Pereiti į pagrindinį turinį

Kauno oro uoste pristatyta nauja bagažo patikros įranga

2024-02-13 11:49

Kauno oro uostas tapo pirmuoju Baltijos šalyse, kuriame patikros procedūros metu keleiviams nebereikia iš rankinio bagažo ištraukti elektronikos prietaisų ir skysčių, antradienį pranešė Lietuvos oro uostai.

Oro uoste pradėjo veikti trys trimatės kompiuterinės tomografijos principu veikiantys aviacijos saugumo patikros skeneriai, dėl to patikra keleiviams tampa greitesnė ir patogesnė.

Pirmieji keleiviai naująja įranga Kaune patikrinti pernai lapkritį, kai vyko testavimo etapas. Visu pajėgumu sistema pradėta naudoti šių metų vasarį, atlikus derinimo darbus.

„Keleiviams jau nereikia iš savo krepšių, lagaminų ar kuprinių traukti skysčių ir elektronikos prietaisų – viskas gali likti bagažo viduje. Dėl to patikros procesas tampa efektyvesnis, greitesnis ir kokybiškesnis. Be to, sertifikuoti įrenginiai, tikrindami visą bagažą, yra pajėgūs automatiškai atpažinti net ir sprogstamųjų medžiagų daleles“, – pranešime cituojamas Lietuvos oro uostų saugos ir saugumo departamento vadovas Vidas Kšanas.

Keleiviams jau nereikia iš savo krepšių, lagaminų ar kuprinių traukti skysčių ir elektronikos prietaisų – viskas gali likti bagažo viduje. Dėl to patikros procesas tampa efektyvesnis, greitesnis ir kokybiškesnis.

 

Lietuvos oro uostai naujos kartos aviacijos saugumo skenerius įsigijo tarptautinio viešojo pirkimo metu, kurį 2022 metais laimėjo Lenkijos kompanija „Dimark S.A.“.

Viso projekto vertė siekia 5,8 mln. eurų (be PVM). Lietuvos oro uostuose diegiami Vokietijos gamintojo „Smiths Detection“ įrenginiai.

Pasak V. Kšano, naujovės palengvina ir saugumo patikros inspektorių darbą, nes įrenginių sugeneruotą trimatį vaizdą jie gali sukioti savo ekrane įvairiais kampais ir lengvai atpažinti daiktus, sudėtus į rankinį bagažą.

Skysčių ištraukti nereikia, bet jie toliau turi būti supakuoti pagal galiojančius reikalavimus: rankiniame bagaže gabenami skysčiai – ne didesniuose nei 100 ml talpos indeliuose, o bendras skysčių tūris vienam keleiviui negali viršyti litro.

Esamos lėktuvų keleivių ir jų rankinio bagažo patikros taisyklės Europos Sąjungoje (ES) įsigaliojo 2006 metais, kai ES nusprendė imtis griežtesnių priemonių siekdama apsaugoti keleivius nuo skystųjų sprogmenų grėsmės. Tuomet įvesta skysčių pakavimo tvarka, kai rankiniame bagaže leidžiama turėti tik nedidelius kiekius skysčių.

Anot Lietuvos oro uostų, dėl esamos infrastruktūros apribojimų senuose Vilniaus oro uosto terminaluose tokių skenerių neįmanoma įrengti.

Sostinės oro uoste šios technologijos bus diegiamos naujajame išvykimo terminale ir pradės veikti kartu su jo veiklos pradžia 2025 metų pirmąjį ketvirtį.

Šiuo metu Vilniuje statomas daugiau kaip 14 tūkst. kv. metrų ploto išvykimo terminalas, jį atidaryti planuojama 2025-aisiais.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų