Verta nusiteikti, kad Laisvės alėja yra graži tokia, kokia yra. Mat žadėta jos rekonstrukcija šiemet neprasidės, ar tai įvyks kitąmet – irgi nežinia. Mat pinigai nukeliauja ne įvaizdžio, o praktiniams projektams.
„Iš tiesų metų pradžioje buvo skelbiama, kad šiemet prasidės Laisvės alėjos rekonstrukcija, nors tvirtinant biudžetą visiems buvo aišku, kad jokios lėšos tam nėra numatytos“, - pripažino miesto meras Rimantas Mikaitis ir pažadą pertvarkyti pėsčiųjų gatvę netiesiogiai įvardijo kaip priešrinkiminę reklamą.
Nerandant lėšų iš jokių šaltinių, Laisvės alėjos rekonstrukcijos darbai ir negalėjo prasidėti. Tiesa, skelbta, kad pinigų tikimasi gauti iš Lietuvos automobilių kelių direkcijos. Pirmiesiems darbams buvo tikimasi gauti apie 5 mln. litų. Tačiau šios lėšos neskirtos, nė nebuvo skelbiamas statybos rangovo konkursas.
„Diskutavome koalicijoje, ar imamės Panemunės tilto statybos ar Laisvės alėjos rekonstrukcijos. Sutarėme, kad Panemunės tiltas yra svarbiau, nes su kiekvienais metais, savaite ar net diena gresia liūdnomis pasekmėmis“, - paaiškino miesto vadovas.
Pasak jo, jau sutarta su Susisiekimo ministerijos ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovais, kad būtų skirtas finansavimas Panemunės tiltui iš šių metų rezervo, jau paskelbtas statybos rangovo konkursas. Savivaldybė įsipareigojo iki 30 proc. skirti savų lėšų, viso projekto vertė – apie 107 mln. litų.
„Dėl Laisvės alėjos spręsime dėliodami tolimesnius prioritetus rudenį tvirtindami kitų metų biudžetą ir apskritai tikslindami prioritetų sąrašą“, - pridūrė R.Mikaitis.
Kiti miestai savo centrinių gatvių atnaujinimui pasinaudojo ES fondų lėšomis. „Pačios savivaldybės dėliojo prioritetus. Mes iš šitų lėšų numatę rekonstruoti A.Juozapavičiaus prospektą, Parodos kalno įkalnę, K.Petrausko gatvę. Jeigu būtų buvusi valia, lėšas buvo galima skirti Laisvės alėjai, bet tuo metu dar nebuvo parengto techninio projekto“, - paaiškino miesto vadovas.
Visos Laisvės alėjos rekonstrukcijos techninis projektas dabar jau yra parengtas. Preliminariai apskaičiuota, kad sumanymų įgyvendinimui gali reikėti iki 72 mln. litų. Projekte numatyti keisti grindinio dangą, pastatyti naujus suoliukus, nutiesti „konkės“ (simbolinio arklių tramvajaus) bėgius, atnaujinti inžinerinius tinklus ir kita. Prieš kelerius metus pastatyti nauji šviestuvai išliks.
„Matome, kad ne grindinys, ne mažosios architektūros detalės yra lemiantys Laisvės alėjos atsigavimą. Tačiau jokiu būdu tai nereiškia, kad Laisvės alėjos rekonstrukcija nukeliama labai tolimai ateičiai“, - teigė R.Mikaitis. Jo nuomone garsiosios Kauno pėsčiųjų gatvės sutvarkymas bus vienas iš kitų metų prioritetų ir statybos darbai pagaliau prasidės.
Naujausi komentarai