“. Skaičiuojama, kad sankryžų ir pėsčiųjų perėjų rekonstrukcijoms reikės apie 3,5 mln. eurų.
Didžiausias kitų metų siekis – sutvarkyti Savanorių prospekto sankryžas taip, jog nuo Taikos iki Šiaurės pr., vadinamosios Muravos sankryžos, būtų galima padaryti „žaliąjį koridorių“. Tokia sistema leistų sumažinti automobilių spūstis ir atkarpą įveikti gerokai greičiau.
Pastatys daugiau radarų
Kelių policijos valdybos viršininkas Danas Česnauskas pastebi, kad Kaune yra vietų, kuriose vairuotojai linkę viršyti greitį. Todėl nutarta dešimtyje miesto vietų įrengti naujus greičio matuoklius, kurie, tikimasi, vairuotojus paskatins atsisakyti šio blogo įpročio.
„Yra kelios vietos, kur gatvės yra sutvarkytos, plačios ir ilgos, o pėsčiųjų perėjos – nereguliuojamos, todėl vairuotojai linkę piktybiškai viršyti greitį. Viena iš tokių vietų yra Jonavos gatvė“, – replikavo D. Česnauskas.
Eismo saugumo komisija pritarė, jog iki šių metų pabaigos nauji radarai atsiras Savanorių, Europos, Karaliaus Mindaugo, Baltų, Taikos, Šiaurės prospektuose, taip pat Nuokalnės, Tunelio, R. Kalantos bei Jonavos gatvėse. Tačiau patys matavimo prietaisai bus kilnojami, tad vairuotojai nežinos, kuris radaras veikia, o kuris – ne.
Specialistai tikina, kad tokių priemonių tikslas nėra surinkti kuo daugiau baudų. Siekiama ugdyti vairuotojų sąmoningumą ir tramdyti greičio mėgėjus.
Dar nematytos perėjos
Šiais metais Kovo 11-osios gatvėje bus pritaikyta nauja technologija, kurios dar nėra niekur kitur Lietuvoje. Ši gatvė yra labai avaringa, todėl eismo saugumo specialistai nusprendė šią „juodąją dėmę“ tvarkyti kompleksiškai.
Remiantis norvegų patirtimi, planuojama Kovo 11-osios gatvėje įrengti išmanias pėsčiųjų perėjas. Jų veikimo principas paprastas: kai prie gatvės prieina pėsčiasis, sureaguoja specialūs davikliai. Jie iš karto duoda signalą ir įsijungia LED sistema, perspėjanti vairuotojus.
Raudonos spalvos davikliai bus įrengti ant pėsčiųjų perėjos dangos bei kelio ženklų. Kitaip tariant, kai žmogus prieis, pėsčiųjų perėja mirksės ir taip atkreips vairuotojų dėmesį. Taip pat bus įrengtas kryptinis apšvietimas, kuris pagerins matomumą.
Skaičiuojama, kad Kovo 11-osios gatvės pėsčiųjų perėjų pertvarkymas kainuos apie 80 tūkst. eurų, tačiau dalis sumos bus finansuojama iš Norvegijos fondų.
Pastebima, kad Kauno keliuose avaringumas nemažėja. Šiais metais mieste jau žuvo du pėstieji bei avarijų metu sužaloti 104 asmenys, todėl eismo saugumo gerinimo priemonės bus vykdomos ir toliau.
Naujausi komentarai