Pirmadienį į Kauno gatves gali išvažiuoti vos keli troleibusai. Nepatenkinti valdžios sprendimais troleibusų vairuotojai nusprendė surengti neterminuotą streiką.
Balsavo dauguma
Pirmadienį, 4 val. ryto prasidėsiantis streikas turėtų trukti visą darbo dieną, kuri įmonėje „Autrolis“ tęsiasi iki 24 valandos. Jeigu miesto savivaldybė ir „Autrolio“ vadovai nesureaguos į troleibusų vairuotojų reikalavimą nemažinti atlyginimų, kita galimo streiko data - rugsėjo 1-oji.
Profesinės sąjungos, vienijančios Kauno troleibusų vairuotojus, pirmininkas Petras Balčaitis įsitikinęs, kad algų mažinimas tėra ledkalnio viršūnė. „Jau ir anksčiau sakėme, kad „Autrolį“ norima sužlugdyti“, - po įvykusio slapto vairuotojų balsavimo, kai balsų dauguma buvo nuspręsta skelbti neterminuotą streiką, tvirtino vairuotojų atstovas.
Nuo trečiadienio 4 valandos iki 24 valandos už streiką balsavo 230 vairuotojų. Iš viso Kauno troleibusų parke dirba apie 370 vairuotojų.
„Ne visi dalyvavo balsavime. Juk vasara, daug darbuotojų atostogauja“, - pridūrė P.Balčaitis.
Kol kas jis negalėjo pasakyti, kiek vairuotojų neterminuotame streike dalyvaus: „Viskas priklauso nuo kiekvieno darbuotojo asmeninio apsisprendimo. Geriausias scenarijus būtų, jeigu visi vairuotojai dalyvautų. Mano žiniomis, vairuotojai pasiryžę dalyvauti streike, džiaugiasi balsavimo rezultatais“, - tvirtino profesinės sąjungos pirmininkas.
„Streikas tėra pasekmė“
Streiko metu „Autrolio“ vairuotojai sieks sukelti kuo daugiau nepatogumų gyventojams, tačiau šie turėtų suprasti, kad ne vairuotojai dėl to kalti, o miesto valdžia, kuri rengiasi, pasak P.Balčaičio, sunaikinti šią įmonę.
„Dėl visko kalti trys asmenys - „Autrolio“ vadovas Mindaugas Legas, savivaldybės Administracijos vadovas Vygantas Gudėnas ir miesto meras Andrius Kupčinskas“, - drąsiai „kaltuosius“ dėl susidariusios padėties vardija P.Balčaitis.
Jis pridūrė, kad po įspėjamojo streiko, vykusio rugpjūčio 17-ąją, nei miesto valdžia, nei „Autrolio“ vadovas nesureagavo į vairuotojų reikalavimus nemažinti atlyginimų.
„Atlyginimų mažinimas tėra viena šio scenarijaus dalis, toliau seks bendrovės likvidavimas“, - įsitikinęs profesinės sąjungos pirmininkas.
Valdininkai siūlo mąstyti „sveikai“
Tuo tarpu miesto valdininkai į tokius vairuotojų prašymus atšauna, kad, esant ekonomikos krizei, visi vairuotojai turi būtų supratingi ir padėti išgyventi bendrovei.
Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras prieš kelias dienas „Kauno dienai“ teigė, kad vairuotojai turėtų vadovautis sveiku protu.
„Jeigu yra ginčas, tai jį turėtų spręsti įmonės vadovai ir darbuotojai. Tačiau tikiuosi, kad sveikas protas nugalės, ir darbuotojai supras, kad sunkmečiu reikia imtis visų priemonių, kad bendrovė išgyventų tą sunkmetį. Po kurio laiko gali būti žymiai skaudesnės pasekmės nei algų sumažinimas“, - svarstė P.Keras.
Moksleiviai nesulauks troleibusų
Kauno troleibusų vairuotojų profesinė sąjunga pasiryžusi eiti iki galo. Jeigu Kauno valdžia ir „Autrolio“ vadovas po pirmojo neterminuoto streiko nepatenkins vairuotojų reikalavimų, tuomet dar vienas streikas bus skelbimas rugsėjo 1-ąją.
Būtent šią dieną „Autrolis“ perveža didesnį skaičių keleivių nei įprastai, nes į mokslo metų pradžios šventę mokyklose ir universitetuose miesto viešuoju transportu skuba gausybė moksleivių, jų tėvelių, pedagogų bei į Kauną sugrįžtančių studentų.
„Mes norime pasiekti savo ir parodyti gyventojams, kokia padėtis mūsų bendrovėje ir kas dėl to kaltas. Jau ne kartą siūlėme mažinti bilietų kainas, tačiau į tai nei valdininkai, nei „Autrolio“ vadovas nereaguoja“, - tvirtino P.Balčaitis.
Visgi, pasak jo, iki neterminuoto streiko pradžios „kaltieji“ gali pasitaisyti: jeigu iki penktadienio darbo dienos pabaigos į vairuotojų reikalavimus bus atsižvelgta, streiko kitos savaitės pradžioje nebus.
Naujausi komentarai