„Kiekvienas vaikas turi jaustis girdimas ir palaikomas“: Kauno pedagogės – apie stažuotę Graikijoje Pereiti į pagrindinį turinį

„Kiekvienas vaikas turi jaustis girdimas ir palaikomas“: Kauno pedagogės – apie stažuotę Graikijoje

2025-06-02 12:15

Gegužės 18-24 dienomis vyko Nacionalinės švietimo agentūros projekto „Tęsk: ateik tobulėk, prisidėk!“ stažuotė Graikijoje, Pirėjaus mieste. Pedagoginių darbuotojų kompetencijų tobulinimo stažuotės užsienyje dalyviai – pedagogai iš Vokietijos, Čekijos, Ispanijos, Rumunijos, Lietuvos. Mokymų programą parengė IDEC Mokymosi visą gyvenimą centras.

Įtraukiojo švietimo mokymuose dalyvavo Kauno lopšelio-darželio „Ežiukas“ direktorė Irma Žilinskienė, Kauno lopšelio darželio „Liepaitė“ direktorė Rima Kalinauskienė, Kauno lopšelio-darželio „Klumpelė“ direktorė Jolanta Bitvinskienė ir mokytoja Renata Rudžionienė. Minimų įstaigų vadovės nurodė, kad stažuotės metu nagrinėtos temos apie komandos formavimą, įvairių diferencijacijos galimybių pritaikymą, identifikavimo strategijas, efektyvaus mokymo ir mokymosi metodų įgyvendinimą.

Mokymų metu įgytos žinios ir įgūdžiai padėjo gilintis į vaikų įvairovės valdymą, tinkamų mokymo programų kūrimą, individualių ugdymo planų sudarymą, mokinių mokymosi stebėseną bei vertinimą kaip priemonę mokymuisi gerinti. Taip pat ypatingas dėmesys skirtas bendradarbiavimui su šeimomis ir švietimo bendruomene, siekiant laiku pastebėti kiekvieno vaiko poreikius.

„Tai buvo ne tik vertinga galimybė plėsti profesines žinias, bet ir įkvepianti tarptautinė patirtis. Diskutavome su kolegomis iš kitų šalių, kaip kurti ugdymo aplinką, kurioje kiekvienas vaikas jaustųsi matomas, girdimas ir palaikomas“, – įspūdžiais dalijasi I. Žilinskienė.

Direktorės teigimu, įtraukusis ugdymas – tai ne tik pagalba vaikams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, bet visos ugdymo kultūros keitimas: „Tai požiūris, kuris padeda auginti atvirą, atsakingą ir rūpestingą visuomenę nuo pat ankstyvojo amžiaus.“

Kolegei antrino Kauno lopšelio-darželio „Liepaitė“ direktorė R. Kalinauskienė, anot kurios, tai puiki kvalifikacijos tobulinimo sritis, apimanti šiuolaikinių ugdymo metodų taikymą siekiant gerinti įtraukujį ugdymą, leidžiantį efektyviau dirbti su įvairių gebėjimų ir poreikių vaikais.

„Svarbu perteikti įgytas žinias įstaigų bendruomenėms, įgyvendinti lygiavertę partnerystę, plėtoti tarpusavio ryšius pagrįstus tarptautine patirtimi“, – tikino pedagogė.

Tai požiūris, kuris padeda auginti atvirą, atsakingą ir rūpestingą visuomenę nuo pat ankstyvojo amžiaus.

Įgytas žinias I. Žilinskienė planuoja pritaikyti stiprinant ugdymo praktiką Kauno lopšelyje-darželyje „Ežiukas“, kuriame didelis dėmesys skiriamas individualiems vaikų poreikiams, bendradarbiavimui su tėvais ir specialistais bei ugdymo kokybei.

Šios Kauno miesto ikimokyklinio ugdymo įstaigos sėkmingai įgyvendina tarptautinius projektus, kuria ugdymo kontekstus. Tokios iniciatyvos rodo, kad Lietuvos pedagogai yra pasirengę mokytis, keistis ir kurti švietimo sistemą, kurioje kiekvienas vaikas turi vietą augti ir tobulėti.

Projektas „Tęsk: ateik tobulėk, prisidėk!“ finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis.

Daugiau naujienų