Išaugo pūlinys
Kaunietė Aleksandra Orlova, jos mažam sūnui susižalojus ir prireikus medicinos pagalbos, labai nusivylė sveikatos sistema.
"Mano pustrečių metų sūnus griūdamas nusilaužė dantį. Nepraėjus nė pusvalandžiui, buvome Kauno klinikų Priėmimo ir skubios pagalbos skyriuje", – pasakojimą apie ištikusią bėdą pradeda moteris.
Klinikose vaikas buvo apžiūrėtas, peršviestas rentgenu.
"Norėjo išoperuoti nulūžusio danties šaknis, bet nusprendė nukreipti pas vaikų odontologus. Priėmimo skyriuje praleidome apie pustrečios valandos. Čia dirbantiems jauniems medikams priekaištų neturiu, jie labai stengiasi, kilus neaiškumų klausia vyresniųjų kolegų", – patyrė A.Orlova ir pridūrė, kad tik prie rentgeno kabineto teko laukti labai ilgai.
Kai mama su sūnumi nuėjo į Burnos priežiūros ir vaikų odontologijos kliniką, gavo pylos, kad vaiko dantys blogai prižiūrėti.
"Mat jau yra sugedusių, o dėl traumos buvo nuspręsta nieko nedryti, nes likusios šaknys turi saugoti vietą būsimam nuolatiniam dantukui", – pasiguodė moteris.
Ji medikams pažadėjo sąžiningai vykdyti rekomendacijas, kaip prižiūrėti dantis. To nepakako.
"Po savaitės lūžusio dantuko vietoje pamačiau pūlinį. Per dvi savaitgalio dienas jis tapo didesnis už šalia esantį dantį, todėl pirmadienio rytą nuskubėjome ten, kur lankėmės paskutinį kartą – pas Kauno klinikų vaikų odontologus", – tęsia pasakojimą A.Orlova ir priduria, kad toliau registratūros nepateko, nes neturėjo siuntimo.
Pareikalavo siuntimo
"Prieš savaitę mes turėjome siuntmą iš Kauno klinikų Priėmimo ir skubios pagalbos skyriaus, o dabar, paaiškino Burnos priežiūros ir vaikų odontologijos klinikos registratūroje, privalome jį atsinešti iš savo šeimos gydytojos arba eiti į privačią odontologijos įstaigą", – apie vargus dėl pagalbos pasakoja mažamečio vaiko mama.
Moteris su vaiku sugaišo pusę dienos, kol galiausiai viena privati odontologijos klinika sutiko vaiką priimti be išankstinės registracijos.
"Savo poliklinikoje, prie kurios esame prisirašę, irgi buvau, bet paaaiškėjo, kad mūsų daktarė atostogauja", – pridūrė A.Orlova.
Privačioje odontologijos klinikoje gydytoja, apžiūrėjusi mažąjį pacientą, pasakė, kad danties šaknį būtina šalinti, ir ne bet kaip, o taikant narkozę. Ši klinika tokių paslaugų neteikia, todėl pasiūlė mamai su vaiku grįžti į Kauno klinikas.
"Mums išrašė du siuntimus – pas vaikų odontologą ir chirurgą. Už apžiūrą jokio mokesčio neėmė. Vėl atvažiavome į Klinikas, pas vaikų odontologus. Registratūroje padaviau abu siuntimus, bet man pasakė, kad jie tokios paslaugos neteikia ir turime eiti į Veido ir žandikaulių chirurgijos kliniką, kuri yra Akių ligų klinikos korpuse. Siuntimai, sakė, galios", – pasakojimą apie medicinos pagalbos vaikui paieškas tęsia mama.
Nuomonė dažnai keitėsi
A.Orlova ironizuoja, kad Veido ir žandikaulių chirurgijos klinikos registratūra panaši į autobusų arba traukinių stotį, iš kurios daug pensininkų važiuoja į kaimą.
"Išlaukus eilėje prie registratūros langelio mus informavo, kad privačių gydymo įstaigų išduoti siuntimai negalioja", – kaunietė neslepia, kad jos kantrybės limitai artėjo prie pabaigos.
Mama su vaiku grįžo pas vaikų odontologus. Šios klinikos registratūroje taip pat pakeitė nuomonę ir pareiškė, kad privačiose klinikose dirbančių gydytojų siuntimai negalioja.
"Ir apskritai, jų manymu, aš neturėjau teisės eiti į privačią odontologjos įstaigą, jei vaikas ir visa šeima esame prisirašę valstybinėje", – prisiminusi šiuos katorgai prilygstančius kelius, atsidūsta moteris.
Užstrigus registratūroje ir aiškinantis siuntimų ir pagalbos tvarką, į debatus įsiterpė iš greta esančio kabineto išėjusi gydytoja, pas kurią mama su vaiku buvo prieš savaitę. Ji pasiūlė laukti, kol priims visus tos dienos pacientus, o tai bus ne anksčiau kaip po dviejų valandų, ir pažadėjo dar kartą apžiūrėti mažylį.
Mama tapo kovotoja
Apžiūra, mamos teigimu, truko apie pusę minutės. Tuomet gydytoja parašė siuntimą konsultuotis pas vaikų chirurgą.
"Mes vėl atėjome į tą stoties tipo registratūrą, kurioje prie langelio prasibroviau be eilės. Čia gavau lapuką su kabineto numeriu, kur turėtų apžiūrėti mano vaiką. Prie kabineto laukė apie dvidešimt žmonių", – A.Orlovos balse tebeskamba neviltis.
Tačiau išvargusio, alkano ir norinčio miego mažylio mama tapo kovotoja ir atsistojo prie pat durų.
"Mus pastebėjo jauna daktarė ir pakvietė užeiti be eilės", – bent tiek pasiekė moteris.
Tačiau, anot jos, gydytoja vaiko net prasižioti nepaprašė, tik paskyrė šaknies šalinimo operacijos datą. Ji – po mėnesio. Per tą laiką nurodė išsitirti kraują. Tiek laiko mažam vaikui paskyrė gyventi su dideliu pūliniu burnoje.
"Jei bus neramus ar kils temperatūra – galiu duoti vaistų nuo skausmo", – A.Orlova cituoja vienintelį gydytojos patarimą.
Berniukas jau pasveiko
Natūralu, kad mama negalėjo susitaikyti su pagalbos sūnui laukimu, kuris turėjo tęstis mėnesį. Medikai akcentuoja, kad pūlinys galvos srityje yra labai pavojinga.
Beprasmes dviejų dienų klajones pas medikus A.Orlova aprašė feisbuko paskyroje. Draugai puolė patarti: vieni ragino važiuoti į Vilnių, kiti siūlė tarpininkauti prašant jų pažįstamų gydytojų pagalbos.
"Nusprendžiau paskambinti vienam įtakingo žmogaus rekomenduotam odontologui, jis davė savo kolegos kontaktinius duomenis. Kai su juo susisiekiau, pasiūlė išoperuoti dantuko šaknis jau kitą rytą. Reikėjo per vakarą susiorganizuoti tyrimus. Tai atlikome privačioje šeimos klinikoje, kartu su registracija ir apmokėjimu užtrukome pusvalandį", – A.Orlova vadinamąją septynių rankų paspaudimų sistemą priešina valstybinei.
Šaknies šalinimo procedūra truko vos kelias minutes. Po jos berniukas miegojo dar 20 min.
"Apie pietus mus paleido namo. Per porą dienų sūnus atsigavo, pradėjo valgyti už tris. Dabar, kai jau praėjo dvi savaitės, man net pagalvoti baisu, kad procedūros turėtume laukti dar dvi savaites", – atsidūsta A.Orlova ir priduria, kad medikams jokių priekaištų neturi, o sistema labai nusivylė.
Operacija, paskirta po mėnesio, buvo atlikta po dienos. Tose pačiose Kauno klinikose, tik gerų draugų ir pažįstamų dėka. Ar vaiko mama visiems jiems atsidėkojo?
"Neklauskite šito", – liūdnai šyptelėjo A.Orlova.
Ingrida Vasiliauskienė, Kauno klinikų Burnos priežiūros ir vaikų odontologijos klinikos docentė
Pacientas į Burnos priežiūros ir vaikų odontologijos kliniką pirmą kartą atvyko 2016 m. gegužės 6 d. su siuntimu iš Kauno klinikų Vaikų priėmimo poskyrio. Pacientas konsultuotas, jam konstatuotas danties vainiko lūžis. Skausmu nesiskundė. Nuspręsta dantį stebėti, o atsiradus komplikacijoms – šalinti.
Mamai suteikta informacija apie tolesnį danties būklės stebėjimą ir pacientas nukreiptas į pirminės sveikatos priežiūros centrą.
Gegužės 17 d. mama su pacientu atvyko pakartotinai, pastebėjusi pakitimus. Minėtas dantis nepūliavo, nebuvo abscesų, bet buvo pakitimų, kurių gydyti konservatyviu būdu dėl mažo paciento amžiaus negalima. Dantį paskirta šalinti taikant bendrinę nejautrą. Atkreipiame dėmesį, kad vaikams dantų šalinti ūmaus periodo metu nei po dviejų dienų, net ir esant pūliniui, negalima.
Dantų šalinimo taikant bendrinę nejautrą registracija vykdoma Veido ir žandikaulų chirurgijos klinikoje. Privačių odontologijos klinikų, nesudariusių sutarčių su ligonių kasomis, siuntimai negalioja.
Mūsų klinikoje yra teikiamos pirminio, antrinio ir tretinio lygio paslaugos. Pirminio lygio paslaugos teikiamos pacientams, prisirašiusiems prie Kauno klinikų Šeimos medicinos klinikos. Antrinio ir tretinio lygio paslaugos suteikiamos pacientams su šį susirgimo lygį atitinkančia diagnoze pagal gydymo įstaigos, sudariusios sutartį su ligonių kasomis, siuntimą.
Ričardas Kubilius, profesorius, Kauno klinikų Veido ir žandikaulių chirurgijos klinikos vadovas
Vaikų odontologai neatlieka procedūrų taikydami bendrinę nejautrą, dėl to pacientas siųstas daryti danties šalinimo operaciją į Veido ir žandikaulių chirurgijos kliniką. Pacientas pateko į bendrą procedūros laukimo eilę, kuri pasikeisti gali tik tokiu atveju, jeigu atsiranda laisva vieta. Taip būna, kai kuris nors pacientas praneša, kad neatvyks arba gydytojai per dieną spėja atlikti daugiau planinių operacijų, nei buvo suplanavę.
Naujausi komentarai