Investicijos – 9 mln. eurų
Senasis Kauno stoties pastatas, kuris buvo pastatytas dar caro laikais, sumažintas iki jo originalaus dviejų aukštų dydžio, taip atkuriant autentišką pastato siluetą. Investicijos į naują Kauno autobusų stotį siekia beveik 9 mln. eurų. Pagal sutartį bendrovė „Autokausta“ įsipareigojusi visus darbus užbaigti iki gruodžio 20 dienos. Tačiau keleiviams durys bus atvertos sausį.
„Planuojame atidarymą sausio 24 dieną, nes nusprendėme prieš Kalėdas darbininkams nekelti streso. Apie 80 proc. visų darbų jau yra padaryta ir rangovai viską suspės laiku, tačiau mums dar reikės čia įsikelti, todėl ir pasirinkome tokią datą“, – kalbėjo bendrovės „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas.
Šiandien aprodyta, kokie darbai naujojoje stotyje jau atlikti. Šiuo metu miestiečiai jau gali matyti naujojo pastato kontūrus, žvelgiant nuo Vytauto prospekto dėmesį atkreipia ir didžiulis laikrodis. Prie naujojo pastato netgi bus priderinta viešojo transporto stotelė.
Senasis stoties pastatas taip pat atnaujintas. Rangovai pasakojo, kad raudonų plytų namukas buvo restauruotas taip, kaip atrodė vos tik pastatytas – atkurtos autentiškos fasado detalės, stogas. Čia pirmame aukšte įsikurs maitinimo įstaiga, o antrasis ir trečiasis aukštas bus nuomojamas biurams. Stoties patalpose taip pat veiks laukiamoji salė, kasos, bagažo saugykla, turizmo agentūra, kavinės, parduotuvės. Taip pat bus savitarnos kasos, neregiams skirta sistema.
L.Skardžiukas tikino, kad Kauno autobusų stotis bus didžiausia Lietuvoje. Čia per dieną pravažiuoja apie 700 autobusų, kurie perveža apie 10 tūkst. keleivių. Sostinės stotyje autobusų sulaukiama maždaug pora šimtų mažiau. Numatoma, jog didžiausias autobusų srautas bus 7-9 bei 14-16 valandomis.
Bus ir biblioteka
Naujajame autobusų stoties pastate didžiausias plotas priklausys „Rimi“ parduotuvei. L.Skardžiukas teigė, kad verslo pritraukimas į stoties paviljoną labai pagelbėjo, nes atnešė pajamų ir „Kautrai“ palengvino statybų kainos naštą.
„Visas prekybinis plotas buvo išnuomotas „Rimi“ parduotuvei, o jie ieškojo smulkesnių nuomininkų. Mūsų žiniomis, šiuo metu visos patalpos jau išnuomotos, tad stotyje bus ir telefonų parduotuvė, ir draudimas, kt.“, - vardijo „Kautros“ generalinis direktorius.
Pasak jo, autobusų bilietų kainoms naujosios stoties statybos įtakos neturės.
Antrame aukšte įsikurs ir soties administracija. L.Skardžiukas atskleidė, kad Kauno autobusų stotyje bus vieta ir bibliotekai. Čia keleiviai galės pasiimti knygų ir jas skaityti kelionės metu, vėliau grąžinti kito miesto autobusų stotyje. Žmonės ir patys šiai bibliotekai galės dovanoti knygų, kad kitiems keleiviams kelionė neprailgtų.
Daugiau naujovių
„Kautros“ atstovai parodė ir požeminę automobilių stovėjimo aikštelę. Joje tilps beveik 190 automobilių bei 100 dviračių. Čia miestiečiai laikinai galės palikti savo transporto priemones ir pasitikti atvykstančius savo artimuosius, nueiti į parduotuvę. Kol kas svarstoma, koks stovėjimo laikas bus nemokamas. L.Skardžiukas sakė, jog pradžioje nemokamas stovėjimo laikas galėtų būti dvi valandos, o vėliau – valanda.
Įvažiuoti į požeminę stoties aikštelę bus galima iš Vytauto pr. bei Girstupio gatvės.
Autobusų stovėjimo aikštelės bus išdėstytos kitaip, nei buvo senoje stotyje. Anksčiau autobusai sustodavo tarsi ratu, o viduryje laukdavo savo išvykimo. Naujoje stotyje aikštelės bus vienoje eilėje, lygiagrečiai su Vytauto pr., o atvykimas – nuo Bažnyčios g. pusės.
Laukiančių autobusų stotyje bus mažiau, nes bus ne tiek daug vietos, kaip seniau. Tačiau keleiviams, tikina statytojai, bus gerokai patogiau, mat visos aikštelės bus po stogu. Bus 21 įlaipinimo aikštelė, galėsianti per parą aptarnauti 600 autobusų.
Autobusų stotis bus pilnai automatizuota. Vos tik autobusas privažiuos prie savo aikštelės, sistema jį fiksuos ir į įvairiose vietose įrengtus ekranus perduos informaciją. Laukimo salėse ekranai rodys informaciją realiu laiku: koks autobusas jau atvyko, kurioje aikštelėje laipinami keleiviai, kokiu maršrutu autobusas išvyko ar kokie išvažiuos artimiausiu metu. Lauke taip pat įrengtas didelis ekranas, kuriame bus rodoma aktuali informacija bei reklama.
Dar viena naujovė, kurios dar nėra nei vienoje Lietuvos autobusų stotyje, tai siuntų skyrius, kuriame siuntą galima atiduoti tiesiog pro automobilio langą. L.Skardžiukas tvirtino, kad privažiuoti prie langelio ir atiduoti nedideles siuntas bus patrauklu – tai sutaupys kauniečių laiką, nes nebereikės laukti eilėje, norint artimiesiems į kitą miestą išsiųsti kokį nors paketėlį.
Keisis eismas
Dėl naujosios autobusų stoties šiek tiek keisis eismas. Bus atidaryta Girstupio gatvė, kuri anksčiau buvo uždaryta. Ji driekiasi tarp stoties ir „Stumbro“ gamyklos. Ja miestiečiai galės laisvai naudotis, taip aplenkdami dalį Vytauto pr.
Šiuo metu tvarkoma ir Bažnyčios gatvė. Joje atsiras žiedas, kuris pagerins saugumą. Seniau autobusų vairuotojams reikėdavo išlipti iš autobuso, kad pamatytų, ar Bažnyčios gatve nevažiuoja kitas transportas. Dabar bus galima stebėti visą srautą ir saugiai vežti keleivius, nesibaiminant, jog iš nematomų zonų išlįs koks nors automobilis.
Palei stotį ir viešbutį „Ibis“ bus dar viena gatvelė, kuri sujungs Bažnyčios g. ir Vytauto pr., – ja naudosis taksi vairuotojai bei tie, kurie atveža siuntas.
Tam, kad būtų užtikrintas ir pėsčiųjų saugumas, bus sutvarkyta ir požeminė pėsčiųjų perėja, kuri veda po Vytauto pr. Čia bus įrengtos ir vaizdo stebėjimo kameros, pati perėja bus apšviesta.
Pernai rugpjūtį rekonstrukcijai uždarius Kauno autobusų stotį, ji išsikėlė prie netoliese esančio prekybos centro „Akropolis“.
Naujausi komentarai