Vairuotojų skundai
Į "Kauno dieną" paskambinęs kaunietis Robertas piktinosi, kad situacija miesto sankryžose yra tragiška. Ypač didelėse: vairuotojai važiuoja per raudoną šviesoforo signalą, sudaro avarines situacijas, o kartu ir priverčia kitus nusižengti Kelių eismo taisyklėms (KET).
"Sankryžose tikrai kvaila situacija. Per kitus vairuotojus privalai važiuoti per raudoną šviesoforo signalą. Jei man jau užsidegė žalia šviesa, negaliu važiuoti, nes sankryžoje vis dar stovi tie, kuriems jau dega raudona. Kol visi pravažiuoja ir man užsidega raudona, tad jei noriu kirsti sankryžą, turiu ir aš nusižengti KET", – situaciją aiškino kiekvieną dieną Kauno gatvėmis važinėjantis vyras.
Įvardijo pavojingiausias
Pasak skaitytojo, didžiausios problemos kyla judriose ir didelėse miesto sankryžose. Anot Roberto, itin pavojinga yra Savanorių ir Šiaurės prospektų sankryža. Nuo Karmėlavos atlėkę vairuotojai net nestabdydami įvažiuoja į ją, suka į Pramonės prospektą ir viską daro degant draudžiamam šviesoforo signalui.
"Kita probleminė vieta – prie bendrovės "Teo". Atvažiavus A.Baranausko gatve, žalias signalas dega labai trumpai, o važiuojantieji nuo Birželio 23-iosios gatvės mano, kad jiems galima per raudoną sukinėtis. Esi priverstas pralaukti ir po to vėl nusižengti. Amžina čia problema. Nemanau, kad geltonomis juostomis subraižytas korys padės tokiose vietose. Čia reikėtų dažnesnių neuniformuotų pareigūnų reidų. Tuomet greitai pasibaigtų važiavimai pagal savas taisykles", – nuomonę išsakė Robertas.
Kiti vairuotojai pasakojo, kad šviesoforo signalų nepaisoma ir Šv.Gertrūdos ir Šauklių gatvių sankryžoje bei nuo Kauno pilies važiuojant į Gimnazijos gatvę. Ypač piko metu šios dvi vietos itin užsikemša ir šviesoforas tarsi tampa nebereikalingas, nes kiekvienas nori pralįsti, nesvarbu, koks signalas tuo metu dega.
Pokyčiai prie Muravos
Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras vylėsi, kad dar šiemet bus pradėtos pertvarkyti pavojingiausios Kauno sankryžos.
"Pagal juodųjų dėmių žemėlapį šiuo metu daugiausia pavojingų sankryžų yra Savanorių prospekte. Šiemet planuojama europinėmis lėšomis rekonstruoti šviesoforines sankryžas atkarpoje nuo miesto ribos iki Taikos prospekto, kur yra šešios eismo juostos. Čia neliks nereguliuojamų pėsčiųjų perėjų", – sakė P.Keras.
Jau parengtas vadinamosios Muravos sankryžos techninis projektas. Važiuojant nuo centro, atsiras dar vienas išplatėjimas, po rekonstrukcijos neliks dvigubų šviesoforų, tad vairuotojams bus lengviau susigaudyti.
Sankryžose tikrai kvaila situacija. Per kitus vairuotojus privalai važiuoti per raudoną šviesoforo signalą.
"Ši sankryža suprojektuota pagal naujus šviesoforų reikalavimus, tad tikrai bus aiškesnė. Pavyzdžiui, atvažiavus nuo Šiaurės prospekto, bus tik vienas šviesoforas, o antrasis, ties kuriuo dabar reikia sustoti, bus panaikintas. Taip bus sumažintas skaičius tų vairuotojų, kurie nesureagavo į antrą šviesoforą ir pravažiavo. Eismas sankryžoje pasikeis, tad reikės šiek tiek laiko, kad vairuotojai priprastų prie naujos tvarkos. Tiesiog reikės stebėti kelio ženklus", – aiškino Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas.
Žada ir daugiau permainų
Lygiagrečiai bus tvarkomos ir Partizanų gatvėje esančios sankryžos. Ypač nesaugi Partizanų ir Kovo 11-osios gatvių sankryža. Čia bus atskirti priešpriešiniai kairieji posūkiai, tad vieta tikrai taps saugesnė.
Anot specialisto, kelios pavojingos sankryžos jau yra pertvarkytos, pakeistas šviesoforų valdymas. P.Keras išskyrė, kad labai pavojinga buvo Utenos gatvės, Sukilėlių prospekto ir Tvirtovės alėjos sankryža. Čia jau atskirti priešpriešiniai srautai, padaryti saugūs kairieji posūkiai. Kita avaringa vieta – Baltų prospekto ir Jotvingių gatvės sankirta. Uždraudus vieną kairįjį posūkį, smarkiai padidėjo pralaidumas ir sumažėjo avarijų tikimybė.
Pažeidėjų gausa
Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato (VPK) Komunikacijos poskyrio vedėja Odeta Vaitkevičienė informavo, kad pareigūnai nuolat kontroliuoja padėtį įvairiose miesto vietose.
Tendencijos rodo, kad pažeidimų sankryžose mažėja, tačiau jų vis tiek išlieka daug.
Reidų statistika iškalbinga. Jonavos gatvėje, ties įsukimu į Islandijos plentą, vieno patikrinimo metu nubausti šeši vairuotojai. Savanorių prospekto ir Birželio 23-iosios gatvės sankryžoje – devyni. Savanorių prospekto ir Kovo 11-osios gatvės sankryžoje pareigūnams šiemet įkliuvo šeši vairuotojai, nepaisę draudžiamo šviesoforo signalo sukti į kairę. Kelio ženklų vairuotojai nepaiso ir Savanorių bei Pramonės prospektų sankryžoje. Šioje vietoje šiais metais nubausti keturi į kairę sukę vairuotojai.
Senamiestyje iš M.Daukšos gatvės vairuotojai įpratę kirsti Vilniaus gatvę, nors šioje vietoje tai daryti yra draudžiama. Policijos pareigūnai vos per kelias dienas surašė 23 protokolus. O.Vaitkevičienė informavo, kad šiemet Gimnazijos ir Šv.Gertrūdos gatvių sankryžoje jau nubausta vienuolika vairuotojų, kurie sankryžą kirto degant raudonam šviesoforo signalui.
"Atsižvelgiant į eismo intensyvumą bei daromų pažeidimų skaičių, pareigūnai ir toliau planuoja vykdyti policines priemones pavojingiausiose Kauno miesto sankryžose. Atsižvelgiant į pilietiško gyventojo išsakytą problemą, pareigūnai papildomai numatys policines priemones", – sakė Kauno policijos atstovė.
O.Vaitkevičienė pridūrė, kad visus su eismo saugumu susijusius klausimus ir pasiūlymus Kauno apskrities VPK Kelių policijos valdybos pareigūnai nuolat svarstyti posėdžiuose pateikia Kauno miesto savivaldybės saugaus eismo komisijai.
Naujausi komentarai