Antradienio pavakarę miesto savivaldybėje kauniečiams pristatytas teritorijos, kurioje yra S.Dariaus ir S.Girėno stadionas, detalusis planas. Tai būtina procedūra ruošiantis rekonstruoti šį objektą. Darbus ketinama pradėti dar šiemet.
Žaliakalnyje, Perkūno al. 5, esančio sklypo detalus planas buvo patvirtintas 2013 m. Jis buvo rengiamas atsižvelgiant į tuometinius planus S. Dariaus ir S. Girėno stadioną rekonstruoti minimaliai: pastatyti VIP tribūną ir stadiono vietų skaičių padidinti iki 12,5 tūkst.
Pernai naujoji miesto valdžia nusprendė imtis kur kas rimtesnės stadiono rekonstrukcijos padidinant žiūrovų vietų skaičių iki 16 tūkst., taip pat įrengiant stogą virš tribūnų. Savivaldybės duomenimis, tam buvo būtina koreguoti detalųjį planą. Detaliojo plano korekcijų taip pat reikėjo nusprendus vietoj apšilimo aikštės statyti lengvosios atletikos maniežą su požemine automobilių stovėjimo aikštele.
Detaliojo plano korekcijos buvo užbaigtos prieš mėnesį. Tai atliko savivaldybės įmonė „Kauno planas“. Visą mėnesį žmonės galėjo susipažinti su plano sprendiniais internete. Kaip skelbė savivaldybė, nuo kovo 15 iki 22 d. detaliojo plano ekspozicija vyko Žaliakalnio seniūnijoje, Partizanų g. 5, ir Kauno miesto savivaldybės skelbimų lentoje, Laisvės al. 96. Kovo 22-ąją savivaldybėje surengtas viešas plano svarstymas su visuomene.
„Detalusis planas papildytas naujais statiniais ir užstatymo zonomis, kad stadionas atitiktų FIFA reikalavimus“, - sakė projekto vadovas Vilius Paipalas. Anot jo, dabartiniame stadione, kur telpa apie 10 tūkst. žiūrovų, FIFA varžybos negali būti rengiamos.
Skelbiama, kad strateginis pasekmių aplinkai vertinimas neprivalomas, o pasiūlymus dėl detaliojo plano sprendinių buvo galima teikti raštu iki viešo svarstymo su visuomene pabaigos.
Projekto vadovas pristatė, kad stadiono žiedo kontūras nesikeis. Esamos tribūnos bus uždengtos stogu, taip pat bus pastatyta VIP tribūna, o erdvė po ja bus panaudotas varžybų teisėjams ir stadiono personalui.
„Halė lieka tokia, kokia yra, prie jos niekas nebus statoma. Pagrindinis žiūrovų patekimas į stadioną numatytas iš Sporto g. “, - dėstė V.Paipalas. Anot jo, ruošiamasi renovuoti aikštės dangą ir kitus stadiono įrenginius.
Projektuojamos ir automobilių parkavimo vietos. Požeminė aikštelė bus įrengta toje vietoje, kur vietoj apšilimo aikštelės iškils lengvosios atletikos maniežas. Automobilių parkavimas taip pat numatytas prie Dainų slėnio ir Zoologijos sodo.
„Greta stadiono automobilių parkavimui surinktume apie 1300 vietų“, - sakė V.Paipalas. Jo manymu, su automobiliu nebūtina važiuoti iki pat stadiono, tad vykstant didesniems renginiams reikėtų pagalvoti apie visuomeninio transporto maršrutus.
„Stadionas turi turėti savo įvaizdį, savo kokybę ir vietų skaičių žiūrovams. Jeigu atsisakome šio stadiono ir bandome kurti naują stadioną kažkur Aleksote ar dar kur nors, šitas stadionas pasmerktas mirti. Jis merdi ir dabar“, - pastebėjo „Kauno plano“ atstovas. Pasak jo, norint rekonstruoti, jį reikėtų padaryti tokiu sporto kompleksu, kuriame galėtų vykti pasaulinio lygio sporto varžybos.
Pasak V.Paipalo, lengvosios atletikos maniežas galės tarnauti ir Lietuvos sporto universitetui, kuris dabar neturi tinkamos bazės.
„Stadionas turi sklypą ir susiformavusius statinius. Detalųjį planą papildome VIP tribūna ir lengvosios atletikos maniežu“, - sakė V.Paipalas ir pabrėžė, kad naujos invazijos į Ąžuolyną nebus.
„Ką naujas maniežas pasiūlys studentams, ko neturi sporto halė? Ar atliktas transporto pralaidumo monitoringas?“ - teiravosi šalia stadiono gyvenantis architektas Audrys Karalius.
„Sporto halė netenkina poreikių kaip lengvosios atletikos maniežas. Maniežas Aušros g. nebeatitinka reikalavimų. Kaune pagal poreikius reikėtų dar bent dviejų lengvosios atletikos maniežų. Įrengti tarptautinius reikalavimus atitinkantį maniežą sporto halėje neįmanoma dėl jos konstrukcijų, - aiškino vicemeras Povilas Mačiulis.
„Šiemet prasideda Zoologijos sodo rekonstrukcija. Parkavimo vietų ten bus žymiai daugiau. Prie Dainų slėnio Tunelio g. įrengsime žymiai daugiau parkavimo vietų. Iš Dainų slėnio į viršų bus įrengtas eskalatorius, kuris pakels žmones, ir bus žymiai patogiau“, - pridūrė miesto meras Visvaldas Matijošaitis. Jis patvirtino, kad transporto pralaidumo monitoringas nebuvo atliktas, nes tai nėra būtina.
„Nemanau, kad vienu metu renginiai vyks ir lengvosios atletikos manieže, ir stadione. O nepatogumų mieste gyvenant yra“, - pastebėjo V.Matijošaitis.
Aplinkinių g. gyventojus domino, kaip bus patenkama į požeminę aikštelė po lengvosios atletikos maniežu. „Buvo planuota įvažiavimus įrengti per Sporto g. To išvengėme, rasdami galimybę įvažiavimui kitas vietas“, - aiškino Miesto planavimo ir architektūros skyriaus vedėjas Nerijus Valatkevičius.
Ankstesniuose planuose buvo numatytas ir viešbutis šalia stadiono. Svarstyme dalyvavę žmonės teiravosi ir apie tai. „Kregždutės“ likimas – ją nugriauti, atverti vaizdą į paminklą S.Dariui ir S.Girėną ir padaryti didelę erdvę. Viešbučio čia nebus, viešbučių pakanka miesto centre“, - paaiškino V.Matijošaitis.
„Ar nebūtų galima Ąžuolyno parke sutvarkyti buvusio centro „Magnus“ aikštelę?“ - klausė svarstyme dalyvavusi kaunietė.
„Ta vieta yra laukinės privatizacijos grimasos. Tai buvo Apželdinimo tresto teritorija, kur buvo auginami medeliai, gėlės. Deja, buvo privatizuota. Kiek žinau, ta firma bankrutuoja. Negirdėjau, kad savivaldybė būtų nusprendusi tą teritoriją įsigyti“, - kalbėjo N.Valatkevičius. Anot jo, ten planų buvo įvairių, tačiau situacija dabar yra tokia, kokia yra.
„Mieste yra daug skaudulių: S.Dariaus ir S.Girėno stadionas, „Magnus“ centras, Vytauto parkas, Stoties turgus. Kas kelios dienos grįžtame prie šių objektų. Visų tų problemų išspręsti iš karto negalime, bet laikui bėgant tikrai išspręsime“, - žadėjo Kauno meras.
„Turime paprastą pageidavimą - kad objektas atitiktų ir gyvenimui patogius reikalavimus. Mus raminti pažadais - ne visai civilizuota. Transportas yra matematika, čia nereikia nuomonių“, - pareiškė stadiono kaimynas A.Karalius. Jis siūlė, kad savivaldybė jau dabar turėtų išbandyti ir įvertinti transporto srautus ir išsakė nuogąstavimus dėl transporto spūsčių renginių metu.
Naujausi komentarai