Pereiti į pagrindinį turinį

Kauno gatvėse plečiama pažangi ir vairuotojams patogi parkavimo sistema

2024-02-18 03:00
DMN inf.

Kauniečiams kilo klausimų, kokie darbai vyksta automobilių stovėjimo aikštelėje prie Kauno pilies. Biudžetinė įstaiga „Parkavimas Kaune“ informavo, kad ten įrengiama nauja sistema, leisianti vairuotojams matyti laisvų stovėjimo vietų skaičių. Tai dar viena automobilių statymo vieta, kuri bus prijungta prie bendros išmaniosios miesto parkavimo sistemos, kurios pranašumus jau įvertino vairuotojai.

Taupo laiką ir mažina spūstis

Daugeliui vairuotojų žinomas rūpestis, kai miesto centre tenka važinėti iš vienos parkavimo vietos į kitą pasikliaujant vien spėjimu, ar jose ras laisvą vietą. Natūralu, kad tokiais atvejais vertinant situaciją tenka sulėtinti greitį, stabčioti. Taip trikdomas eismas, didinama spūsčių susidarymo galimybė.

Tam, kad tokios parkavimo paieškos taptų sklandesnės ir nereikėtų pasikliauti aklu spėjimu apie galimas laisvas automobilių stovėjimo vietas, pernai Kauno miesto centre buvo įdiegta nauja išmanioji parkavimo sistema. Artimiausiu metu jos pranašumus bus galima įvertinti ir populiarioje parkavimo vietoje šalia Kauno pilies.

Parkavimo vietose iš viso įrengta ir veikia 3 tūkst. specialių daviklių ir sumontuota 30 švieslenčių. Jose realiu laiku matomas gatvės pavadinimas, laisvų vietų skaičius ir rodyklė, nurodanti kryptį šių parkavimo vietų link. Taip naujoji parkavimo sistema prisideda prie spūsčių mažinimo, taupo kauniečių ir miesto svečių laiką, nes vairuotojai iš anksto pamato, kur centrinėje miesto dalyje yra daugiau laisvų automobilių statymo vietų ir gali susiplanuoti palankiausią maršrutą.

Patogu: naujoji parkavimo sistema prisideda prie spūsčių mažinimo, taupo kauniečių ir miesto svečių laiką, nes vairuotojai iš anksto pamato, kur centrinėje miesto dalyje yra daugiau laisvų automobilių statymo vietų ir gali susiplanuoti palankiausią maršrutą. Regimanto Zakšensko nuotr.

Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius yra sakęs, kad ši sistema žymiai palengvina eismo sąlygas vienoje judriausių miesto dalių: „Šia sistema siekiama palengvinti keliones vairuotojams – jiems nereikia be reikalo sukinėtis po miesto centrą ieškant, kur pasistatyti automobilį. Žinoma, tikimės, kad tai kartu padės mažinti oro taršą centrinėje miesto dalyje.“

Planuoti padeda ir parkavimo programėlė

Įdiegus naują sistemą nepamiršta ir kitų galimybių, kurių suteikia išmaniosios ir plačiai paplitusios technologijos. Stebėti laisvas parkavimo vietas vairuotojai gali ir savo telefonuose. Tam iš „Google Play“ arba „App Store“ reikia atsisiųsti programėlę „Parkavimas Kaune“.

Ši programėlė realiu laiku rodo užimtas ir laisvas parkavimo vietas miesto centre. Taigi vairuotojai turi galimybę planuoti maršrutą dar prieš atvykdami į miesto centrą iš kitų Kauno vietų, rinktis, kurioje zonoje yra daugiausia neužimtų vietų.

Telefono ekrane programėlė užimtas vietas žymi raudonai, o laisvas – žaliai. Taip pat, paspaudus ant pasirinktos parkavimo vietos, suteikiama informacija, kokiai zonai ji priklauso, koks ten taikomas valandinis įkainis už stovėjimą.

„Parkavimas Kaune“ direktorius Justas Limanauskas minėjo ir daugiau programėlės teikiamų patogumų. „Įsijungus šią programėlę ir pažymėjus norimą laisvą parkavimo vietą, bus nukreipiama į vieną iš telefone esančių navigacijos programėlių, tokių kaip „Waze“ ar „Google Maps“. Tada vairuotojas galės matyti kelią iki pasirinktos vietos, nereikės papildomai klaidžioti, nes navigacija nurodo artimiausią ir greičiausią kelią iki nurodyto taško“, – kalbėjo jis.

Informacija: „Parkavimas Kaune“ programėlė realiu laiku rodo užimtas ir laisvas parkavimo vietas miesto centre. Regimanto Zakšensko nuotr.

Vairuotojų atidumo svarba

Sumontuotiems jutikliams nekenkia įvairios oro sąlygos, tačiau jos efektyvumas labai priklauso nuo vairuotojų kultūros. Atvykę į parkavimo vietas vairuotojai turi laikytis Kelių eismo taisyklių ir automobilius parkavimo vietose palikti tvarkingai.

Eismo dalyviai turi atidžiai stebėti įrengtus kelio ženklus ir nubrėžtas linijas, nes kitu atveju sistemoje rodoma, kad yra laisva vieta, ir taip klaidinami kiti eismo dalyviai.

 

„Jei vairuotojai parkuoja automobilius ne taip, kaip nurodyta kelio ženkluose, arba pastato transporto priemones tarp nubrėžtų parkavimo vietų linijų, tokiu atveju davikliai teikia netikslią informaciją. Eismo dalyviai turi atidžiai stebėti įrengtus kelio ženklus ir nubrėžtas linijas, nes kitu atveju sistemoje rodoma, kad yra laisva vieta, ir taip klaidinami kiti eismo dalyviai. Tik tvarkingai statomos transporto priemonės leidžia pasiekti maksimalų sistemos tikslumą. Dėl visų kitų priežasčių sistema veikia puikiai“, – aiškino J. Limanauskas.

Leidžia analizuoti ir tobulinti eismą

Išmanioji parkavimo sistema atlieka dar vieną svarbią funkciją – ji padeda ne tik greičiau surasti laisvą vietą, bet ir kaupti bendrus duomenis apie parkavimo situaciją Kauno centre. Tai leis eismo specialistams analizuoti problemas, teikti sprendimo būdus, tobulinti miesto automobilių srautų kontrolę.

Taip pat yra galimybė rinkti ir stebėti daug įvairių statistinių duomenų, tokių kaip vidutinė parkavimo trukmė, stovėjimo minučių suskirstymas pagal tipą, užimtumo seansų skaičius per dieną, parkavimo vietos laiko išnaudojimas, piko valandos ir pan.

Specialistai vertins šiuos duomenis įvairiais laikotarpiais ir tai padės stebėti bendrą eismo situaciją Kauno centrinėje dalyje, kartu su Kauno miesto savivaldybės specialistais ieškoti sprendimo būdų, kaip gerinti eismo kokybę.

„Parkavimo daviklių tinklas visus parkavimo infrastruktūros duomenis padeda surinkti į serveryje esančią sistemą, kurioje jie toliau filtruojami ir apdorojami tolesniems vartotojų poreikiams. Ši sistema skirta ir parkavimą administruojančiai įstaigai, nes leidžia stebėti parkavimo jutiklių tinklą, stebėti, kurios vietos labiausiai apkrautos, kiek laiko jose paliekamos transporto priemonės. Ši sistema iš tiesų suteikia daug kitų įrankių, reikalingų parkavimo statistikos analizei“, – sakė J. Limanauskas.

Išmaniosios parkavimo sistemos kaupiami duomenys ir jų analizės duomenys bus žymiai tikslesni nei šiuo metu fiziškai atliekamas gatvių stebėjimas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų