- Edita Šileikė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Neįprastas automobilis padeda kauniečiams mokytis nepaslysti kelyje
-
Neįprastas automobilis padeda kauniečiams mokytis nepaslysti kelyje
-
Neįprastas automobilis padeda kauniečiams mokytis nepaslysti kelyje
-
Neįprastas automobilis padeda kauniečiams mokytis nepaslysti kelyje
-
Neįprastas automobilis padeda kauniečiams mokytis nepaslysti kelyje
-
Neįprastas automobilis padeda kauniečiams mokytis nepaslysti kelyje
-
Neįprastas automobilis padeda kauniečiams mokytis nepaslysti kelyje
-
Neįprastas automobilis padeda kauniečiams mokytis nepaslysti kelyje
-
Neįprastas automobilis padeda kauniečiams mokytis nepaslysti kelyje
-
Neįprastas automobilis padeda kauniečiams mokytis nepaslysti kelyje
-
Neįprastas automobilis padeda kauniečiams mokytis nepaslysti kelyje
-
Neįprastas automobilis padeda kauniečiams mokytis nepaslysti kelyje
-
Neįprastas automobilis padeda kauniečiams mokytis nepaslysti kelyje
-
Neįprastas automobilis padeda kauniečiams mokytis nepaslysti kelyje
-
Neįprastas automobilis padeda kauniečiams mokytis nepaslysti kelyje
-
Neįprastas automobilis padeda kauniečiams mokytis nepaslysti kelyje
-
Neįprastas automobilis padeda kauniečiams mokytis nepaslysti kelyje
S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome kauniečiai galėjo patobulinti vairavimo įgūdžius ir išmokti valdyti automobilį slidžiame kelyje.
Mokymosi priemonė pasirinkta taip pat nekasdieninė. Įprastus automobilio ratus pakeitė maži ratukai, leidžiantys automobiliui labai gerai slysti ant asfalto dangos.
Specialus transportas
Artėjant žiemos sezonui, dalis vairuotojų nusprendė atnaujinti savo vairavimo įgūdžius ir prisiminti, kaip reikia valdyti automobilį, jei šis slystelėjo ant ledo. Tačiau kol dar keliai neapsnigti, vairavimo instruktoriai valdyti slystantį automobilį moko naudodami neįprastą transporto priemonę.
Šeštadienį buvo galima iš tolo matyti, kaip geltonas automobiliukas slidinėja aerodromo teritorijoje. Tačiau iš arti pasimato, kad tai nėra įprastas automobilis. Vairuotojai stengėsi suvaldyti automobilį, kurio galiniai ratai pakeisti keturiais mažais ratukais. Toks sprendimas leidžia pajausti, kaip slysta automobilis bei mokytis suvaldyti transporto priemonę slydimo metu.
„Šis automobilius ypatingas tuo, kad pas mus ant asfalto labai gerai slysta. Daug metų visoje Skandinavijoje tokia priemonė naudojama ir nei vienas vairuotojas negauna vairuotojo pažymėjimo, jei nebūna apmokytas važiuoti su tokiu automobiliu ir neturi reikiamų įgūdžių vairuojant slidžiame kelyje. Deja, pas mus vairavimo mokyklos orientuojasi tik į egzaminą, o ne į tai, kad vairuotojai mokėtų elgtis slidžiame kelyje. Ši priemonė yra gera mokytis tuo, kad važiuojama negreitai, bet slystam labai linksmai. Tai kartu ir pramoga, ir būdas mokytis suvaldyti slystantį automobilį. Tai iš tiesų duoda naudos“, – kalbėjo „Nemuno žiedo“ instruktorius Vladas Šimelis.
Iš šono pasižiūrėjus matosi, kad vairuotojai įvairias būdais bandė suvaldyti automobilį, pačiai prisėdus prie vairo iš tiesų pasirodė, kad nėra taip paprasta. Sėdint viduje nei kiek nesijaučia, kad automobilis neturi įprastų galinių ratų, tačiau vos tik suktelėjus šiek tiek vairą, automobilis pradeda slysti ir tuomet reikia stengtis jį suvaldyti. Ne iš pirmo karto pavyko tinkamai pasukti, teko ir apsisukti 360 laipsnių kampu.
Dalyvių įspūdžiai
Į mokymus atvykę kauniečiai taip pat pripažino, kad vairuoti tokią transporto priemonę nėra įprasta. Anot jų, realiame kelyje slydimas kartais net būna paprastesnis, o su šiuo automobiliu nėra iš viso jokio ratų ir dangos sukibimo, tačiau išmokus važiuoti sudėtingesnėmis sąlygomis, bus lengviau dalyvauti realiame eisme.
Sudėtingiausia pagauti tą momentą, kai pradedi slysti ir greitai sureaguoti, ką reikia daryti.
„Reikia patirties valdyti tokį automobilį. Taip pat reikia įveikti baimę, kai pradedi slysti, o čia yra saugi arena mokytis. Manau, kad čia atrodo blogiau nei ant tikro ledo, nes čia praktiškai nėra sukibimo, o ant ledo dar gali kažką pagauti. Esu ir realiame eisme paslydęs, tai supratau, kad trūksta įgūdžių, reikia papildomai pasitreniruoti ir pasimokyti. Vairavimo mokykloje tokių dalykų nelabai moko“, – sakė jau ne pirmą važiavimą su neįprastu mokymosi automobiliu turėjęs Marius.
„Jau antrą kartą atėjau, tai tikrai lengviau buvo. Sudėtingiausia pagauti tą momentą, kai pradedi slysti ir greitai sureaguoti, ką reikia daryti. Svarbiausia yra per daug neišsigąsti ir stengtis pasukti vairą į tą pusę, į kurią slysta automobilis“, – antrino kita vairuotoja Ilona.
Vienas vairavimo seansas vyksta apie 15 min. Nors tai gan trumpas laikas, tačiau vairuotojai pripažino, kad jis būna gan įtemptas. Anot jų, visą laiką reikia didelės koncentracijos tam, kad pajaustum visas slydimo subtilybes.
Patarimai vairuotojams
Vairavimo instruktorius įsitikinęs, kad daugelis vairuotojų neturi pakankamai patirties važiuoti slidžiais keliais. Jei vairuotojai nėra nei karto patyrę slydimo jausmo, kai kelyje automobilis paslys, dauguma tiesio pasimeta, tačiau vairuotojai neturėtų pamiršti pagrindinių principų, kaip ištiesinti automobilį.
„Geriausia, žinoma, stengtis nepaslysti. Vairuotojai turi įjungti mąstymą ir pirmiausia įvertinti kelio dangą, pasirinkti saugų greitį. Tačiau jei atsitiko taip, kad automobilis jau paslydo ant ledo, pirmas dalykas, kurį turi padaryti vairuotojas, tai – automatiškai suktelėti vairą į slydimo pusę. Tuomet mašina paklūsta ir galima išsigelbėti. Kuo greičiau vairuotojas sureaguos į slydimo pradžią ir pasuks vairą ta kryptimi, kuria slysta, tuo yra mažesnė tikimybė visiškai prarasti automobilio kontrolę ar nuslysti nuo kelio“, – patarė V.Šimelis.
Jis tikino, kad galima ir stabtelti, tačiau tai slidžiame kelyje veikia tik tuo atveju, jei automobilis dar slysta tiesiai. Jei transporto priemonė jau pasisukusi ir slysta šonu, stabdymas jau nelabai ir pagelbės. Tokiu atveju padės tik vairuotojo turimi įgūdžiai, kuriuos galima pasimokyti saugiose trasose.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Mažumos valanda: kas domino Kauno politikus?28
Pakeitus Vietos savivaldos įstatymą, kartą per pusmetį turi būti sudaryta galimybė rengti mažumos valandą. Antradienį ne opozicijoje esantys Kauno politikai galėjo savivaldybės administracijai, merui ir vicemerams užduoti įvairius rūpimus klausim...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste1
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Kaune nuo gegužės – pigesni metiniai viešojo transporto bilietai įmonėms7
Kaune nuo gegužės bus įvedami pigesni metiniai viešojo transporto bilietai, kai įmonės ar organizacijos tokių bilietų visiems metams perka 100 ar daugiau. ...
-
Gausus tarybos posėdis ir saujelė protesto balsų52
Balandžio mėnesio tarybos posėdyje buvo suplanuota daugiau nei 160 klausimų. Intensyvų klausimų svarstymą stebėjo ir grupelė miestiečių, nepatenkintų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio verslo Rusijoje detalėmis. ...
-
Miesto planas – priedangų įrengimas daugiabučiuose30
Antradienio tarybos posėdyje miesto politikai svarstė, ar prisidėti finansiškai prie priedangų įrengimo daugiabučiuose. Projekto autoriai pabrėžia, kad toks projektas leistų sumažinti grėsmes galimų pavojų metu. ...
-
Laivų šliuzo per Nemuną projektui – žalia šviesa37
Pirmadienį pasirašyta sutartis dėl laivų šliuzo Kauno hidroelektrinės (HE) užtvankoje statybos poveikio aplinkai vertinimo ir projektinių pasiūlymų rengimo. Visa tai suteiks detalią informaciją dėl konkrečių statybos terminų, kainos...
-
Dainų slėnio prieigas papuošė proginiai ąžuolai ypatingam jubiliejui pažymėti9
Rekonstrukcijos pabaigą pasitinkantis Dainų slėnis sulaukė naujų akcentų – dviejų jaunų ąžuolų. Jais simboliškai įamžintas artėjantis Lietuvos dainų šventės 100-metis ir jubiliejinė Dainų diena Kaune „Miškais ...
-
Karjerų kasimas Pakarklės miške: bendruomenė žada kovoti toliau6
Ne vienerius metus trukusi bendruomenės kova su valdžios institucijomis dėl Pakarklės miško išsaugojimo, kad ten nebūtų kasami žvyro karjerai, baigėsi. Aplinkos apsaugos agentūra (AAA) pripažino, kad miške kasinėti nieko negalim...
-
Senoji Kauno ledo arena taps daugiafunkciu sporto centru15
Beveik pusę amžiaus skaičiuojanti, ne vienam aukšto lygio sportininkui pagrindus paklojusi Kauno ledo arena ruošiasi transformacijai. Iki šiol čia plušėję čiuožėjai ir kitų žiemos sporto šakų atstovai dar š...
-
Kauno rajono socialinių paslaugų centre pamatiniai dalykai nesikeičia
Kauno rajono socialinių paslaugų centras švenčia 17-ąjį gimtadienį. ...