Pereiti į pagrindinį turinį

Kelininkams sudėlioti prioritetai: dėmesys – ir pagrindinėms, ir nuo centro nutolusioms gatvėms

2023-01-31 17:00

Tvarkydamas gatves Kaunas neketina sustoti. Jau sudėlioti ir šių metų prioritetai – kelininkų sulauks ir pagrindinės, ir toliau nuo miesto centro nutolusios gatvės.

Tęstiniai darbai

Dalis gatvių buvo pradėtos tvarkyti dar praėjusiais metais. Paspaudus šaltukui, darbus teko stabdyti.

Į tęstinių darbų sąrašą šiemet neabejotinai patenka S. Žukausko ir P. Lukšio gatvės. Šioje Kauno dalyje vairuotojai jau spėjo pamatyti eismo pokyčių, atsirado naujų šviesoforų, pakeista eismo tvarka minėtų gatvių sankryžoje, paklota ir nauja asfalto danga, atnaujintas apšvietimas. Šiemet šiose gatvėse bus klojami šaligatviai ir įrengiami dviračių takai.

„Darbai tęsiami ne tik P. Lukšio ir S. Žukausko gatvėse, tačiau kaip vienoms pagrindinių gatvių, kuriose nuo pernai vyksta remontas, galime priskirti ir Alyvų, Marių, Vilniaus, Akacijų, Romainių ir Linkuvos gatves. Didžiojoje dalyje jų jau atnaujinamos požeminės komunikacijos, asfalto danga ir takai“, – teigė Kauno savivaldybės administracijos Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.

Jis nurodė, kad visas praėjusiais metais pradėtas gatves planuojama sutvarkyti dar šiemet, dalį – iki metų vidurio.

Dar nebaigta tvarkyti ir pagrindinė Senamiesčio gatvė. Naujas grindinys kol kas dar nepaklotas Vilniaus gatvės pabaigoje. Čia taip pat, kai tik leis oro sąlygos, sugrįš darbininkai ir užbaigs darbus. Pernai Vilniaus gatvėje pavyko pakeisti didžiąją dalį grindinio, atnaujintas apšvietimas, dar prieš tai pakeistos komunikacijos, tad šiemet darbų liko nedaug.

Dar vienas didelis projektas, kurio darbai bus tęsiami ir šiemet, – pietrytinio aplinkkelio statybos. Šis objektas miestui ypač svarbus, nes, kai tik aplinkkelis bus įrengtas, Petrašiūnuose ir Amaliuose bus galima patogiau pasiekti magistralinį A1 kelią ir nereikės sukiotis siauromis gatvelėmis ir laukti prie įrengtų šviesoforų.

Svarba: statomas Pietrytinis aplinkkelis – ypač svarbi Kauno miesto eismo sistemos dalis. (Justinos Lasauskaitės nuotr.)

„Pietrytinis aplinkkelis – didelis projektas, susidedantis iš daug etapų. Pirmo etapo pirmoji dalis yra iš trijų atkarpų ir ji bus užbaigta kitų metų pavasarį. Šiuo metu po geležinkeliu jau yra pastatyti keturi tuneliai. Viename nutiesta ir eksploatuojama R. Kalantos gatvė, kitame, skirtame mūsų įrengiamai naujai gatvei, jau pakloti lietaus nuotekų tinklai ir suformuotas gatvės sankasos pagrindas ir drenažas.

Įgyvendinant pirmąjį aplinkkelio statybos etapą numatyta ir 4 m aukščio ir 165 m ilgio triukšmo slopinimo akustinė užtvara ties Raktažolių gatve. Kitur transporto keliamą triukšmą mažins tankūs želdynai ir suformuoti apsauginiai šlaitai. Projekte nemažai dėmesio skirta ir kitiems eismo dalyviams – pėsčiųjų ir dviratininkų eismui suplanuoti šaligatviai ir takai“, – apie grandiozinį projektą pasakojo Statybos valdymo skyriaus vedėjas Vigimantas Abramavičius.

Ilgai lauktas remontas

Šiais metais turėtų prasidėti ir ilgai lauktas dalies Savanorių prospekto remontas. Pusė šios miesto arterijos sutvarkyta prieš kelerius metus.

Pirmiausia darbai atlikti įkalnėje, praėjus keliems metams atnaujinta atkarpa nuo įkalnės iki sankryžos su Taikos prospektu. Tuomet vienoje Savanorių prospekto pusėje įrengtas pėsčiųjų ir dviračių takas. Jis driekiasi iki pat Muravos sankryžos. Tačiau važiuojamoji dalis nuo Taikos prospekto sankryžos iki Kauno riboženklio ir vienos pusės šaligatvis taip ir nebuvo sutvarkytas. Galbūt šiemet pasiseks užbaigti šiuos darbus?

Planai: užsimenama, kad šiemet gali prasidėti Savanorių prospekto remonto darbai nuo sankryžos su Taikos prospektu iki Muravos. (Regimanto Zakšensko nuotr.)

„Tarp didžiųjų gatvių, kurias ruošiamės remontuoti, – atkarpa Savanorių prospekte nuo Pramonės prospekto iki Taikos prospekto. Ruošiamasi atnaujinti važiuojamąją dangą ir pėsčiųjų taką“, – teigė A. Pakalniškis.

Tiesa, gali būti, kad ir vėl planai bus atidėti geresniems laikams, nes savivaldybės atstovai kol kas nesiryžta įvardyti konkrečios darbų pradžios datos. „Apie detalesnius terminus bus galima kalbėti tik sužinojus tikslią darbų pradžios datą. Kol kas šie darbai – planuose“, – pridūrė Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas.

Dėmesys mažesnėms gatvėms

Kelininkai planuoja šiemet užsukti ir į atokesnes gatves.

„Šiais metais planuojama pradėti tvarkyti Birželio 23-iosios gatvę nuo Savanorių prospekto iki Taikos prospekto. Taip pat planuose – Vandžiogalos ir Užnerio gatvės“, – informavo A. Pakalniškis.

„Gatvės atrenkamos vadovaujantis tarybos patvirtinu aprašu, jame numatyti vertinimo kriterijai, pagal kuriuos jos atrenkamos. Keli pagrindiniai vertinimo kriterijai: eismo intensyvumas, viešasis transportas ar su gatve ribojasi švietimo įstaigos. Pagal šiuos kriterijus sudarome prioritetinį sąrašą“, – apie tai, pagal ką atrenkamos gatvės, aiškino Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas.

Kol kas dar nesvarstoma, kokie galėtų būti eismo ribojimai tose gatvėse, kuriose šeimininkaus kelininkai, tačiau siekiama sudaryti kuo patogesnius maršrutus ir gatves tvarkyti taip, kad mieste būtų kuo mažiau spūsčių. Žinoma, laikinų nepatogumų vis tiek nepavyks išvengti.

Keli pagrindiniai vertinimo kriterijai: eismo intensyvumas, viešasis transportas ar su gatve ribojasi švietimo įstaigos.

Tiltų naujienos

Pernai metų pabaigoje kapitaliniam remontui uždarytas Trijų mergelių tiltas, jungiantis Biržiškų gatvę su Panemunės šilu.

Vietiniai stebisi, kam reikėjo uždaryti tiltą, jei dar nevyksta jokių rimtų darbų – esą ir pėstieji galėjo ramiai vaikštinėti. Vis dėlto pėsčiųjų tilto remontas jau prasidėjęs, o dabar šioje vietoje – oficiali statybų aikštelė, tad pašaliniams kelias užvertas.

Miestas skelbė, kad maždaug 388 m ilgio ir iki 32 m aukščio siekiantis Trijų mergelių tiltas, jungiantis Nemuno krantus, yra vienas aukščiausių šalyje. Po juo nutiesta geležinkelio linija Vilnius–Kaunas. Statinys su vaizdinga panorama pastarąjį kartą remontuotas prieš aštuonerius metus.

„Atnaujintas statinys turės aiškiai atskirtus takus pėstiesiems ir dviratininkams, numatyta, kad ir jiems bus daugiau patogumo. Atliekant kapitalinį remontą bus sutvarkytos Biržiškų gatvės ir Panemunės šilo prietilčių prieigos – laiptai ir takai. Čia pat planuojama įrengti dviračių stovų, naujų suoliukų ir kitų mažosios architektūros elementų“, – teigė A. Pakalniškis.

Planuojama, kad Trijų mergelių tiltas pėstiesiems bus užvertas iki spalio pabaigos, o visi remonto darbai bus baigti iki metų pabaigos.

Kita vieta, kur dar ir šiemet darbuosis kelininkai, pėsčiųjų viadukas virš Tunelio gatvės, jungiantis Perkūno alėją ir Vievio gatvę. Pernai nuardyta sueižėjusi tilto danga ir jos konstrukcijos. Dabar jau kyla nauja pėsčiųjų jungtis. Skelbta, kad šie viaduko statybų darbai truks iki metų pabaigos.

Primename, kad prieš kelis mėnesius pradėtas tvarkyti ir vidurinis tiltas per Nerį, esantis magistraliniame A1 kelyje. Tačiau už šiuos darbus atsakinga Lietuvos automobilių kelių direkcija. Ji skelbė, kad vidurinio A. Meškinio tilto rekonstrukcija truks iki 2024 m. pabaigos. Kol vyksta šie darbai, automobilių srautas nukreipiamas praėjusiais metais pastatytu nauju tiltu per Nerį. Sutvarkius vidurinį tiltą, liks dar vienas, kurį direkcija taip pat ruošiasi kapitališkai suremontuoti. Tačiau šių darbų dar teks palaukti.

 

Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas „Kauno dienai“ įvardijo dar vieną viaduką, kurį Kaunas užsimojo pastatyti. Iš Ašigalio gatvės ketinama statyti viaduką, kuris leis į A1 kelią išvažiuoti Klaipėdos kryptimi, o į Kauną įvažiuoti keliaujant nuo Vilniaus. Dabar šiame išvažiavimo kelyje automobilių srautas juda tik nuo pajūrio į miestą ir iš Kauno Vilniaus kryptimi.

„Planuojamas viadukas Ašigalio gatvėje – projektavimo stadijoje“, – pridūrė A. Pakalniškis.

Specialistas nurodė, kad šiais metais Kauno gatvių remonto darbams iš viso numatyta apie 32 mln. eurų. Iš jų 12 mln. eurų sudarys Lietuvos automobilių kelių direkcijos skiriamos lėšos.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų