- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Nauji skaitmeniniai įrankiai – pagalba ne tik specialiųjų ugdymo poreikių turinčių vaikų mokytojams
-
Nauji skaitmeniniai įrankiai – pagalba ne tik specialiųjų ugdymo poreikių turinčių vaikų mokytojams
-
Rūta Petkevičiūtė.
-
Nauji skaitmeniniai įrankiai – pagalba ne tik specialiųjų ugdymo poreikių turinčių vaikų mokytojams
-
Nauji skaitmeniniai įrankiai – pagalba ne tik specialiųjų ugdymo poreikių turinčių vaikų mokytojams
-
Nauji skaitmeniniai įrankiai – pagalba ne tik specialiųjų ugdymo poreikių turinčių vaikų mokytojams
-
Nauji skaitmeniniai įrankiai – pagalba ne tik specialiųjų ugdymo poreikių turinčių vaikų mokytojams
-
Nauji skaitmeniniai įrankiai – pagalba ne tik specialiųjų ugdymo poreikių turinčių vaikų mokytojams
-
Nauji skaitmeniniai įrankiai – pagalba ne tik specialiųjų ugdymo poreikių turinčių vaikų mokytojams
-
Nauji skaitmeniniai įrankiai – pagalba ne tik specialiųjų ugdymo poreikių turinčių vaikų mokytojams
-
Nauji skaitmeniniai įrankiai – pagalba ne tik specialiųjų ugdymo poreikių turinčių vaikų mokytojams
Kaune vykusioje respublikinėje konferencijoje „Integruok „DIGIT4SEN“: Skaitmeniniai įrankiai įtraukiajam ugdymui“ šalies mokytojams buvo pristatyta interneto svetainė, kurioje galima gauti nemokamus skaitmeninių priemonių naudojimo pamokoms kursus, pamokų turinio pavyzdžių, bei virtualių išteklių biblioteka, kuria naudotis gali visi mokytojai.
Patys gali kurti skaitmeninius įrankius
Pasak projekto koordinatorės, „Erudito“ licėjaus tarptautinių ryšių koordinatorės ir moksleivių mentorės Rūtos Petkevičiūtės, šio projekto tikslas – sukurti tokią platformą, kuri būtų pasiekiama visiems mokytojams, joje vyktų online kursai, kaip parengti interaktyvias pamokas, užduotis, bei virtualiųjų išteklių biblioteka, kurioje mokytojai galėtų dalintis savo užduotimis. Šie įrankiai gali palengvinti ne tik su specialiųjų ugdymo poreikių (SUP) turinčiais moksleiviais dirbančių mokytojų kasdienybę, bet ir praturtinti kitas pamokas.
Partnerio nuotr.
„Interaktyvi pamoka yra įdomi pamoka, o panaudojant šiuolaikines skaitmenines priemones, galima pamokas paversti įdomiomis ir neprarasti mokinių susidomėjimo“, – įsitikinusi konferencijos organizatorė ir projekto DIGIT4SEN koordinatorė R. Petkevičiūtė.
Sukurtas įrankis leidžia mokytojams patiems talpinti ugdymo turinį ir taip prisidėti prie skaitmeninių įrankių bibliotekos plėtros Lietuvos ir Europos mokytojams.
Partnerio nuotr.
„Virtualių išteklių biblioteka patogi tuo, kad ja naudotis gali visi – ne tik gauti pamokų ir užduočių pavyzdžių, bet ir kurti bei talpinti savo sukurtus pamokų planus ar atskiras užduotis“, – teigė R. Petkevičiūtė.
Užtenka užsiregistruoti ir susikurti paskyrą interneto svetainėje https://digit4sen.eu/lt ir galima naudotis ne tik virtualių išteklių biblioteka, bet ir pasinaudoti mokomojo vadovo instrukcijomis, nemokamai išklausyti nuotolinio mokymosi kursus pradinių klasių mokytojams ir SUP personalui.
Partnerio nuotr.
Anot projekto koordinatorės, mokomasis vadovas – labai naudingas įrankis mažai žinančiam arba apie šiuos įrankius negirdėjusiam pedagogui, suteikiantis naudingų žinių.
„Virtualaus mokomojo vadovo užduotis – supažindinti su diferencijuotu ugdymu, patarimais, kaip suplanuoti interaktyvią pamoką, bet ir su nuotoliniais kursais, kuriuos išklausius galima pačiam kurti virtualius skaitmeninius įrankius ir pamoką“, – sakė R. Petkevičiūtė.
Partnerio nuotr.
Praėję kursą, mokytojai gali pasitikrinti savo žinias ir gebėjimus, įsivertinti patirtį modulio viktorinose. Žinias galima taikyti ir tikrinti neribotą skaičių kartų.
„Mūsų tikslas – kad mokytojai pabandytų patys sukurti pamokos medžiagą, pasinaudodami bent vienu iš šių įrankių. Jais tikrai labai paprasta naudotis, tai pavyks kiekvienam mokytojui“, – skatino projekto koordinatorė. Ji džiaugiasi, kad keturi projekto partneriai iš visos Europos, tarp kurių yra ir „Erudito“ licėjus Lietuvoje, suvienijo savo jėgas tam, kad pasiūlytų mokytojams naudingos medžiagos, kurią jie gali pasiekti vienu mygtuko paspaudimu.
Partnerio nuotr.
Didina mokinių įsitraukimą ir pamokos efektyvumą
Virtualių išteklių bibliotekoje šiuo metu galima rasti virš šimto užduočių lietuvių, anglų, turkų, ispanų ir bulgarų kalbomis, jomis naudotis kaip pavyzdžiais arba dalintis savo gerosiomis praktikomis ir įkelti savo sukurtas užduotis.
„Šie skaitmeniniai įrankiai ypač pasiteisina dirbant su vaikais, turinčiais specialiųjų ugdymo poreikių“, – pastebėjo R. Petkevičiūtė. Dažniausiai sunkiausiu uždaviniu mokytojams tampa tokių mokinių sudominimas, nes, tarkime, disleksiją turintys vaikai greit praranda susidomėjimą, pradeda nuobodžiauti, pamokos turinys jiems tampa nebesuprantamas.
Partnerio nuotr.
„Projektas „DIGIT4SEN“ gimė per pandemiją, kai ugdymas persikėlė į nuotolį. Tačiau skaitmenizacija tik auga, tad projektas aktualus šiandien, išliks aktualus ir toliau, tikime gražia jo ateitimi“, – teigė projekto įgyvendinimą koordinavusi R. Petkevičiūtė. Anot Rūtos, vaikai ir technologijos sparčiai tobulėja, tad mokytojas turi taikytis prie naujų iš to kylančių poreikių, žinių ir besikeičiančio skaitmeninio pasaulio.
„Kai dirbame su vis labiau į skaitmeninį pasaulį žengiančiu jaunimu, suprasti, kaip veikia skaitmeninės programos, įrankiai ir mokėti jais naudotis, yra būtinybė, o ateityje, žengiant į dirbtinio intelekto erą, ši būtinybė taps nebeišvengiama“, – neabejojo Rūta ir skatino mokytojus nebijoti bandyti prisijaukinti naujų skaitmeninių įrankių.
Partnerio nuotr.
„Pati dėstau lietuvių kalbą tarptautinėms klasėms ir mokau trijų skirtingų lygių vaikus. Lietuvių kalba yra labai sunki tiems, kuriems ji – ne gimtoji, tačiau įdomesnės skaidrės, filmukas, interaktyvi priemonė ir įsitraukimas pamokos efektyvumą gerokai išaugina ir rezultatų pasiekiame daug lengviau“, – patirtimi dalijosi „Erudito“ licėjaus tarptautinių klasių moksleivių mentorė R. Petkevičiūtė.
Visa virtualių įrankių medžiaga yra pritaikyta Lietuvos mokytojui ir turi lietuviškus subtitrus. Išklausę kursus (visus ar tik pasirinktus pagal poreikį), mokytojai gali patys kurti interaktyvias pamokas, pritaikytas mokiniams, jų gebėjimams, esamoms sveikatos problemoms ir pan., ir šiomis pamokomis dalytis su kolegomis virtualių išteklių bibliotekoje.
Partnerio nuotr.
„Norėčiau, kad ši svetainė taptų mokytojų vienijimo ir įkvėpimo platforma, kurioje jie dalytųsi vieni su kitais savo planais, turiniu, įrankiais. Tikiu, kad tik vieni kitus palaikydami ir prasmingai dirbdami dėl vaikų iš tiesų tobulėjame ir galime sukurti vertingą ugdymo turinį“, – projekto uždarymo konferencijoje kalbėjo R. Petkevičiūtė.
Projektas DIGIT4SEN: Mokytojų skaitmeninių įgūdžių tobulinimas siekiant geresnio internetinio įtraukiojo SUP mokinių ugdymo“ (Nr. 2021-1-LT01-KA220-SCH-000031624) yra Europos Sąjungos rėmimo programos „Erasmus+“ dalis. Jis skirtas mokytojams ir suteikia galimybę dirbantiems su specialių ugdymo poreikių (SUP) turinčiais mokiniais klasėje ir apskritai dirbantiems mokytojams paįvairinti savo dalyką, padaryti jį patrauklų ir įdomų. „Erasmus+“ yra Europos Sąjungos rėmimo programa, suteikianti mokymosi ir tobulėjimo galimybių įvairaus amžiaus, statuso, profesijų asmenims bei galimybę įvairioms organizacijoms, įstaigoms, institucijoms įgyvendinti programos kriterijus atitinkančius projektus.
![](/img/dmn-pr-kd.png)
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Mega“ kvies susipažinti su technologijų ir inovacijų pasauliu
Ateinantį trečiadienį (rugpjūčio 7 d.) prekybos ir laisvalaikio centras „Mega“ pavirs tikru šiuolaikinių technologijų ir inovacijų centru. Nemokamo renginio „Mega vasara | Technologijos ir inovacijos“ metu bus galima susi...
-
Kaune duotas startas raliui „Aplink Lietuvą“: dalyviai varžosi dėl Prezidento taurės
Šiandien, 11 val., prie Kauno Šv. Arkangelo Mykolo bažnyčios, daugeliui labiau žinomos kaip Kauno Soboras, prasidėjo tradicinis, tris dienas truksiantis ralis „Aplink Lietuvą 2024“, kurio dalyviai varžosi dėl garbingiausiojo pr...
-
Policijos rėmėja tapusi Raudondvario dvaro vadovė: noriu padėti kitiems1
Beveik prieš metus policijos rėmėjų gretas papildė jau 15 metų Raudondvario dvarui vadovaujanti Snieguolė Navickienė. Pedagoginį išsilavinimą turinti moteris pasakojo, jog nuolat užsiima savanoriška veikla, o sužinojusi apie gal...
-
„Kaunas IN“ apie E. Sheerano koncertus Kaune: svarbi kiekviena detalė
Kauno turizmo, verslo, investicijų plėtros ir tarptautinės miesto rinkodaros agentūra „Kaunas IN“ prognozuoja, kad dėl Edo Sheerano koncertų savaitgalį Kaune turėtų apsilankyti apie 100 tūkst. žmonių. ...
-
Metų savaitgalis Kaune: naudą dėl E. Sheerano koncerto skaičiuos ir verslininkai, ir pats miestas22
Savaitgalį Kauno laukia įspūdingas grandiozinis koncertas, sutrauksiantis apie 100 tūkst. žmonių minią. Naudą skaičiuos ir verslininkai, ir pats miestas. Taip pat „Kaunas IN“ atskleidė, kiek šis savaitgalis papildys miesto biudžet...
-
Kaunas tranzitą Senamiestyje tikisi sumažinti trečdaliu: gyventojai – kol kas skeptiški42
Kauno senamiestyje ketvirtadienį pradėjus galioti dviejų eurų rinkliavai už važiavimą sumažintos taršos zona, BNS kalbinti vairuotojai ir vietos gyventojai sako pokyčio kol kas nematantys, bet vylėsi, kad tai padės mažinti tranzitinio transp...
-
Rotušės aikštė pasitinka pokyčius: Kauno senamiestyje įsibėgėja archeologiniai tyrimai11
Pastarosiomis savaitėmis greta atnaujintos baltosios gulbės matomos pusantro metro gylį siekiančios tranšėjos sufleruoja apie čia laukiantį darbymetį – ruošiamasi Rotušės aikštės atnaujinimui. Kaip pranešė sa...
-
Nepamirškite: už pravažiavimą Senamiesčiu jau reikia susimokėti27
Nuo ketvirtadienio Kaune keturratėmis motorinėmis transporto priemonėmis už leidimą įvažiuoti į sumažintos taršos zoną galios dviejų eurų vienkartinė rinkliava. ...
-
Keista istorija: žmogus apsimetė kitu žmogumi ir neva ieškojo brolio2
Socialiniai tinklai turi labai daug privalumų, tačiau turi ir minusų. Juose labai paprasta išplatinti tikrovės neatitinkančią informaciją. Būtent taip atsitiko ir prieš keletą dienų. Socialiniame tinkle pasirodė jauno vyro pagalbos pra...
-
„Kauno diena“ pristato „Kauno detales“: iš kur kilo posakis „Lietuva – švogerių kraštas“8
„Kauno detalių“ video pasakojimai – „Kauno dienos“ portale! Vienas šio projekto tikslų – kad patys kauniečiai geriau pažintų ir dar labiau pamiltų savo miestą. Nes, kaip sako „Kauno detalių“ įkūr...