Bado akis
Kauniečiai fiksuoja vis naujų rekonstruotos Laisvės alėjos defektų. Į "Kauno dienos" redakciją kreipėsi jauna kauniečių šeima, pasipiktinusi nekokybiškai atliktais darbais.
"Tiek mažai laiko praėjo nuo vienos Laisvės dalies rekonstrukcijos, o jau plytelės sutrūkinėjusios per pusę, kai kur jos iš viso iššokusios ir mėtosi šalia ant grindinio. Kas tai – statybinis brokas? Ar plytelės neatlaiko krūvio? Gal jos per plonos, turėjo būti kitokios? Kas bus po kelerių metų, jei dabar skyla?" – stebėjosi dažnai Laisvės alėjoje vaikštinėjanti kaunietė Ingrida.
Ji užfiksavo suskilusias plokštes A.Mickevičiaus gatvės ir Laisvės alėjos sankirtoje, tačiau tai ne vienintelis miestiečių pastebėtas broko atvejis.
Buvo ir daugiau
Rudens pradžioje kauniečiai jau rodė pirštu ir į piktžolių prižėlusius tarpus tarp granito plokščių, ironiškai siūlė išravėti žoles ir tuos tarpus užpilti skalda. Kitiems miestiečiams užkliuvo naujieji suoliukai. Tiek Nepriklausomybės aikštėje, tiek Laisvės alėjos atkarpoje iki A.Mickevičiaus gatvės medinius suoliukus dengusi medžiaga atsilaupė net nesulaukusi žiemos sezono, o ir pats medis jau pajuodavo.
Tuomet Kauno miesto savivaldybės atstovai tikino, kad kreipsis į darbus atlikusią bendrovę "Autokausta", kad visi defektai būtų pašalinti. Bendrovė atsakomybę permetė ant kitų pečių.
"Yra garantija, tad kreipsimės į tiekėją, ir suolai bus patvarkyti", – tąkart kalbėjo Laisvės alėjos projekto vadovas Artūras Budreika. Tačiau apsilaupę ir pajuodę suoliukai kol kas tokie ir stovi.
Kol kas netobulumų yra, pasitaiko nevisiškai teisingai atliktų darbų, todėl iki galo šiandien ir objektas nėra priimtas.
Nesklandumų vyko ir per pirmąjį gausesnį lietų. Tuomet rekonstruota Laisvės alėjos dalis tiesiog paskendo balose. Nustatyta, kad po rekonstrukcijos nebuvo išvalyti lietaus vandens surinkimo kanalai. Miestiečius gerokai papiktino ir rugsėjo pabaigoje A.Mickevičiaus ir Laisvės alėjos sankirtoje atsiradusi nemaža duobė.
"Džiaugiuosi, kad pasivažinėjimas baigėsi laimingai. Dviračio ratas įkrito į atsivėrusią duobę, vos spėjau sustabdyti. Duobių kelyje pasitaiko, tačiau to tikrai nesitikėjau važiuodamas naujuoju grindiniu", – tuomet pasakojo į atsivėrusią duobę dviračiu pataikęs kaunietis Sergejus.
Įkritęs grindinys buvo sutvarkytas labai operatyviai ir kitą rytą pavojus pėstiesiems ir automobiliams nebegrėsė, tačiau kauniečiams vis tiek sunkiai suprantama, kodėl nepraėjus nė metams po atliktos rekonstrukcijos tenka taisyti tiek daug broko.
Neatiduodamas vertinti objektas
Dėl nuolat išlendančių rekonstruotos Laisvės alėjos dalies trūkumų tęsiasi ir objekto pripažinimo tinkamu naudoti procedūra. Dar balandį Kauno miesto savivaldybė rangovams sudarė defektų aktą, kuriuo nurodė ištaisyti pastebėtus trūkumus.
Darbus atlikusiai "Autokaustai" teko keisti suskilusias ar nudaužytais kampais granito plokštes, sulyginti ir tinkamai užpilti tarpus skalda. Miesto atstovams teko ne kartą sudaryti komisijas ir žiūrėti, ar viskas gerai ir ar galima užbaigti statybas.
Tol, kol objektas nebuvo pripažintas tinkamu naudoti, jis oficialiai laikomas statybų aikštele. Dabar paaiškėjo, kad rekonstruota Laisvės alėjos atkarpa nuo Nepriklausomybės aikštės iki A.Mickevičiaus gatvės vis dar nėra normaliai ir oficialiai galima naudoti miestro infrastruktūros dalis.
"Kol kas netobulumų yra, pasitaiko nevisiškai teisingai atliktų darbų, todėl iki galo šiandien ir objektas nėra priimtas. Miestas tik perėmė objektą eksploatuoti, mes šluojame, tvarkome ir nelaikome objekto statybų aikštele, bet iki galo nesame jo suderinę ir pasirašę priėmimo aktų. Kai visi defektai bus ištaisyti, tada ir priimsime. Dėl to, kad objekto formalumai dar nėra iki galo užbaigti, rangovams dar ir 20 proc. sumos nėra sumokėta", – aiškino Kauno miesto savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Petrauskas.
Neturi pretenzijų?
Miestiečiai nuolat baksnoja į prastai atliktus darbus ir Laisvės alėjoje paliktus defektus, tačiau Kauno savivaldybės atstovai didelių priekaištų rangovams neturi. Anot G.Petrausko, garantija duodama penkeriems metams, tad jei iškyla kokių nors techninių nesklandumų, "Autokausta" juos pašalina.
"Kaip tikina specialistai, yra natūralus procesas, kad akmuo šiek tiek skilinėja. Aš pats nesu akmens specialistas, tad pasitikiu ekspertų išvadomis, kurie viską tikrina, – aiškino G.Petrauskas. – Projektas įdomus, granito plokštės yra sudėtingos formos, kuri nėra palanki darbuotojams ir jų galimybėms viską teisingai padaryti. Visi rangovai tai pastebi. Tai rodo ir nedidelis noras dalyvauti kito etapo rekonstrukcijos konkurse. Matome, kad darbas sudėtingas, o rangovas stengiasi, daro viską geranoriškai, tad nėra prasmės jo kažkaip ypatingai bausti."
Nenumatytos problemos
G.Petrauskas aiškino, kad Valstybinei teritorijų planavimo ir statybos inspekcijai atiduoti vertinti Laisvės alėjos rekonstruotą atkarpą rangovams trukdo vis iškylančios nenumatytos problemos, viena jų – A.Mickevičiaus ir Laisvės alėjos sankirta, kur danga neatlaiko intensyvaus automobilių srauto ir jų svorio.
"Čia yra dvi problemos. Pirmiausia, projekte buvo ne visiškai teisingai parinkta tarpų užsandarinimo medžiaga. Panaudojus kitą technologiją, plytelės nejudės, tačiau dabar artėja šalčiai, tad negalima panaudoti kitos technologijos, reikia laukti šiltojo metų laiko, ir bus perklota gatvių susikirtimo vieta", – aiškino pašnekovas.
Anot jo, dar viena problema sankryžoje išlindo dėl to, kad požeminių komunikacijų keitimo darbai nebuvo labai sėkmingi. "Išlindo į paviršių, praplovė gruntą, todėl atsirado tam tikrų problemų ne dėl techninių sprendinių ar rangovų, bet dėl vykdytų kitų darbų. Dabar dėl netinkamų orų rangovas tiesiog prižiūri, kad plytelės nebūtų išlindusios į paviršių, o pavasarį Laisvės alėjos ir A.Mickevičiaus gatvės sankirtoje bus perklota danga", – pakartojo pažadą G.Petrauskas.
Bendrovės "Autokausta" atstovai situacijos dėl vis pasirodančio rekonstruotos Laisvės alėjos dalies broko nepanoro komentuoti – į žurnalistų klausimus nesiteikė atsakyti.
Laisvės alėjoje nuo Nepriklausomybės aikštės iki A.Mickevičiaus gatvės paklota nauja granito danga, atnaujintos požeminės komunikacijos, pastatyti nauji suoliukai, vaikų žaidimų aikštelės, įrengtas naujas apšvietimas. Pirmojo Laisvės alėjos rekonstrukcijos etapo projekto sąmata – 4,3 mln. eurų.
Naujas konkursas
Atplėšus viešųjų pirkimų konkursui pateiktus vokus paaiškėjo, kad rekonstruoti Kaune esančią Laisvės alėją pretenduoja keturios statybos kompanijos. Nugalėtoją planuojama skelbti lapkričio pabaigoje.
Šių metų pradžioje užbaigus pirmojo Laisvės alėjos etapo rekonstrukcijos darbus, Kauno miesto savivaldybė paskelbė konkursą, kurio nugalėtojas sutvarkys likusią alėjos dalį nuo A.Mickevičiaus iki Vilniaus gatvės. Viešųjų pirkimų konkurse numatyta, kad maksimali šių darbų kaina negali viršyti 16,4 mln. eurų.
"Svarbiausia, kad visos konkurse dalyvaujančios kompanijos tilpo į mūsų pasiūlytą kainą. Tai nuteikia labai optimistiškai. Per artimiausias kelias savaites nuodugniai išanalizuosime gautus pasiūlymus. Jei nenutiks nieko netikėto, gruodžio mėnesį su konkurso nugalėtoju pasirašysime sutartį", – teigė G.Petrauskas.
Visų konkurso dalyvių pasiūlymai bus vertinami pagal du kriterijus – kainą ir suteikiamo papildomo garantinio termino trukmę.
"Už suteiktą papildomą garantinį laiką įmonėms bus skiriami papildomi balai. Norime, kad svarbiausią miesto alėją rekonstruotų patikimas rangovas ir kad atliktiems darbams būtų suteikiama maksimali įmanoma garantija", – pabrėžė G.Petrauskas.
Naujausi komentarai